![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#21 |
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nå må dere huske at det er stor forskjell på Norge og Danmark på dette feltet, og at det ikke er tilfeldig at Danmark ligger milevis foran oss innen nevnte emne. Hasj har vært sentralt i København siden Christiania ble grunnlagt, og de har (stort sett) kunne selge, kjøpe og bruke innenfor sine grenser. Det har stort sett alltid gått bra der inne, og det er en av de mest brukte turområdene i den delen av byen, grunnet sin fredlige atmosfære.
På den andre siden har du gjengkrigen mellom MC-gjengene og invandrergjenger om dopmiljøet på Nørrebro om omegn. Det har de siste 2-3 årene blitt drept ca 1 person i måneden (?) grunnet den gjengkrigen. Folket i København ser hva som fungerer best. Folket i København ser hvor mye penger staten går glipp av grunnet Christiania. Folket i København ser hvordan fristaden motbeviser gateway-teorien. Folket i København er generelt mer opplyste om stoffet, da de aller fleste har det tettere innpå seg. Tror ikke en legalisering i Danmark ville gjort radikale forskjeller her hjemme, men jeg ser for meg at det kan starte en domino-effekt, som forhåpentligvis kan nå oss her oppe på berget. | |
|
|
Sist endret av Screwdriver; 1. desember 2011 kl. 11:28.
|
|
|
#24 |
|
FN-konvensjonen om narkotika gjør at vi, og Danmark(?) ikke kan legalisere cannabis.
Det er vel derfor det ikke er legalisert i f eks. Nederland tipper jeg. Cannabis er selvsagt ikke uten bi-effekter. Blir du tatt med cannabis på deg så blir det nok bot dessverre. (Hmm.. Dessverre faktisk og ikke desverre?) ![]() | |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Danmark er mer liberal enn Norge på andre rusmidler fra før da. 16årsgrense på øl og vin, inntil nylig også på sprit og tobakk (nå 18). Så litt redd for at reaksjonen skal bli mer «La de tullingene ødelegge barna sine i de flate landet sitt om det er det de vil, her i Norge skal vi ikke ha noe sånn skit!» enn «Oi, cannabis lovlig i Køben? Kanskje det ikke er så ille likevel?» Men kan jo håpe, får jo følelsen av at ting faktisk går framover på verdensbasis.
| |
|
^^
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
En annen artikkel om det samme, på engelsk. (http://www.globalpost.com/) Går nå viral på Reddit. Håper på det beste!
| |
|
|
|
|
|
Sist endret av Chronic420; 2. desember 2011 kl. 11:24.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
|
|