Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  110 11897
Du mener å ha en demonstrasjon for å bevare "Nasjonale goder" på en plass som ble brukt får å heise opp Nazi flagg i norge akkuratt på samme dato som denne demoen? og bruke nesten helt likt merke som nasjonal samling ikke har noen form for nazistiske holdninger?
Sitat av Olje14 Vis innlegg
Vi diskuterer at ytringsfriheten virker kun å gjelde for venstresiden, mens NDL skal det puttes munnkurv på.
(en litt fascistisk oppførsel i fra venstre siden, er du ikke enig?)
Vis hele sitatet...
Slik jeg forstod det var det venstresiden som ble bedt av politiet om å holde seg unna demo'en til NDL?

Problemet med slike demonstrasjoner er at det gir inntrykk av at den muslimske delen av Norge har en slags kollektiv-tankegang, det virker som om NDL og flere her er redde for at man skal kunne klare å samle alle muslimer i ett enkelt parti. Tror dere virkelig at muslimer ikke har like forskjellige politikse preferanser som feks kristne eller ateister?

Vil bare legge til at du var veldig påpasselig ved å kommentere at ingen av oss visste hva "nasjonalsosialisme" var. Men du presterer å kalle en spesifikk handling for "fascistisk", det blir jo like tullete som å kalle NDL for nazistiske.
Lurer på hvor mange muslimer som faktisk bryr seg. Ti mennesker som ikke vil ha dem her er ikke mange =p
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Slik jeg forstod det var det venstresiden som ble bedt av politiet om å holde seg unna demo'en til NDL?

Problemet med slike demonstrasjoner er at det gir inntrykk av at den muslimske delen av Norge har en slags kollektiv-tankegang, det virker som om NDL og flere her er redde for at man skal kunne klare å samle alle muslimer i ett enkelt parti. Tror dere virkelig at muslimer ikke har like forskjellige politikse preferanser som feks kristne eller ateister?

Vil bare legge til at du var veldig påpasselig ved å kommentere at ingen av oss visste hva "nasjonalsosialisme" var. Men du presterer å kalle en spesifikk handling for "fascistisk", det blir jo like tullete som å kalle NDL for nazistiske.
Vis hele sitatet...
Det har sine naturlige årsaker at venstresiden fik beskjed om å holde seg unna, med tanke på at de brukte vold sist de demonstrerte mot norgespatriotene og SIAN. NDL har søkt og fått godkjent sin demonstrasjon. Det er ikke sikkert sos og resten av gjengen har fått.
Men det vet jeg ikke med sikkerhet.

Jeg mente at halvparten av de som blir stemplet som nazister sikkert ikke vet hva nazismen går ut på.....
Sitat av Olje14 Vis innlegg
NDL har søkt og fått godkjent sin demonstrasjon. Det er ikke sikkert sos og resten av gjengen har fått.
Men det vet jeg ikke med sikkerhet.
Vis hele sitatet...
Det vet jeg og det har de. Det er tross alt ganske langt fra kontraskjæret til universitetsplassen.
Sitat av Mith Vis innlegg
Det vet jeg og det har de. Det er tross alt ganske langt fra kontraskjæret til universitetsplassen.
Vis hele sitatet...
Så da gjorde politiet ingenting galt ved å be de holde seg unna det området de ikke hadde søkt om å være...
Det er det vel heller ingen som har sagt. Om noen "opptrer galt" er subjektivt, men i forhold til lovverket så nei.
Sist endret av Mith; 9. april 2011 kl. 21:45.
Da er vi enig
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det virket som om dere mener at ytringsfrihet betyr at alle skal gis en mikrofon for å kunne si ha man vil uten at folk skal kunne si dem i mot. Motdemonstrasjonen er et eksempel på at ytringsfriheten fungerer!

Motdemonstasjonen besto forøvrig av over tusen mennesker som markerte fredelig. Deretter var det femten stykker som brukte vold mot en enkeltperson som ropte rasistiske slagord. Disse femten hadde ingenting med den fredelige demoen å gjøre, og de ble tatt avstand fra av resten.

Uppdali:var du der? På hvilken måte opptrådte motdemoen seg irrasjonell?
Vis hele sitatet...
Om jeg markert noe og vært i et så stort mindretall tror jeg at jeg hadde følt det litt truende egentlig. Så egentlig så kunne jo motdemonstrantene ha demonstrert en annen gang.

