Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 17280
har lest mange ganger at den beste hasjen er noe mellom hard og myk. sitter her med en klump på ca 2,2 som er meget hard, har det egentlig noe og si?

har røyket hasj som var så myk at den satt seg fast i fingeren, og var vanskelig og dele, til klumper som jeg har nå og kan ikke si at jeg har merket noen forsjell, hva er egentlig forsjellen på hard vs myk? er my ferskere?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
myk er min fav. du varmer den opp, legger den i grinda tobakk og den blander seg opp enklere har også erfart at den mykeste svartingen er best, men røyker ikke så ofte og foretrekker grønn indica jeg da
hard hasj er presset sammen, mens mjuk er mere oljesinnholdig(fersk,bedre tatt vare på, sånn den er laget?) vet ikke, skulle gjerne vist selv
Myk hasj er som regel mer fersk enn den som er hard. Som skyf43n sier, bedre tatt være på, og inneholder mer olje.
og mer olje gir mer thc gjør det ikke?
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
og mer olje gir mer thc gjør det ikke?
Vis hele sitatet...
Stemmer det

edit, eller? det blir iallefall mindre etter det jeg har forstått, altså mere konsentrasjon(konsentrasjon, kanskje feil ordbruk)
Sist endret av wataan; 11. oktober 2011 kl. 10:19.
Regner med at hard hasj har mindre Tch en myk hasj siden jeg vet at folk bruker og ta ut av oljen for og inta hasj på andre måter, men dette finner jeg ut om ikke så alt for lenge! er nemmelig snart tid for godis!
Har selv opplevd det sånn at myk hasj er mye bedre enn en beinhard klump..
Pluss at myk hasj er mye enklere å håndtere istedenfor å sitte å smelte klumpen i 5min før den endelig løser seg opp!
Når jeg ikke gidde og smelte klumpen så tar jeg en chunk av biten, lager meg en "minirulling" som en meget liten røyk og inntar hele shitten på 4-5 trekk filterrøyk er din venn når du er lat <3
Så det gutta røyker på hær i området er normalt sett altså dårlig hasj? hardt, brune klumper.. har fått rus ja, men det er få nevneverdig stunder person1 kan si det har vært fungerende., men har fått et par ganger skikkelige greier som har funket bra, sorting. er hard hasj dårlig hasj, i de fleste tilfelle? det som kalles norsk kvalitet?

noen som vil forklare meg greia? he he

ganske skuffende at jeg ikke har fått det med meg før nu vis det er sånn, da hadde man sluppet 2 år med elendig røyk.

