Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 783
Jeg redigerte en film for noen jeg kjenner. Det var en 29sec og filmet med en iPhone og jeg la til litt tekst++.

Når jeg rendret den i .avi fikk jeg grei kvalitet med den var på798MB, og siden den skulle sendes over e-post kunne den maks være på 25MB.

Når jeg rendret den i .mp4 var den på 1,85MB men kvaliteten var crappy.

Er den en måte jeg kan få en fil som er maks 25MB og med grei kvalitiet
Er det ingen mulighet for å velge kodek ved rendering?

Du kan kjøre denne prosessen en gang til med VirtualDub og deretter komprimere video med XviD og lyd med LAME.

Sammen med XviD er det også en bitrate kalkulator som kan være grei å bruke, men klargjør gjerne lydfilen først med bitrate innstilling på V0.

Tror dette skal holde.
h.254 med litt høyerre bitrate...?
Vet ikke om størrelsen blir under 25 MB, men metoden jeg har lært er rimelig optimal er som følger:
I After-Effects: Render settings: spørs litt på størrelsen du skal ha osv., men har denne på «Best Settings». Output Module: «Lossless», hvor du velger «Format: QuickTime». Så rendrer du og får en rimelig stor fil i meget bra kvalitet.

Denne fila åpner du i QuickTime Player, trykker på Arkiv -> Eksporter for Web, hak av for Bredbånd -> Eksporter.

Den siste filmen jeg lagde varte i 55 sekunder og havnet på 3 GB etter renderingen. Etter eksporten i QuickTime endte den på 16 MB, i HD-kvalitet.

Denne fremgangsmåten funker helt supert for meg på min Mac, og jeg håper QuickTime har samme mulighet selv om du f.eks. bruker Windows.
Prøv å rendre .avi-fila på 798mb til ønsket format i MPEG Streamclip. Lagrer selv råfilmer fra dv-kamera til .avi å rendrer de til .mp4 i dette programmet når jeg skal ha de ut på youtube e.l
http://www.youtube.com/watch?v=MEDynD6HRiY - Tror denne filmen kom på 30-40 mb.

Om du ikke får filen din under 25 mb bruk speedyshare.com eller noen lignende opplastningssider.