Ellers så mener jeg at de ordentlige antirasistene gjør seg en bjørnetjeneste ved å gidde å bruke tid på en så liten gruppe personer. Man har jo flere demonstrasjone som trekker langt flere folk enn NDL sin, men som såvidt får noen oppmerksomhet fra media i det hele tatt. Men såfort blitz, sos-rasisme og co melder seg på så lukter media blod, og NDL(som er så seriøse at dem har en jævla blogspot hjemmeside) får en masse oppmerksomhet, og sikkert en god del sympati.
Kunne ikkke vært mer enig med TS. SOS rasime er facister og Norge har et problem når det kommer til "ekstreme" yttringer.

En gang i tiden så var det ekstremt å si at jorden var rund. Ikke at jeg sammenligner NDL direkte med dette eksempelet, men en gang i fremtiden(eller nå for den saks skyld) så kan "verdifulle" yttringer oppleve det samme som NDL opplever nå. Latterligjøring, Nazi stempel og aggressive ungdomer som ønsker å uttøve vold mot dem.

Toleranse er bra greier som alle burde omfavne.
Nå har aldri flesteparten av anti NDL folka ønsket og utøve vold mot dem.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Hva i all verden gjorde motdemostrantene der ifra førsten av?
Hadde dem ønsket å demotrere ville det ikke vært smartere å gjøre det på en annen dag som ikke var opptatt? Det ville fått fram budskapet dems og ikke overdøvd de andres. Dette var jo noe de burde lært på barneskolen.
Vis hele sitatet...
De er der KUN for å spre kvalme (SOS rasisme + blitz), definisjonen på slike undermennesker er tapere.

Sitat av foxxravin Vis innlegg
Nå har aldri flesteparten av anti NDL folka ønsket og utøve vold mot dem.
Vis hele sitatet...
Herregud for noe vås. "Historien" viser at klovnene i SOS rasisme/blitz stort sett sprer kvalme hvor enn de går.

NDL er for øvrig en gjeng med tullinger de også.
Jeg velger å støtte NDL på prinsipielt grunnlag, fordi jeg mener at toleranseparadigmet er misforstått og et blindspor, og vi trenger motkrefter. Jeg behøver ikke synes de er hyggelige eller sympatiske enkeltmennesker, men maktbalansen er jævlig viktig.
Sitat av Proteus Vis innlegg
Jeg velger å støtte NDL på prinsipielt grunnlag, fordi jeg mener at toleranseparadigmet er misforstått og et blindspor, og vi trenger motkrefter. Jeg behøver ikke synes de er hyggelige eller sympatiske enkeltmennesker, men maktbalansen er jævlig viktig.
Vis hele sitatet...
Helt enig! Men opplegget til NDL var så pinlig og verdiløst at jeg rett og slett facepalmet meg selv flere ganger under innslaget på nyhetene.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
De er der KUN for å spre kvalme (SOS rasisme + blitz), definisjonen på slike undermennesker er tapere.



Herregud for noe vås. "Historien" viser at klovnene i SOS rasisme/blitz stort sett sprer kvalme hvor enn de går.

NDL er for øvrig en gjeng med tullinger de også.
Vis hele sitatet...
Ja, men igjen, de var ikke fleste parten, det var rundt 1000 mennesker, samt fra El og IT forbundet osv.

Blitz og SOS rasisme er ikke der KUN får å spre kvalme, det er bare ignorant å uttale seg slik.

Forresten :
http://www.youtube.com/watch?v=kjuNuqIev8M


Haha værste jeg har sett
Sist endret av foxxravin; 9. april 2011 kl. 23:54.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av toeless Vis innlegg
Toleranse er bra greier som alle burde omfavne.
Vis hele sitatet...
Er det ikkje litt ironisk at du meir eller mindre hyller NDL, for å avslutte med at toleranse er bra greier?
Ser jo med en gang at både NDL og EDL folka er dumme som brød.. TV-intervjuet med hun norske kjerringen var jo bare tragisk å se på, hun sto der å bobbet med hodet som en sånn dukke folk har på dashbordet og sa et partre setninger fulle av ingenting. "Jada, vi er veldig fornøyd med at vi ikke oppnådde en dritt her idag "
Han EDL duden hadde ikke anelse om hva han snakket om heller, hele fyren så jo sinnsforvirret ut. Om de her organisasjonene vil opprette noe som helst så må de få med seg folk som faktisk vet hva de står for og kaste ut de forbanna lavpannene som bare er der for å være med på noe og forhåpentligvis slåss litt.
Olje14's Avatar
Trådstarter
Sitat av cr1mez Vis innlegg
Ser jo med en gang at både NDL og EDL folka er dumme som brød.. TV-intervjuet med hun norske kjerringen var jo bare tragisk å se på, hun sto der å bobbet med hodet som en sånn dukke folk har på dashbordet og sa et partre setninger fulle av ingenting. "Jada, vi er veldig fornøyd med at vi ikke oppnådde en dritt her idag "
Han EDL duden hadde ikke anelse om hva han snakket om heller, hele fyren så jo sinnsforvirret ut. Om de her organisasjonene vil opprette noe som helst så må de få med seg folk som faktisk vet hva de står for og kaste ut de forbanna lavpannene som bare er der for å være med på noe og forhåpentligvis slåss litt.
Vis hele sitatet...
Er derfor jeg ikke kan fatte og begripe hvorfor folk går av hengslene hver gang denne gjengen skal ut for å fronter saken sin.