beklager vis jeg kaprer tråden Tombøtte adms. kan slette i ettertid.
hard hasj er dårlig hasj ja. Du bør også se om hasjen bobler når du varmer den. Det er et kvalitetstegn. Men du må ikke se deg blind på myk hasj. Mye sort myk hasj som også er dårlig. Feks sortings som ikke bobler når du varmer den har jeg dårlig erfaring med
Sist endret av shalla; 11. oktober 2011 kl. 11:17.
Hard er ikke nødvendigvis dårlig hasj, jeg har fått hard hasj som har fått meg potte fjern og i skikkelig god humør! Myk hasj er som regel bra stuff mye enklere å dele opp, hvis dne ikke er skikkelig oljete så kan det bli litt problematisk å gni den i tobakken.
Sitat av fth Vis innlegg
Hard er ikke nødvendigvis dårlig hasj, jeg har fått hard hasj som har fått meg potte fjern og i skikkelig god humør! Myk hasj er som regel bra stuff mye enklere å dele opp, hvis dne ikke er skikkelig oljete så kan det bli litt problematisk å gni den i tobakken.
Vis hele sitatet...
Hvis du vil bli potte fjern og få tidenes lattis og godt humør anbefaler jeg grønt, kompis!
Jeg er mer fan av brunt enn grønt får lettere noia av en eller annen grunn på grønt, men det kun i Norge :s
Sitat av l3doqr Vis innlegg
Hvis du vil bli potte fjern og få tidenes lattis og godt humør anbefaler jeg grønt, kompis!
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på grønt og grønt, kompis
Kan si meg enig at jeg får mere noia når jeg røyker grønt en brunt! for også mer lattis av brunt en grønt, dog grønt gir en mye "bedre", mere snikende rus for meg ihvertfall
Samme med meg, rusen kommer snikende, og når den virker for fult kommer noia følelsen :P Uansett om jeg er alene hjemme på rommet, ute eller noen andre steder. Blir skikkelig bekymret for alt og ingenting plutselig, men ikke på brunt da er det bare chill og alt er bra noia-weeeed
seriøst? hadde ingen peil på at det var sånn på grønne saker, trudde det var mere roligere enn brunt.
tenkte jeg skulle fikse opp noe gode busker på grunn av angst og diverse, er vell kanskje ikke en bra plan?
Når det kommer til grønt, så er det stor forskjell fra strain til strain. Om det er indica eller sativa. Du kanne ikke si at du får mer noja av grønt. Du må prøve en annen strain.
Dette gjelder også hasj. Men hasjen i norge er veldig vanskelig å vite hva slags strain hasjen er produsert av. I de fleste tilfeller er hasjen i norge indica dominert
Sitat av skyf43n Vis innlegg
seriøst? hadde ingen peil på at det var sånn på grønne saker, trudde det var mere roligere enn brunt.
tenkte jeg skulle fikse opp noe gode busker på grunn av angst og diverse, er vell kanskje ikke en bra plan?
Vis hele sitatet...
Er ikke alle som får det da.. Uansett ville ikke "medisinert" deg selv med weed for angst i første omgang uansett. Det kan bli vondt verre, weed bare gjemmer det bort/forsterker. Etter en stund så vil det fortsatt være der når du kutter ut røykinga. Hvis du skal få bort angst, deppresjoner o.l burde du trene
Sitat av fth Vis innlegg
Er ikke alle som får det da.. Uansett ville ikke "medisinert" deg selv med weed for angst i første omgang uansett. Det kan bli vondt verre, weed bare gjemmer det bort/forsterker. Etter en stund så vil det fortsatt være der når du kutter ut røykinga. Hvis du skal få bort angst, deppresjoner o.l burde du trene
Vis hele sitatet...
hehe, sant nok. du mener aktivt trening? sliter med ME, utmattelse syndrom, så scorer ikke der
Sitat av shalla Vis innlegg
Når det kommer til grønt, så er det stor forskjell fra strain til strain. Om det er indica eller sativa. Du kanne ikke si at du får mer noja av grønt. Du må prøve en annen strain.
Dette gjelder også hasj. Men hasjen i norge er veldig vanskelig å vite hva slags strain hasjen er produsert av. I de fleste tilfeller er hasjen i norge indica dominert
Vis hele sitatet...
Er ikke akkurat så veldig lett å få tilgang på en dealer som har et stort lager av forskjellige strains av weed i Norge heller akkurat.

Sitat av skyf43n Vis innlegg
hehe, sant nok. du mener aktivt trening? sliter med ME, utmattelse syndrom, så scorer ikke der
Vis hele sitatet...
Styrke trening, jogging og alt med trening å gjøre :P
Nei ser den da! Men har hørt at weed skal hjepe mot ME da?
Sitat av fth Vis innlegg
Er ikke akkurat så veldig lett å få tilgang på en dealer som har et stort lager av forskjellige strains av weed i Norge heller akkurat.



Styrke trening, jogging og alt med trening å gjøre :P
Nei ser den da! Men har hørt at weed skal hjepe mot ME da?
Vis hele sitatet...
Leste en tråd her på freak om ei jente som brukte weed mot ME, og det funket utrulig bra.
Sist endret av wataan; 11. oktober 2011 kl. 11:56.
Sitat av fth Vis innlegg
Er ikke akkurat så veldig lett å få tilgang på en dealer som har et stort lager av forskjellige strains av weed i Norge heller akkurat.
Vis hele sitatet...
Vel, du kan dyrke selv. Da har du full kontroll.
Jeg skulle bare fram til at du ikke kan si at du får noja av weed, men noja av den typen strain
Sist endret av shalla; 11. oktober 2011 kl. 11:55.
Mye rare oppfatninger her.

Hvorvidt hasjen er myk eller hard har lite å si for kvaliteten, men man kan fortsatt se veldig godt forskjell på god og dårlig hasj.


Hard hasj som er jevn, og knekker med en jevn overflate uten å smuldre er ofte av god kvalitet. Som oftest er dette veldig mørk, VELDIG hardt sammenpresset hasj. Når du brenner med en lighter eser hasjen ut og bobler.
Om hasjen er porøs og hard, og smuldrer i biter når den knekker er det som oftest dårlig kvalitet. Når du brenner med en lighter eser den ikke ut, bobler ikke, og etter hvert brennes hasjen svart istedet for å ta fyr.


