Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 14499
Sitat av desobeissane Vis innlegg
6 time er jo ikke akuratt mye å skryte av da
Vis hele sitatet...
Tydelig at du ikke røyker eller snuser.
Sitat av KafanEdetta Vis innlegg
Tydelig at du ikke røyker eller snuser.
Vis hele sitatet...
faren min kan holde seg unna røyk i seks timer hvis han må f.eks. flyplasser o.l. så jo hadde posten vært basert på at han har sluttet å snuse/røyke i seks timer ekke det no big deal... å hvertfall ikke no å skryte over!

Hvordan ligger det ann nå a? holdt deg ennå eller?
Jeg sluttet å røyke å gikk over til snus, og det var det verste jeg kunne gjøre. Nå kjenner jeg røyksug på fest, og snussug overalt ellers. Jeg kan fint gå dager, uker uten snus, men alle som snuser vet at etter er herlig måltid der man har spist seg stappmett, så er det lite som er så digg som å legge seg nedpå med en snus i kjeften, eller ta seg en pris snus å cola å nerde.. Da kan det hende presset blir for stort rett å slett. Men hold ut å lykke til
Det sitter en liten djevel på skulderen din i minst 3 uker etter at du har sluttet. Onico trenger du egentlig ikke, det er bare noe du innbiller deg. Pass på å ikke starte igjen! Og hold deg unna festrøyking og "kan jeg bomme et trekk".
Hvis du bruker snuff eller oliver twist for å "kompensere", vil jeg si at du ikke har sluttet at fucking all. Cold Turkey er det eneste som funker, og de verste abstinensene er helt over etter 4 dager. Og det tar ikke lang tid uten nikotinen før du merker hvor mye mer våken du er! Og hvor mye merenergi du har!

Husk å pusse tennene godt i overgangsfasen!
Trådstarter
Sitat av Ivar Vis innlegg
faren min kan holde seg unna røyk i seks timer hvis han må f.eks. flyplasser o.l. så jo hadde posten vært basert på at han har sluttet å snuse/røyke i seks timer ekke det no big deal... å hvertfall ikke no å skryte over!

Hvordan ligger det ann nå a? holdt deg ennå eller?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg holder meg fint jeg.

Sitat av Myor2Mac Vis innlegg
Det sitter en liten djevel på skulderen din i minst 3 uker etter at du har sluttet. Onico trenger du egentlig ikke, det er bare noe du innbiller deg. Pass på å ikke starte igjen! Og hold deg unna festrøyking og "kan jeg bomme et trekk".
Hvis du bruker snuff eller oliver twist for å "kompensere", vil jeg si at du ikke har sluttet at fucking all. Cold Turkey er det eneste som funker, og de verste abstinensene er helt over etter 4 dager. Og det tar ikke lang tid uten nikotinen før du merker hvor mye mer våken du er! Og hvor mye merenergi du har!

Husk å pusse tennene godt i overgangsfasen!
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte inn en boks med ONICO, for å holde meg unna snussuget, hvertfal det verste. Om jeg så bruker 300 kroner på nikotinfri snus, og klarer det, er det verdt det vil jeg si! Tenkte å kjøpe inn et tårn med KickUp snus, innen jeg er ferdig med tårnet, har jeg avvendt meg nikotinen. Og rekker fint å trappe ned, kun på de 10 boksene

Hva er dealen med å pusse tennene egentlig? Har hørt fler si dette, og at man får hull i tennene av å slutte etc. Noen spesiel grunn?
Dra ut og løp i skogen!
Da jeg sluttet i desember, også etter å ha snust i 5 år, trente jeg som en villmann den første uken. Selv om kanskje snusen er ekstra fristende etter trening, så er det lettere å holde seg unna snusen under trening. Løp deg/ gå en lang tur hver dag, til det verste suget gir seg.

Lykke til!
Trådstarter
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Dra ut og løp i skogen!
Da jeg sluttet i desember, også etter å ha snust i 5 år, trente jeg som en villmann den første uken. Selv om kanskje snusen er ekstra fristende etter trening, så er det lettere å holde seg unna snusen under trening. Løp deg/ gå en lang tur hver dag, til det verste suget gir seg.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Jeg trener på studio, og pumper der en stund. Tar så en joggetur på 3/3.5 km, for kondisjonens skyld

Jeg vil selv kalle dette selvskading på høyt nivå, haha.
Merker at jeg blir inspirert til å slutte og røyke. Har bare 3/4 av en 20-pakk som må bli borte først.
Trådstarter
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Merker at jeg blir inspirert til å slutte og røyke. Har bare 3/4 av en 20-pakk som må bli borte først.
Vis hele sitatet...
Gjør som det jeg gjorde. Kast det du har igjen!
"NEVER BACK DOWN", ikke engang for noe du er avhengig av.

