Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1076
Hei, plutselig når jeg skulle finne et nettverk, (med kabel i), så fant ikke pc-en NOEN tilgjengelige nettverk. Jeg trykket finn problemet, og det viste seg at nettverkskort-driveren ikke var installert, selv om jeg i en måned(siden jeg bygde pc-en) har hatt nettverk. Hvorfor er plutselig driveren ikke riktig installert?

Hvordan skal jeg fikse dette?
Har du brukt trådløst fra du kjøpte til nå, så plugget du inn i nettverkskabel nå, slik å forstå?
Sist endret av Legynd; 27. august 2011 kl. 16:05.
1c3t34's Avatar
Trådstarter
Sitat av Legynd Vis innlegg
Har du brukt trådløst fra du kjøpte til nå, så plugget du inn i nettverkskabel nå, slik å forstå?
Vis hele sitatet...
Har brukt kabel hele tiden.
Tordenværet kan ha ødelagt nettverkskortet?
Har du disablet nettverksadapteren ? Kan jo sjekke om det har skjedd.
1c3t34's Avatar
Trådstarter
Hvordan skal jeg sjekke det?

Kan det være tordenværet? Lynet slo ned i stad, og alt ble svart. Det virket ikke som om det skadet pcen, siden den fungerte helt fint etterpå. Kan det ha ødelagt nettverkskortet?

JEG VIL SPILLE STARCRAFT!!!!11!

Please, guys

Sitat av 1c3t34 Vis innlegg
Hvordan skal jeg sjekke det?

Kan det være tordenværet? Lynet slo ned i stad, og alt ble svart. Det virket ikke som om det skadet pcen, siden den fungerte helt fint etterpå. Kan det ha ødelagt nettverkskortet?

JEG VIL SPILLE STARCRAFT!!!!11!

Please, guys
Vis hele sitatet...
Kom igjen, jeg trenger kjappe løsninger...
Mobil, sekundær pc, etc etc.. En freak har alltid en backup!
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Hva med å faktiskt installere driveren?
Tordenværet kan være farligere enn du tror. Er det lynnedslag i en av kablene mellom deg og din nærmeste sentral kan det nok hende at du har fått svidd av no routerstuff eller nettverkskort++.
Sist endret av ballestank; 28. august 2011 kl. 04:21.
1c3t34's Avatar
Trådstarter
Er ikke noe galt med routeren, andre i familien har nett. Har hørt om mange andre som har fått nettverkskortet ødelagt pga tordenvær... men har bestilt nytt og håper det hjelper.

Btw, det går ikke å installere driveren fra hovedkort-cden, som jeg gjorde når jeg bygde pcen første gang
Sitat av 1c3t34 Vis innlegg
Er ikke noe galt med routeren, andre i familien har nett. Har hørt om mange andre som har fått nettverkskortet ødelagt pga tordenvær... men har bestilt nytt og håper det hjelper.

Btw, det går ikke å installere driveren fra hovedkort-cden, som jeg gjorde når jeg bygde pcen første gang
Vis hele sitatet...
Prøv å last ned en driver.
1c3t34's Avatar
Trådstarter
Sitat av ballestank Vis innlegg
Prøv å last ned en driver.
Vis hele sitatet...
Uten internett?

Ok, har nå installert mitt nye nettverkskort, dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=113655

Problemet nå er at windows ikke kan bruke enheten pga dette: (som står i device manager)

" (code 12), The device cannot find enough free resources that it can use. If you want to use the device, you will need to disable one of the other devices on this system."

Har prøvd å deaktivere og avinnstallere det gamle nettverkskortet(integrert på hovedkortet), men til ingen nytte. Forslag?
Sitat av 1c3t34 Vis innlegg
Uten internett?

Ok, har nå installert mitt nye nettverkskort, dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=113655

Problemet nå er at windows ikke kan bruke enheten pga dette: (som står i device manager)

" (code 12), The device cannot find enough free resources that it can use. If you want to use the device, you will need to disable one of the other devices on this system."

Har prøvd å deaktivere og avinnstallere det gamle nettverkskortet(integrert på hovedkortet), men til ingen nytte. Forslag?
Vis hele sitatet...
Tenkte du hadde internett siden du skriver her.

Bra du fikk installert det, men resten kan jeg ikke svare på.
1c3t34's Avatar
Trådstarter
Sitter på min gamle bærbare... tar gjerne i mot mer hjelp, folkens
Sitat av 1c3t34 Vis innlegg
Sitter på min gamle bærbare... tar gjerne i mot mer hjelp, folkens
Vis hele sitatet...
Tips til senere: Hvis du har minnepenn eller noe lignende kan du helt sikkert bruke den til å sende over en driver^^
I googled.
Sitat av http://discussions.virtualdr.com/showpost.php?p=1226818&postcount=12
Ensure you have latest Bios update for your board (If you have not done so already). Please try with clearing the cmos setting on Jbat1 jumper/SW1 Switch or removing the battery on the mb out for 1 minute and put it back in with power off. Turn system back on load optimized default setting in bios cmos, save exit. If you didn’t start out with a clean/fresh load of Window please do so for best result. Also load all updates drivers for board chipset and hardware’s drivers. Finally check power supply, run with at least a 400 watt’s, verify RAM, video card, hard drives and CPU ensure they are not the cause of the issue. Thanks Note: Ensure you have proper cooling for processor and system to eliminate overheating issue.
Vis hele sitatet...
1c3t34's Avatar
Trådstarter
Seriøst. Nå er jeg slått ut. På bunnen av selvtillit og for trøtt til å tenke, BAM! Nettet fungerer. WTF?! Merkeligste jeg har opplevd, når man sliter med det i over ett døgn, og det tilfeldigvis fungerer?