Myk hasj er vanligvis et godt tegn på at den er fersk, men det betyr ikke at den er god. Du har mange typer sort hasj som lukter karakteristisk "sorting", som virker fersk og fin, men som ikke bobler eller eser noe ut når du brenner på den.
Jeg har sett ett omvendt mønster med myk hasj som med hard hasj, at om hasjen er porøs er det nesten alltid god kvalitet, mens myk jevn hasj oftere gir svakere rus.
har jeg bra stuff jeg da?

http://imageshack.us/photo/my-images/444/img115l.jpg/

tok og knakk av en bit, kom ikke 1 smule, den er relativ hard men går helt fint and å presse slik man vil, gikk ut for og tenne på for og sjekke om den boblet, det gjorde den ikke men en eset, dog jeg brukte ikke mye flamme eller lang tid siden jeg bare har 2,2g igjenn :P

Edit: Noen som vet hva det gule der kan vere? er noe som sitter på selve klumpen, går lett av, lurer på om noe kan ha festet seg på?
Sist endret av Tombøtte; 11. oktober 2011 kl. 12:09.
Sitat av fetter Vis innlegg

Jeg har sett ett omvendt mønster med myk hasj som med hard hasj, at om hasjen er porøs er det nesten alltid god kvalitet, mens myk jevn hasj oftere gir svakere rus.
Vis hele sitatet...
God pollum (pollen om du vil) VS. narresvarting for eksempel.

Med narresvarting mener jeg den type svarting som ikke har den karakteristiske lukten som ekte svarting har, man blir innrøyket på to dager ved bruk av denne hasjen, lum og rist må rengjøres grundig en hel del oftere enn normalt og i tillegg er den gjerne overpriset ettersom folk går helt av skaftet med en gang noen hører ordet svarting.
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
har jeg bra stuff jeg da?

http://imageshack.us/photo/my-images/444/img115l.jpg/

tok og knakk av en bit, kom ikke 1 smule, den er relativ hard men går helt fint and å presse slik man vil, gikk ut for og tenne på for og sjekke om den boblet, det gjorde den ikke men en eset, dog jeg brukte ikke mye flamme eller lang tid siden jeg bare har 2,2g igjenn :P

Edit: Noen som vet hva det gule der kan vere? er noe som sitter på selve klumpen, går lett av, lurer på om noe kan ha festet seg på?
Vis hele sitatet...
Det ser ut som god hasj. Lukter den naturlig og eser ut når du varmer den er det garantert fin kvalitet. Om den er litt hard betyr det bare at den ikke er helt fersk, men om den har blitt oppbevart riktig underveis er det ikke noe problem verken for funk eller smak.

Vær forresten ikke redd for å brenne på den med lighter, uavhengig av hvor mye du har igjen. Det er så minimale mengder virkestoff det går utover at det er ingenting å bry seg om.
ok takker for svar ja skal fyres opp om 1-2 timer, eller så lager jeg sjokolade ! håper på en fin dag

Sitat av fetter Vis innlegg
Det ser ut som god hasj. Lukter den naturlig og eser ut når du varmer den er det garantert fin kvalitet. Om den er litt hard betyr det bare at den ikke er helt fersk, men om den har blitt oppbevart riktig underveis er det ikke noe problem verken for funk eller smak.

Vær forresten ikke redd for å brenne på den med lighter, uavhengig av hvor mye du har igjen. Det er så minimale mengder virkestoff det går utover at det er ingenting å bry seg om.
Vis hele sitatet...
Sitat av Knask Vis innlegg
God pollum (pollen om du vil) VS. narresvarting for eksempel.

Med narresvarting mener jeg den type svarting som ikke har den karakteristiske lukten som ekte svarting har, man blir innrøyket på to dager ved bruk av denne hasjen, lum og rist må rengjøres grundig en hel del oftere enn normalt og i tillegg er den gjerne overpriset ettersom folk går helt av skaftet med en gang noen hører ordet svarting.
Vis hele sitatet...
Riktig, og jeg skjønner veldig godt hva du mener med narresvarting. Lukter annerledes, tørker aldri helt ut, bobler lite til ingenting og har nesten alltid gullstempel (av en eller annen merkelig grunn). Jeg har alltid lurt på hva som blir blandet i den hasjen, det må være en eller annen type fett e.l.
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg har alltid lurt på hva som blir blandet i den hasjen, det må være en eller annen type fett e.l.
Vis hele sitatet...
Har vært innom samme tanken etter at det begynte å lukte brukt stekefett av bongen min.
Nesten som lukten av en ribbe som har stått i litt for lenge slik at svoret har blitt brent i kantene.