Om man bare lar dem få ha sin "appell" i ro og fred, så ser jo de fleste normale og oppegående folk, at dette er en gruppe mennesker som lever i en annen virkelighet en resten av samfunnet.

Disse latterlige mot demonstrasjonene som blir trommet sammen hver jævla gang noen skal ut å snakke om ditt og datt, virker imot sin hensikt.

Vanlige folk begynner å få sympatifølelser for denne lille gruppen mennesker som forsøker å benytte seg av ytringsfriheten sin, men får ikke den muligheten pga en svær mobb skal drive å skrike, hyle og sloss, for og tie disse få personene.
Sist endret av Olje14; 10. april 2011 kl. 10:47.
Sitat av Olje14 Vis innlegg
Er derfor jeg ikke kan fatte og begripe hvorfor folk går av hengslene hver gang denne gjengen skal ut for å fronter saken sin.

Om man bare lar dem få ha sin "appell" i ro og fred, så ser jo de fleste normale og oppegående folk, at dette er en gruppe mennesker som lever i en annen virkelighet en resten av samfunnet.

Disse latterlige mot demonstrasjonene som blir trommet sammen hver jævla gang noen skal ut å snakke om ditt og datt, virker imot sin hensikt.

Vanlige folk begynner å få sympatifølelser for denne lille gruppen mennesker som forsøker å benytte seg av ytringsfriheten sin, men får ikke den muligheten pga en svær mobb skal drive å skrike, hyle og sloss, for og tie disse få personene.
Vis hele sitatet...
Nuvel, erfaringer har vist at det å mobilisere raskt mot alt som ligner på høyreekstrem galskap har vist seg å fungere ganske bra. Vi har ikke hatt noe særlig høyreekstreme miljø i Norge siden 90-tallet, bl.a. fordi alle forsøk på høyreekstrem organisering har blitt kvelt i fødselsfasen av folkelig mobilisering.
Hvis vi skal ha ytringsfrihet her i norge så mener jeg at selv høyre ekstreme må få lov til å snakke ut uten og bli forhåndsdømt som rasister/nazister osv.
Det burde være lov og tvile på holocaust uten og risikere fengsel hvis du nevner det. Vi har en rett til å tvile på ting om vi vil.
Jeg syntes det er en trist dag for norge som nasjonen når svaret på noe vi ikke liker ender med vold eller politi beskyttelse. Har vi virkelig ikke kommet lenger en at vi ikke kan akkseptere andre sine meninger bare fordi de skiller seg fra andre? Vi har da for pokker akkseptert både islam og buddhisme og gud vet hva. Da burde vi også kunne akkseptere at noen ikke liker disse religionene eller deler av den eller hva nå en de ikke liker.
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Hvis vi skal ha ytringsfrihet her i norge så mener jeg at selv høyre ekstreme må få lov til å snakke ut uten og bli forhåndsdømt som rasister/nazister osv.
Det burde være lov og tvile på holocaust uten og risikere fengsel hvis du nevner det. Vi har en rett til å tvile på ting om vi vil.
Jeg syntes det er en trist dag for norge som nasjonen når svaret på noe vi ikke liker ender med vold eller politi beskyttelse. Har vi virkelig ikke kommet lenger en at vi ikke kan akkseptere andre sine meninger bare fordi de skiller seg fra andre? Vi har da for pokker akkseptert både islam og buddhisme og gud vet hva. Da burde vi også kunne akkseptere at noen ikke liker disse religionene eller deler av den eller hva nå en de ikke liker.
Vis hele sitatet...
Ytringsfrihet betyr ikke at man skal slippe å bli motsagt eller at man skal få spre hatefulle ytringer uten forstyrrelser eller reaksjoner.
Det jeg syns er skummelt, er den innebygde nasjonalismen i x antall av medlemmene her. Jeg skjønner ikke at man kan relatere seg sånn til Norge som stat. Et humanistisk menneskesyn (som jeg regner med at mange her inne ideelt sett har) innebærer faktisk at man ser på alle mennesker med respekt. Når man begynner å gradere denne respekten basert på nasjoner handler man diskriminerende. Nasjoner bygger opp til nasjonalisme, og nasjonalisme er rasisme.
Olje14's Avatar
Trådstarter
Sitat av commie Vis innlegg
Nuvel, erfaringer har vist at det å mobilisere raskt mot alt som ligner på høyreekstrem galskap har vist seg å fungere ganske bra. Vi har ikke hatt noe særlig høyreekstreme miljø i Norge siden 90-tallet, bl.a. fordi alle forsøk på høyreekstrem organisering har blitt kvelt i fødselsfasen av folkelig mobilisering.
Vis hele sitatet...
Lurer på hvorfor ingen kveler organisasjoner som Blitz og Tjenfolket?
Venstreekstrem galskap er 100 ganger farligere mot demokratiet og mannen i gaten, en noe annet som har oppstått fra høyre siden.