Om du har en "skal bare" holdning til det å slutte, er det mye vanskeligere Har selv hatt som mål å slutte de siste 2 årdene, men jeg skulle bare ta ferdig boksen, og skulle bare ta èn siste boks.

Godt å høre at du har blitt inspirert!
Begynte selv å snuse da jeg var 14 år, og nå som jeg er 22 bestemte jeg meg for å slutte. Har så og si vært clean i to måneder nå.
Det som funker bra for meg er at jeg har en snusboks liggende på rommet. Da vet jeg at snusen er tilgjengelig om det skulle bli for jævlig. Boksen ligger på rommet enda, uåpnet... Tror prosessen ville vært verre om jeg ikke hadde hatt den boksen på rommet, da hadde jeg nok stresset enda mer.
Sitat av Awarize Vis innlegg
Om du har en "skal bare" holdning til det å slutte, er det mye vanskeligere Har selv hatt som mål å slutte de siste 2 årdene, men jeg skulle bare ta ferdig boksen, og skulle bare ta èn siste boks.

Godt å høre at du har blitt inspirert!
Vis hele sitatet...
Ser den, ja. De siste par månedene har jeg vurdert å slutte, men jeg har bare ikke satt i gang prosessen. Vurderer egentlig røykerytmen til far min. Røyke på sommeren, men ikke vinteren. Ingenting er som å sette seg ned en solfylt dag med grillmat, en iskald pils og en sigg.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av KafanEdetta Vis innlegg
Tydelig at du ikke røyker eller snuser.
Vis hele sitatet...
Tydlig at du er et svaaaakt menneske om du ikke klarer 6 timer uten royk eller snus.
Trådstarter
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Tydlig at du er et svaaaakt menneske om du ikke klarer 6 timer uten royk eller snus.
Vis hele sitatet...
Svakt menneske, eller sterkt avhengig?
Sitat av Awarize Vis innlegg
Svakt menneske, eller sterkt avhengig?
Vis hele sitatet...
6 timer er faktisk ikke så lenge. De fleste sover mer enn 6 timer hver natt.
Men det er alikevel nok til å føle suget om du har blitt fysisk avhengig.

Selv klarte jeg meg fint uten røyk den første uken etter slutt, men så startet det virkelige suget å komme. Når jeg ikke hadde røyket på 3 uker ga dette seg, så det er ikke evigvarende.

Vet ikke om dette hjelper, men det gjorde det for meg. Husk at jo lenger du har holdt deg, jo kjipere er det å sprekke. Uansett om det er 6 timer, 6 dager, 6 uker, osv. Men ikke tenk at du aldri i ditt liv kan ta deg en snus eller en sigarett igjen. Det skal tross alt mer enn 1 snus eller sigarett til for å bli fysisk avhengig.
Personlig har jeg ikke røyket siden jeg tenkte at jeg skulle prøve å stumpe røyken når dagen var over, men jeg sier hele tiden at jeg har helt sikkert ikke fått i meg min siste dose nikotin. Enten det er passiv røyking eller en 20-pakning på byen. Men jeg prøver iallefall så godt jeg kan å holde meg. Det er vel egentlig det beste man kan gjøre og?

En annen ting som kanskje kan hjelpe er også å ha det tilgjengelig. Det sies iallefall at det hjelper for mange. Jeg gjorde det selv, og det plaget meg ikke akkurat. Da visste jeg at om jeg skulle sprekke har jeg det klart.

Og om man sprekker er det vel ingenting galt i å prøve igjen?
Sitat av Beastie Vis innlegg
Begynte selv å snuse da jeg var 14 år, og nå som jeg er 22 bestemte jeg meg for å slutte. Har så og si vært clean i to måneder nå.
Det som funker bra for meg er at jeg har en snusboks liggende på rommet. Da vet jeg at snusen er tilgjengelig om det skulle bli for jævlig. Boksen ligger på rommet enda, uåpnet... Tror prosessen ville vært verre om jeg ikke hadde hatt den boksen på rommet, da hadde jeg nok stresset enda mer.
Vis hele sitatet...
samme sak for meg, kan sitte med snusboksen foran meg i 2-3 timer uten å ville ha, men hvis jeg ikke har snust på 2-3 timer UTEN snusboks i nærheten, da begynner jeg å stresse
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Har vært uten snus i 6 måneder nå. Ikke 'så og si', men komplett uten.