Dette er ikke et labert forsøk på å være morsom, jeg mener det.
Sitat av shalla Vis innlegg
Vel, du kan dyrke selv. Da har du full kontroll.
Jeg skulle bare fram til at du ikke kan si at du får noja av weed, men noja av den typen strain
Vis hele sitatet...
Jeg kan jo si at jeg får noia av weed, når jeg har fått den noia følelsen hver gang jeg har røyka weed i Norge, røyker jeg det i amsterdam f.eks så er det null stress, kanskje det ikke er weed'en i seg selv som er problemet men at det er ulovelig og mye bekymringer rundt det å ikke bli oppdaget Dealere som selger har som regel kun 1 type, og mange av de bullshitter deg med å si at det er white widow eller noe annet, man er aldri 100% sikker på hva man får, med mindre du kjenner h*n veldig godt og h*n dyker selv.
Har ikke muligheten til å dyrke selv dessverre, men har veldig lyst til å gjøre det da jeg flytter ut
Sitat av shalla Vis innlegg
Det er forskjell på grønt og grønt, kompis
Vis hele sitatet...
Sant nok. Prøvde selv veldig mye brunt før jeg fikk prøvd grønt, for meg var det som natt og dag.
Brunt har en sånn virkning at jeg blir daff og har bare lyst til å sove egentlig.. Men når jeg fikk prøvd grønt ble jeg helt vill i trusa og fikk lattis av ingenting
hmm rart, sist gang jeg røykte grønt var det liksom bare en chil tur, alt var greit jeg var våken osv men fikk verken lattis eller følte meg spess rusa, på brukt får jeg altid lattis og munchies, dog jeg blir ofte trøtt men det er jo det man har Gears of war til! eller andre artige spill xbox+venner+weed er bra saker
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Når jeg ikke gidde og smelte klumpen så tar jeg en chunk av biten, lager meg en "minirulling" som en meget liten røyk og inntar hele shitten på 4-5 trekk filterrøyk er din venn når du er lat <3
Vis hele sitatet...
Bare å ha bøtta stående klar under bordet så går det enda fortere, en dårlig uvane men.
Sist endret av Kimbobo; 12. oktober 2011 kl. 19:12.
Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Bare å ha bøtta stående klar under bordet så går det enda fortere, en dårlig uvane men.
Vis hele sitatet...
Nei og nei.. Er det noe som får meg til å rynke i panna så er det når jeg kommer inn i en leilighet hvor bøtta står klar i stua.. Lag deg en bong du kan gjemme vekk heller.

OT: Hard og myk har ingenting å si, det kommer nok mest ann på hvordan produktet var da det ble produsert og hvordan det har blitt oppbevart i etterkant.
En som er hard kan i utgangspunktet ha vært myk og dobbelt så potent som den som nå er myk, bare at den myke har blitt bedre '' tatt vare '' på, selvfølgelig så er jo dette her kun ren spekulering.
Sist endret av Aaatcho; 12. oktober 2011 kl. 19:21.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Nei og nei.. Er det noe som får meg til å rynke i panna så er det når jeg kommer inn i en leilighet hvor bøtta står klar i stua.. Lag deg en bong du kan gjemme vekk heller.
Vis hele sitatet...
Tviler han gidder å lage en bong når han ikke engang gidder og rulle en skikkelig joint, var litt derfor jeg kom med den bøttekommentaren.
Bøtta er trossalt for de lateste av de late, men som sagt tidligere en dårlig uvane.
hard hasj kan være bra den også kommer helt ann på hvordan den er laget osv osv marok feks kan være hard presset men fy faen og den river :P
Kan oppdatere her med og si at det jeg hadde var.. vel utrolig bra? tror aldrig jeg har røyket bedre.. vi fyrte opp i 6 tiden og hadde det vel og bra til rundt 9, da kompissen min sovnet tok jeg og gjikk hjem, før jeg dro tok jeg resten av det jeg hadde som sikkert var 0.5 inn i en lompe med smør og sukker og spiste, rett og slett fordi jeg ikke ville ha noe liggende hjemme til dagen der på da folk kom hjem

