Norsk Freakforum
Svar

Trådverktøy
Gammel 1. desember 2011, 07:33   #21
Mr.Jack
Mr.Jack's Avatar

Registreringsdato: okt 2006
Sted: Oslo
Kvalitetspoeng: 181
Sitat: Originalt skrevet av fth Vis innlegg
Kunne overhode ikke vært mer enig i dette, og jeg begyner å bli drittlei politikere generelt. Har fått en anelse om at disse menneskene er faen meg mer trangsynte enn noe annet på overflaten av denne jorden.
Satt litt på spissen, men morsomt at slikt kommer i amerikansk media!

Svar på og siter dette innlegget
Gammel 1. desember 2011, 10:29   #22
legalize_it

Registreringsdato: mar 2008
Kvalitetspoeng: 978
Bruk nå ikke setningen "fri hasj". Høres ut som den skal være helt fri og at menigmann nærmest får den kasta etter seg slik som idag, og det er jo ikke tilfellet
Gammel 1. desember 2011, 11:27   #23
Screwdriver
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar

Registreringsdato: jun 2008
Sted: Lignende
Kvalitetspoeng: 607
Nå må dere huske at det er stor forskjell på Norge og Danmark på dette feltet, og at det ikke er tilfeldig at Danmark ligger milevis foran oss innen nevnte emne. Hasj har vært sentralt i København siden Christiania ble grunnlagt, og de har (stort sett) kunne selge, kjøpe og bruke innenfor sine grenser. Det har stort sett alltid gått bra der inne, og det er en av de mest brukte turområdene i den delen av byen, grunnet sin fredlige atmosfære.

På den andre siden har du gjengkrigen mellom MC-gjengene og invandrergjenger om dopmiljøet på Nørrebro om omegn. Det har de siste 2-3 årene blitt drept ca 1 person i måneden (?) grunnet den gjengkrigen.

Folket i København ser hva som fungerer best. Folket i København ser hvor mye penger staten går glipp av grunnet Christiania. Folket i København ser hvordan fristaden motbeviser gateway-teorien. Folket i København er generelt mer opplyste om stoffet, da de aller fleste har det tettere innpå seg.

Tror ikke en legalisering i Danmark ville gjort radikale forskjeller her hjemme, men jeg ser for meg at det kan starte en domino-effekt, som forhåpentligvis kan nå oss her oppe på berget.
Sist endret av Screwdriver; 1. desember 2011 kl. 11:28.
Gammel 1. desember 2011, 12:30   #24
theBeist
Regent
theBeist's Avatar

Registreringsdato: aug 2011
Kvalitetspoeng: 176
Sitat: Originalt skrevet av Naturgrønn Vis innlegg
FN-konvensjonen om narkotika gjør at vi, og Danmark(?) ikke kan legalisere cannabis.

Det er vel derfor det ikke er legalisert i f eks. Nederland tipper jeg.

Cannabis er selvsagt ikke uten bi-effekter.

Blir du tatt med cannabis på deg så blir det nok bot dessverre.

(Hmm.. Dessverre faktisk og ikke desverre?)
I følge loven, ja. Men det er så utbredt og vanlig at de fleste politifolk i København bryr seg ikke om det. Jeg vet dette fordi jeg er halvt dansk, og kjenner mange derfra som røyker som sier det.
Gammel 1. desember 2011, 19:44   #25
fustercluck
Weeeeeee
fustercluck's Avatar

Registreringsdato: sep 2006
Kvalitetspoeng: 149
Danmark er mer liberal enn Norge på andre rusmidler fra før da. 16årsgrense på øl og vin, inntil nylig også på sprit og tobakk (nå 18). Så litt redd for at reaksjonen skal bli mer «La de tullingene ødelegge barna sine i de flate landet sitt om det er det de vil, her i Norge skal vi ikke ha noe sånn skit!» enn «Oi, cannabis lovlig i Køben? Kanskje det ikke er så ille likevel?» Men kan jo håpe, får jo følelsen av at ting faktisk går framover på verdensbasis.

^^
Gammel 2. desember 2011, 11:23   #26
Chronic420
Student
Chronic420's Avatar

Registreringsdato: des 2008
Sted: Never Do Right City
Kvalitetspoeng: 554
En annen artikkel om det samme, på engelsk. (http://www.globalpost.com/) Går nå viral på Reddit. Håper på det beste!

Sist endret av Chronic420; 2. desember 2011 kl. 11:24.
Gammel 2. desember 2011, 11:45   #27
barbadius123

Registreringsdato: nov 2011
Sted: Oslo
Kvalitetspoeng: 4
Sitat: Originalt skrevet av Naturgrønn Vis innlegg
...blablabla...
Cannabis er selvsagt ikke uten bi-effekter.... blablabla...
OK, noen bieffekter da, omtrent en tidel av de akohol gir.
Svar
Trådverktøy