Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2972
http://laserpointerforums.com/f39/1-...-us-63186.html

Har lyst på en slik laser.
Selgeren har et godt rykte og selger billigere enn jeg har sett noen andre plasser.

Problemet blir jo å få laseren over grensa og helt hjem til meg. Noen som har erfaring med å få lasere med en såpass høy styrke tilsendt? Er det i det hele tatt lov med så sterke lasere? Hva er sjansen for å bli tatt?
har en tråd om det samme selv http://freak.no/forum/showthread.php?t=195275
du kan lese der og se om du får infon du trenger
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
"1-1.3 watt 445nm Laser Package **ONLY $139 SHIPPED IN US**"
Vis hele sitatet...
Ser ut som du må få deg en venn i statene som kan sende denne til deg.
Men jeg mener og ha lest at nesten alt av lasere er ulovelig i statene ?..
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av DingoXo Vis innlegg
Ser ut som du må få deg en venn i statene som kan sende denne til deg.
Men jeg mener og ha lest at nesten alt av lasere er ulovelig i statene ?..
Vis hele sitatet...
Har snakket med han på PM. Han kunne sende laseren til norge for noen dollar ekstra. Husker ikke hvor mye i hodet akuratt nå, men var ikke så forferdelig mye. Regner med han sender laseren som privatperson, men er ikke sikker. Kan spørre.

såvidt jeg har forstått så driver selgeren her, sammen med et par andre laserentusiaster, en side hvor de selger laserdeler. Innimellom bygger han et lite parti lasere som han selger på laserpointerforums for rimelig penge.
http://www.survivallaser.com/ er siden han driver.
Sist endret av Bombasa; 28. august 2011 kl. 19:08.
Er så godt som null risk at denne blir tatt i tollen ettersom den ikke er montert. Tollerene vil ikke åpne pakken, søke på nettet om hva det er og hvordan man monterer det, faktisk montere det, og så teste styrken. Ikke sjans.

EDIT: Det er vel faktisk ikke ulovlig i det hele tatt å bestille heller, siden det ikke er en laser, men kun deler til en laser.
Sist endret av Grix; 28. august 2011 kl. 19:20.
Sitat av Grix Vis innlegg
Er så godt som null risk at denne blir tatt i tollen ettersom den ikke er montert. Tollerene vil ikke åpne pakken, søke på nettet om hva det er og hvordan man monterer det, faktisk montere det, og så teste styrken. Ikke sjans.

EDIT: Det er vel faktisk ikke ulovlig i det hele tatt å bestille heller, siden det ikke er en laser, men kun deler til en laser.
Vis hele sitatet...
er vel også lovelig og ha så høy laser du bare vil så lenge det er innen for dine 4 vegger.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av DingoXo Vis innlegg
er vel også lovelig og ha så høy laser du bare vil så lenge det er innen for dine 4 vegger.
Vis hele sitatet...
Var den jeg var litt usikker på gitt. Kjedelig å miste den i tollen, derfor jeg tar en liten dobbeltsjekk her før jeg bestiller.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Var den jeg var litt usikker på gitt. Kjedelig å miste den i tollen, derfor jeg tar en liten dobbeltsjekk her før jeg bestiller.
Vis hele sitatet...
Det skal nok gå veldig bra :P
Hva bør jeg tenke på om jeg skulle finne på å bestille noe sånt som det der, har ingen erfaring med laser fra før.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Hva bør jeg tenke på om jeg skulle finne på å bestille noe sånt som det der, har ingen erfaring med laser fra før.
Vis hele sitatet...
Synet ditt.

Kjøp med beskyttelsesbriller. Disse laserene er sterke jævler som kan gjøre deg blind bare med en sveip over øyet. Til og med en refleksjon kan gi deg varige synsskader.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Synet ditt.

Kjøp med beskyttelsesbriller. Disse laserene er sterke jævler som kan gjøre deg blind bare med en sveip over øyet. Til og med en refleksjon kan gi deg varige synsskader.
Vis hele sitatet...
Den infoen drepte litt av ønsket om laser x) Vil ikke risikere mitt eget eller andres syn med noe slikt.. hmm
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Den infoen drepte litt av ønsket om laser x) Vil ikke risikere mitt eget eller andres syn med noe slikt.. hmm
Vis hele sitatet...
Trenger ikke å hive deg på en 1W+ laser som første laser.

http://www.dealextreme.com/p/true-10...pen-black-1372

Den der er morsom den også. Smeller balonger og får svart plastikk til å ryke litt.
For dere som ikke vet det er det max 500mW uten tillatelse når det gjelder lasere
Sitat av fomox Vis innlegg
For dere som ikke vet det er det max 500mW uten tillatelse når det gjelder lasere
Vis hele sitatet...
Eh.. er det ikke 5mW som er maks?
Sitat av toxicity Vis innlegg
Eh.. er det ikke 5mW som er maks?
Vis hele sitatet...
hviss du lyser på en politimann så ja, men på din egen eiendom, nei.
ferdig monterte lasere over 500 mW må ha tilatelse fra strålevernet eller noe(mener jeg og huske).
men er den i deler kan du fint kjøpe deg 1000mW blå laser uten problemer