fikk en veldig god hit i hall10 tiden, vart ganske utslått når jeg endelig kom hjem, og sovnet sikker i 11 tiden på sofaen, voknet klokken 1 for og pisse og var forsatt i god form
Må si meg enig med fetter her. Har hatt både gode og dårlige opplevelser med både myk og hard hasj. Så har man den tredje typen som bare klistrer seg til alt og alle, umulig å mekke opp, men himmelsk herlig. Sjekk ut rifmannen på de nederste bildene:
http://www.breedbay.co.uk/forums/son...a-morroco.html
Sitat av shalla Vis innlegg
hard hasj er dårlig hasj ja. Du bør også se om hasjen bobler når du varmer den. Det er et kvalitetstegn. Men du må ikke se deg blind på myk hasj. Mye sort myk hasj som også er dårlig. Feks sortings som ikke bobler når du varmer den har jeg dårlig erfaring med
Vis hele sitatet...

der tar du veldig feil, kjøpte en hard hasj i christiania i fjord sommer og det var prima vare, har å vært borti flere gode harde hasjer her i norge.

men et godt tegn er sterk hasjlukt, og at den er klissette og hard men blir myk hvis du varmer den i hånda
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Green_Matter Vis innlegg
der tar du veldig feil, kjøpte en hard hasj i christiania i fjord sommer og det var prima vare, har å vært borti flere gode harde hasjer her i norge.

men et godt tegn er sterk hasjlukt, og at den er klissette og hard men blir myk hvis du varmer den i hånda
Vis hele sitatet...
Når jeg tenker på hard hasj, så blir den ikke myk hvis du varmer den i hånda. Da er den myk. Jeg gikk ut ifra at han mente hasjen alltid er hard
Husk at det folk sier her generelt bare er indikasjoner på kvalitet. Har mang en gang opplevd 'ulv i fåreklær', og det er ofte jeg har fått ting som ser bra ut, kanskje til og med lukter bra, men som ikke nødvendigvis gjør susen.
boblings eller ikke, hvor fort den tar fyr og generelt hvordan hasjen reagerer/lukt ect etter en liten touch av flamme er en go indikator på hvor bra den er...mye bra bønne kan være meget hard vist den er litt kald..
Har sikkert blitt nevnt tidligere men god hasj er ikke myk i romtemp. Er den helt gummi når du har hatt den på ytterlomma ute er det ikke hasjen som er myk, men noe annet (bildekk? hvem vet). Hvis hasjen ikke er helt tørrok i utgangspunktet men normal hasjkonsistens haha, og blir myk etter du har hatt den litt i hånda er dette ett godt tegn!
Desse bildekka alle prater om, er det noe som faktisk har blitt funnet i hasj i Norge eller?
Jeg får stort sett bare tak i hard brun og myk svarting. Og jeg får nesten like god funk av begge, litt bedre av svartingen. Men selv om Hasjen er jævlig hard og tørr, gir den god funk. Kan bli ganske så borte på 0.1G.
Sitat av hideout Vis innlegg
Desse bildekka alle prater om, er det noe som faktisk har blitt funnet i hasj i Norge eller?
Vis hele sitatet...
Trenger ikke å være bildekk, men jeg tviler veldig sterkt på at hasjen negerne selger langs elva ikke inneholder masse dritt du ikke er hypp på å ha i lungene. Og er hasjen myk selv i kulda er dette ett tegn på at den er blanda ut med noe annet enn hasj.
Sitat av l3doqr Vis innlegg
Har selv opplevd det sånn at myk hasj er mye bedre enn en beinhard klump..
Pluss at myk hasj er mye enklere å håndtere istedenfor å sitte å smelte klumpen i 5min før den endelig løser seg opp!
Vis hele sitatet...
Uhm :s smelte klumpen ? :O Overstiger du 68 grader brenner du ut dyrebare stoffer kompis. Ikke bra. Tar ikke lang tid før den når disse grensene, så svak oppvarming for mekking er anbefalt.
Sitat av WayGone Vis innlegg
Uhm :s smelte klumpen ? :O Overstiger du 68 grader brenner du ut dyrebare stoffer kompis. Ikke bra. Tar ikke lang tid før den når disse grensene, så svak oppvarming for mekking er anbefalt.
Vis hele sitatet...
Kilde? THC's kokepunkt ligger på rundt 200 grader.