De får fjase rundt uten den minste bekymring, og med millioner av kroner i statstøtte, som dem har stelt til seg, basert på falske medlems tall.
(tenker da på pengene de henter ut fra Sos rasisme, eller "honning krukken" som de selv liker å kalle det)

De tar gledelig penger i fra den forferdelige staten Norge, som de har et så stort ønske og kuppe med Væpna revolusjon!

Her er det ikke snakk om å gå den lovlige veien, ved å starte et parti for så igjennom folket, bli valgt til makten.
De skjønner vel såpass at det ikke finnes en eneste Nordmann med en IQ på over 2 som vil se den gjengen styre landet.
Så væpna revolusjon er vel den eneste måten de kan stjele til seg makten…

For all del.
Jeg kan forstå viktigheten med en væpna revolusjon i land som for eksempel Libya og andre diktatoriske land.
Men i Norge?!
Nå må de faen meg ta seg en bolle! Pasifister er de når det blir snakk om å tjenestegjøre 1 stusselig år i “kongens klær”.
Da er plutselig våpen fæle greier.
Mens Væpna revolusjon i Norge av alle plasser, det skal de faen meg ha! Da er plutselig våpen OK allikevel?!

Høyre siden har nå idet minste forsøkt (med fiasko partiet Norges patriotene) å komme til makten på lovlig vis. Men de ble banket opp, av en gjeng med pøbler, etter en fredlig og ikke minst lovlig appell.

Gjelder friheten til å ytre sine meninger kun for venstresiden? lurer jeg på.
Skal si pipen fikk en annen lyd da de fikk avslag av politiet til å demonstrer opp på NDL.
Da står det på sos rasisme sine hjemmesider : Politiet holder hånden over rasistene.(de er vel nazister de å, kan jeg tenke meg)

“SOS Rasisme reagerer med sinne etter at politiet nektet dem demonstrasjonsrett i forhold til morgendagens nazidemonstrasjon.”

Igjen blir alle dratt over en kam og blir kalt Nazister og rasister.
Nå begynner sos rasisme og syte over hvor det ble av ytringsfriheten? og at det blir plassert munnkurv osv.
Så liker de heller ikke at politiet skal passe på at ikke noen blir banketopp for å ytre sine meninger.

Man kan jo stille spørsmål ved hvorfor Sos rasisme hadde et problem med at politiet skulle være tilstede, med tanke på at de, skulle jo bare ha en fredelig motdemonstrasjon.
De blir grinete fordi at dem allerhelst hadde sett at politiet ikke var der slik at de kunne gi disse folka skikkelig juling i kjent venstre stil, 1000 mot 15! en fair fight i venstresidens øyne….

Med en gang noen har et snev av kritiske tanker ang innvandring og i tillegg våger å snakke høyt om det. Så er de nazister og rasister med en gang.
Å de må knebles fort som faen før det kommer en ny Hitler og tar over styringen.....

Mens den virkelige trusselen mot Norge og ytringsfriheten, får gå fritt rundt med penge støtte fra staten.

