Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1010
Hei

Har lett etter en mulighet i Photoshop for å lage en slik. Det skal kun være et bilde/bakgrunn, som jeg skal lage en banner av.
Har søkt på Google og funnet siden wordle.com, og laget et bilde (en cloud) der som jeg er fornøyd med, MEN jeg får ikke endret størrelsen på teksten.

Derfor lurer jeg på om det er en mulighet for å lage dette i direkte i photoshop i stedet?

Noen som har tips til meg?

Mish@
wordcloud skal da være dynamisk? da er det vel fryktelig lite poeng i å bruke photoshop...

vil tro du kommer mye lenger ved bruk av f.eks. PHP og GD-biblioteket
Sist endret av tripflag; 23. november 2011 kl. 11:56.
Mish@'s Avatar
Trådstarter
2 0
Glemte å nevne at jeg er helt nybegynner Det er ikke en dynamisk wordcloud jeg er ute etter. Kun bilde av den om du skjønner. Jeg skal bruke bildet som bakgrunn. eller forklart på en annen måte..jeg ønsker en bildebakgrunn med masse ord i en klynge. Ikke dynamisk.
bruk tekst verktøyet til å lage tekst, lag en ny for hvert ord og juster skriftstørrelse så du får variasjon, og så bare flytter du på de forskjellige ordene rundt på bildet så du får det slik du vil ha det.
På wordle.net kan du da helt fint klikke på "open in window" nederst til høyre, wordclouden vil da åpne seg i et nytt vindu som du kan maksimere eller resize så mye du bare vil. easy peasy