Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1182
Heisann

Har solgt mitt Canon 550d og kjøpt meg nytt Pentax, og tenkte jeg måtte ut å brukte det litt.

Ønsker da kritikk, hva er bra og hva funker ikke?

1: Egentlig bare en solnedgang, men fikk en av mine frender til å sparke litt snø ned for å lage litt mer å se på.
http://farm8.staticflickr.com/7064/6950699133_009ff1d0eb_z.jpg
Freikollen i mars by Daktriper, on Flickr

2: Hører vel med å skrive seg inn i boka?
Mulig jeg ''dro litt hardt i spakene'' her og endte opp med litt mye ''retro'' farger.
http://farm8.staticflickr.com/7196/6804586488_89f208814a_z.jpg
Keeping the logs by Daktriper, on Flickr

3: Har endret litt med fargene, og lagt til en del blått.
http://farm8.staticflickr.com/7045/6950696983_9011489136_z.jpg
Moving up by Daktriper, on Flickr

4: (tatt med 550d) Her er første gang jeg tar bilde med ''rule of thirds'' i tankene. Har dratt veldig hardt med split toning og vignetting for å lage en effekt jeg ikke har noe navn på.
For mye?
http://farm8.staticflickr.com/7144/6691149801_aa15a395f9_z.jpg
Holmengrå Fyr by Daktriper, on Flickr
(bildene er ikke i kronologisk rekkefølge)

Off topic: Hva er deres meninger på Pentax k-5 VS Canon 7D?
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Synes bilde nr. 1 var fantastisk. Måten solen blir reflektert gjør det helt magisk. De andre bildene fanget meg ikke helt, men er vell en smakssak
Likte godt bilde #1 og #3! For å være veldig prikkete, så ser vi hodet til den personen som sparker snø i #1, men det ødelegger ikke så mye
Likte spesielt det første og det siste bildet. Solnedgangen var sinnsykt fint!
Hvordan var det å gå fra canon til pentax? :P

Når det gjelder bildene

1. Som du sier, "egentlig bare en solnedgang". Atpåtil en kjedelig en, hvor sola tar all oppmerksomheten min vekk fra resten av bildet.

2. Bilde 2 hadde sikkert passa inn i en serie, men funker ikke så godt alene, fine farger tho, likte dem.

3. Kult men altfor blått, du hadde nok ikke trengt å legge på mer blått.

4. Synes jeg var det beste, dog litt undereksponert for min del.

når det gjelder k5 vs 7d

Ville jeg gått for canon uten tvil, selvom pentax "vinner" konkuransen.
MEn det er smak og behag... til syvende og sist er det objektivet som bestemmer det meste av bildekvalitet
Sist endret av random36598; 4. mars 2012 kl. 12:33.
Takker for tilbakemeldinger.

Sitat av Avatar Vis innlegg
Likte godt bilde #1 og #3! For å være veldig prikkete, så ser vi hodet til den personen som sparker snø i #1, men det ødelegger ikke så mye
Vis hele sitatet...
Tenker du på den svarte skyggen oppe til høyre? Isåfall så er den fra snøklumpene tror jeg.
Sitat av hellotitty Vis innlegg
Hvordan var det å gå fra canon til pentax? :P

Når det gjelder bildene

1. Som du sier, "egentlig bare en solnedgang". Atpåtil en kjedelig en, hvor sola tar all oppmerksomheten min vekk fra resten av bildet.

2. Bilde 2 hadde sikkert passa inn i en serie, men funker ikke så godt alene, fine farger tho, likte dem.

3. Kult men altfor blått, du hadde nok ikke trengt å legge på mer blått.

4. Synes jeg var det beste, dog litt undereksponert for min del.

når det gjelder k5 vs 7d

Ville jeg gått for canon uten tvil, selvom pentax "vinner" konkuransen.
MEn det er smak og behag... til syvende og sist er det objektivet som bestemmer det meste av bildekvalitet
Vis hele sitatet...
1: Når du sier det så ser jeg egentlig at solen stjeler mye oppmerksomhet fra den gyldne snøen. Det var litt uheldig ja.

3: Mulig det er litt blått ja, får prøve på nytt med mindre saturering (den var på +40)




Skal ikke påstå at jeg angrer på kjøp av pentax og ikke 7D. Har ikke prøvd 7D så mye, men det har mye bedre grep for mine hender og bedre menyer.