Voldelige grupperinger som Blitz.
Kommer gjerne 40 mann mot 1 og skal nærmest drepe de som tenker annerledes.
Men et gratis hus på staten sin regning det skal de få.
Det faktum at politiet, etter å ha hatt razziaer i blitz huset og funnet blant annet sprengstoff ,slag våpen og nok brostein til å dekke Karl Johan, gjør visst ingenting og blir glemt dagen derpå.

Jeg sier igjen.
Ekstremister enten de er høyre, venstre eller religiøse, er den samme gjengen med idioter.
Jeg blir like flau hver gang jeg ser venstresiden fly rundt i gatene, og tror at de på vegne av det Norske folk driver og skriker de samme jævla fjollete kampropene sine.
Men det er deres rett og gjøre det og min rett til å mene noe om det!
Jeg må faktisk si at for første gang på en god stund følte meg stolt av å være norsk da det viste seg at NDL demoen bare hadde en 10-12 fremmøtte, mens antidemoen fikk vel 1000.

NDL demonstrer i mine øyne mot et ikke-problem. Hvor er alle disse ekstremistene som ønsker å innføre sharia-lover i Norge? Se litt på tallene, på stortinget er det vel 5 muslimer eller så, men ingen av disse som da faktisk sitter i en maktposisjon har noensinne fremmet forslag som vil gjøre Norge til en muslimsk stat, de er da tvert i mot like oppegående mennesker som alle oss andre. Og når det gjelder andre muslimer, jeg har selvfølgelig fått med meg at det fra tid til annen dukker opp noen folk i media med ganske så ekstreme utsagn. Men å ta for gitt at dette gjelder alle musimer der ute er jo bare latterlig.

I min oppvekst på Oslo øst var vi vel 50/50 norske og innvandrere og et flertall av disse går nok under kategorien muslimer. Men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg kjenner ikke en eneste muslim som går rundt med et sterkt ønske om å velte den norske stat, et flertall av de muslimene jeg vokste opp med er ikke engang spesielt religiøse av seg utenom i ramadan mådeneden. Og i dag er de fleste av dem i jobb eller i gang med høyere utdanning. Hvis det er et så stort problem med ekstreme muslimer her i landet skulle man vel tro at noen kjenner en som er det, men nei stort sett hører man ''joa de muslimene jeg kjenner er jo greie de, men alle de andre er fæle de!''. Det faller på sin egen urimelighet.

Og litt off topic på slutten her. Norge og hele resten av europa er i samme situasjon, det fødes ikke nok barn til at vi skal kunne opprettholde den velferdstaten mange etterhvert tar for gitt. Alle har vel hørt om eldrebølgen? Det er et faktum at om demografien i Europa fortsetter å utvikle seg som den gjør i dag, vil vi få altfor mange pensjonister om en 30-50 år til at vi kan opprettholde velferdstat og økonomisk vekst. Da hjelper det ikke stort med et EU hvor man kan flytte på seg som man vil når alle andre land i EU er i samme situasjon. Så vi har faktisk bare 3 alternativer:

1. Øke fødselsratene voldsomt. Dette forsøker man i hele europa uten hell, med kontantstøtte, mammapermisjon osv.

2. Kutte i velferdstaten for å spare penger. Dette vil selvsagt være enormt upopulært og vil dessuten gjøre lite for utsiktene til økonomisk vekst ettersom flere og flere er pensjonister som ikke kan/vil jobbe. Og økonomiske nedgangstider vil føre med seg langt flere problemer i samme slengen.

3. Øke innvandringen fra land utenfor EU. Noe som også tydeligvis er upopulært, men da vi sitter der om 60 år med en altfor liten arbeidsstokk og uten penger til pensjoner og velferdsgoder vil hvertfall jeg foretrekke dette fremfor noe annet.
Sitat av Olje14 Vis innlegg
Lurer på hvorfor ingen kveler organisasjoner som Blitz og Tjenfolket?
Venstreekstrem galskap er 100 ganger farligere mot demokratiet og mannen i gaten, en noe annet som har oppstått fra høyre siden.

De får fjase rundt uten den minste bekymring, og med millioner av kroner i statstøtte, som dem har stelt til seg, basert på falske medlems tall.
(tenker da på pengene de henter ut fra Sos rasisme, eller "honning krukken" som de selv liker å kalle det)

De tar gledelig penger i fra den forferdelige staten Norge, som de har et så stort ønske og kuppe med Væpna revolusjon!