Cluet er å ikke ha en snusboks i nærheten. "Out of sight, out of mind"-prinsippet slår til her, mener nå jeg.
Longtime lurker.
Biggie smalls's Avatar
"Slutta" i to uker jeg, mer eller mindre en pause da, og suget var der fortsatt. Jeg var svak for snusen og begynte dermed igjen. Letteste er vel og slutte brått, for å "trappe" ned hjelper ihvertfall ikke.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
VENT NÅ LITT! Jeg snakket med brukeren Echuz på teamspeak for et par uker siden. Du kom bort en tur og jeg hørte du hadde med en boks eller to fordi dere prata om det mens dere hadde på mikrofon.

Klarer du ikke slutte? Ikke gi opp! Fortsett! Om du har hatt et tilbakefall, slutt på nytt! Var ikke poenget med denne tråden at den skulle holde deg motivert? Du kan klare det

([COLOR="SlateGray"](Og om det ikke var deg som var i bakgrunnen beklager jeg på det sterkeste. Da er det bare å skyte i vei)[/COLOR]
Sitat av Flatulence Vis innlegg
Som du sikkert vet, er det å slutte med snus mer enn å bli kvitt abstinensene. Det er en vond vane å vende, og følelsen av å ha noe under leppa som småsvir litt, er noe du muligens kommer til å savne. Prøv en nikotinfri snusvariant (f. eks. Onico) hvis det skulle bli for vanskelig.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
vist det er at du savner og ha noko under leppa, så kan du ta ein tygis under :P
Trådstarter
Sitat av Skateward Vis innlegg
VENT NÅ LITT! Jeg snakket med brukeren Echuz på teamspeak for et par uker siden. Du kom bort en tur og jeg hørte du hadde med en boks eller to fordi dere prata om det mens dere hadde på mikrofon.

Klarer du ikke slutte? Ikke gi opp! Fortsett! Om du har hatt et tilbakefall, slutt på nytt! Var ikke poenget med denne tråden at den skulle holde deg motivert? Du kan klare det

([COLOR="SlateGray"](Og om det ikke var deg som var i bakgrunnen beklager jeg på det sterkeste. Da er det bare å skyte i vei)[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Ja, du har rett. Jeg sprakk, igjen.
Sitat av Awarize Vis innlegg
Ja, du har rett. Jeg sprakk, igjen.
Vis hele sitatet...
Hahahahahaha! Det her må være en av de beste avsløringene jeg har lest på freak!
Sitat av Awarize Vis innlegg
Ja, du har rett. Jeg sprakk, igjen.
Vis hele sitatet...
*Sigh*
Jeg ga deg et KP for at du skal få nytt mot til å slutte igjen! Håper det hjalp
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Så vidt jeg vet så har jeg holdt meg lengre enn Awarize har. Da tårnet mitt tok slutt, i hele 3 uker.
Trådstarter
Sitat av echuz Vis innlegg
Så vidt jeg vet så har jeg holdt meg lengre enn Awarize har. Da tårnet mitt tok slutt, i hele 3 uker.
Vis hele sitatet...
Slutt å jug Lengfelder! Jeg holdt meg lengere en 3 uker.

OT: Når faen er du hjemme igjen? Lenge siden sist
Sist endret av Tempus; 15. juli 2011 kl. 17:28.
Prøver å slutte med snus jeg og. Men da ender det med at jeg bruker røyk for å stimulere nikotinbehovet mitt. Må bare prøve å kutte ut helt, men merker at jeg blir veldig rastløs når jeg ikke får snus. Sitter bare å tenker på det, hvertfall når jeg sitter foran pcen og ikke er så veldig opptatt med andre ting.
Slang meg på sluttebølgen sjæl, har ikke snust på to uker. Føles deilig med de ekstra pengene på kontoen! Etter 3 år som nikotinslave skjønte jeg endelig at det ikke er verdt det
Trådstarter
Sitat av Highness Vis innlegg
Slang meg på sluttebølgen sjæl, har ikke snust på to uker. Føles deilig med de ekstra pengene på kontoen! Etter 3 år som nikotinslave skjønte jeg endelig at det ikke er verdt det
Vis hele sitatet...
Man merker forskjel ja!! Med det bruket jeg hadde for noen måneder siden, hadde det kostet meg ca 35 tusen i året, dersom jeg holdt det forbruket.