Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 6614
Hei!

Fikk nettop to rare e-poster fra vigo som jeg rett og slett ikke skjønte mye av.
I den første står det Svar er endret (på søker) og det ligger en pdf fil ved hvor navnet mitt og slikt står og så Svarfrist: ikke satt og Svarstatus:ikke svart.

Så på den andre e-posten står det bare masse personalia.

Det jeg lurer på er egentlig hva er det jeg ikke har svart på? Syntes bare det var merkelig egentlig.

Tittel på e-postene er forresten Kvittering fra vigo.

Noen som har peiling?

Takk på forhånd
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Kan nevne at jeg har fått det samme som deg nå.
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Svar er endret (på søker)
Vis hele sitatet...
Har du søkt om å bytte skole? Eller kanskje noen som har byttet for deg
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Sitat av tekace Vis innlegg
Har du søkt om å bytte skole? Eller kanskje noen som har byttet for deg
Vis hele sitatet...
Nei, akkurat det jeg ikke har. Kanskje rådgiveren vår har gjort en feil (hun er ikke helt 100% i toppen for å si det sånn).
Jeg har også fått noen sånne e-poster.
Skjønner virkelig ikke hva det er, irriterer meg.
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Jeg anbefaler å ta kontakt med Vigo og / eller skolene deres så fort som mulig og ordne opp i det her; det kan fort bli kjipt å ikke ha noe skole og måtte gå et halvt år om igjen.
Til orientering: PDF-er kan inneholde skadelig kode om man åpner dokumentet. Vær forsiktig. Ta kontakt med Vigo å se om de kan bekrefte utsendelsen.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Jeg fikk også en slik mail. Skjekket vigo, og der stod det noe alà "Skal gå videregående opplæring: Nei". Tror kanskje jeg burde ta kontakt med skolen.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sk!ppy Vis innlegg
Jeg fikk også en slik mail. Skjekket vigo, og der stod det noe alà "Skal gå videregående opplæring: Nei". Tror kanskje jeg burde ta kontakt med skolen.
Vis hele sitatet...
Hvor fant du dette? Håper ikke jeg er fucked nå :P Er det et nummer jeg kan ringe vigo på, finner det ikke.
Hypnotisk loverboy
Sandoon's Avatar
Jeg har også fått to slike mailer, men jeg har null anelse av hva det er...
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
www.vigo.no - men man kan søke fram til 1.april, så jeg tror egentlig den bare "nullstiller" søket fra ifjor.
Hypnotisk loverboy
Sandoon's Avatar
Sitat av Sk!ppy Vis innlegg
www.vigo.no - men man kan søke fram til 1.april, så jeg tror egentlig den bare "nullstiller" søket fra ifjor.
Vis hele sitatet...
Så jeg må ikke søke på nytt akkurat nå?
Og vil dette påvirke stipendet?
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Jeg har jo allerede søkt for skoleåret 2011/2012, så hvorfor står det masse spørsmål om hvorfor jeg ikke søker videregående utdanning?

Står også: Jeg søker opplæring ved en fylkeskommunal videregående skole: nei.

Hva faen, freaker litt ut her
Kontakt skolen/utdanningsetaten/vigo fortest mulig! Du kan miste skoleplassen din!
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Tur til rådgiveren så snart skolen starter, altså.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sk!ppy Vis innlegg
Tur til rådgiveren så snart skolen starter, altså.
Vis hele sitatet...
Skal jeg gjøre, er skolene åpne i romjula egentlig? Liksom, kan jeg ringe?
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Jeg har jo allerede søkt for skoleåret 2011/2012, så hvorfor står det masse spørsmål om hvorfor jeg ikke søker videregående utdanning?

Står også: Jeg søker opplæring ved en fylkeskommunal videregående skole: nei.

Hva faen, freaker litt ut her
Vis hele sitatet...
Det samme står for meg og alle i klasse min, tror det er meningen.
Jeg har ikke fått noen mail selv, men jeg ser flere som lurer på dette på facebook. Sikkert noen som prvøer å more seg litt i romjulen
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Flere som har fått ja, og 2 klassinger har fått fra vg1, kan vigo ha blitt hacket eller noe ? Ganske alvorlig hvis det faktisk er det.

Så godt som alle jeg kjenner har fått denne e-posten, så det har nok bare skjedd en stor feil hos vigo.
▼ ... noen uker senere ... ▼
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Kjapt spørsmål! Jeg har enda ikke fått stipend i år, jeg sendte inn den nye søknaden på torsdag. Vil je få pengene når de har mottat brevet? Eller får jeg de 15 neste måned?
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Kjapt spørsmål! Jeg har enda ikke fått stipend i år, jeg sendte inn den nye søknaden på torsdag. Vil je få pengene når de har mottat brevet? Eller får jeg de 15 neste måned?
Vis hele sitatet...
Ny søknad? Hos oss måtte vi bare hente nytt brev i administrasjonen, fylle ut og sende inn. Burde ta rundt en uke eller to før man får penga etter det. (Mulig at det er dette du kaller for ny søkndag også da.)
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Sitat av Huztle Vis innlegg
Ny søknad? Hos oss måtte vi bare hente nytt brev i administrasjonen, fylle ut og sende inn. Burde ta rundt en uke eller to før man får penga etter det. (Mulig at det er dette du kaller for ny søkndag også da.)
Vis hele sitatet...
ja det jeg mener

Jeg kan vente litt ja, men lurer bare på om jeg får pengene så kjapt som mulig, eller 15 februar?
Du får de når de mottar brevet. Du får melding på tlf 2 dager før du får pengene.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Ok, takk for svar

Hva skal man si, når man jobber for et av Norges største firmaer, må man ha litt tålmodighet og .
▼ ... flere år senere ... ▼
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Fikk igår natt en merkelig kvittering fra VIGO. Den innholdt en pdf fil med person info og: Kvittering - søker-rettstype er endret.
Har ikke vært inne på VIGO på flere månder.

Noen andre som har fått en mail fra de?
Har også fått helt lik melding: Kvittering - søker-rettstype er endret.