Her er det ikke snakk om å gå den lovlige veien, ved å starte et parti for så igjennom folket, bli valgt til makten.
De skjønner vel såpass at det ikke finnes en eneste Nordmann med en IQ på over 2 som vil se den gjengen styre landet.
Så væpna revolusjon er vel den eneste måten de kan stjele til seg makten…

For all del.
Jeg kan forstå viktigheten med en væpna revolusjon i land som for eksempel Libya og andre diktatoriske land.
Men i Norge?!
Nå må de faen meg ta seg en bolle! Pasifister er de når det blir snakk om å tjenestegjøre 1 stusselig år i “kongens klær”.
Da er plutselig våpen fæle greier.
Mens Væpna revolusjon i Norge av alle plasser, det skal de faen meg ha! Da er plutselig våpen OK allikevel?!

Høyre siden har nå idet minste forsøkt (med fiasko partiet Norges patriotene) å komme til makten på lovlig vis. Men de ble banket opp, av en gjeng med pøbler, etter en fredlig og ikke minst lovlig appell.

Gjelder friheten til å ytre sine meninger kun for venstresiden? lurer jeg på.
Skal si pipen fikk en annen lyd da de fikk avslag av politiet til å demonstrer opp på NDL.
Da står det på sos rasisme sine hjemmesider : Politiet holder hånden over rasistene.(de er vel nazister de å, kan jeg tenke meg)

“SOS Rasisme reagerer med sinne etter at politiet nektet dem demonstrasjonsrett i forhold til morgendagens nazidemonstrasjon.”

Igjen blir alle dratt over en kam og blir kalt Nazister og rasister.
Nå begynner sos rasisme og syte over hvor det ble av ytringsfriheten? og at det blir plassert munnkurv osv.
Så liker de heller ikke at politiet skal passe på at ikke noen blir banketopp for å ytre sine meninger.

Man kan jo stille spørsmål ved hvorfor Sos rasisme hadde et problem med at politiet skulle være tilstede, med tanke på at de, skulle jo bare ha en fredelig motdemonstrasjon.
De blir grinete fordi at dem allerhelst hadde sett at politiet ikke var der slik at de kunne gi disse folka skikkelig juling i kjent venstre stil, 1000 mot 15! en fair fight i venstresidens øyne….

Med en gang noen har et snev av kritiske tanker ang innvandring og i tillegg våger å snakke høyt om det. Så er de nazister og rasister med en gang.
Å de må knebles fort som faen før det kommer en ny Hitler og tar over styringen.....

Mens den virkelige trusselen mot Norge og ytringsfriheten, får gå fritt rundt med penge støtte fra staten.

Voldelige grupperinger som Blitz.
Kommer gjerne 40 mann mot 1 og skal nærmest drepe de som tenker annerledes.
Men et gratis hus på staten sin regning det skal de få.
Det faktum at politiet, etter å ha hatt razziaer i blitz huset og funnet blant annet sprengstoff ,slag våpen og nok brostein til å dekke Karl Johan, gjør visst ingenting og blir glemt dagen derpå.

Jeg sier igjen.
Ekstremister enten de er høyre, venstre eller religiøse, er den samme gjengen med idioter.
Jeg blir like flau hver gang jeg ser venstresiden fly rundt i gatene, og tror at de på vegne av det Norske folk driver og skriker de samme jævla fjollete kampropene sine.
Men det er deres rett og gjøre det og min rett til å mene noe om det!
Vis hele sitatet...


Jeg vil gjerne ha tilbake det minuttet jeg brukte på å lese det fjaset ditt. Blitz ta makta? blitz er imot makt! hvor får du all denne gale informasjonen fra?
Sist endret av foxxravin; 10. april 2011 kl. 14:09.
Sitat av foxxravin Vis innlegg
Jeg vil gjerne ha tilbake det minuttet jeg brukte på å lese det fjaset ditt. Blitz ta makta? blitz er imot makt! hvor får du all denne gale informasjonen fra?
Vis hele sitatet...
Hvis blitz er imot makt? hvorfor bruker de vold som et virkemiddel under demoer, og samtidig bruker slagord der de sier klart ifra at de ikke aksepterer mennesker med annet politisk syn. for min del er det hersketeknikk som brunskjortene til hitler også pleide og bruke.
Fordi de blir stoppa av en høyere makt? for alt jeg har sett har ikke hippier som sitter på bakken vunnet veldig mye.

Og de er imot de med politisk syn som fjerner andres rett uten at de kan gjøre noe med det (altså født svarte osv) og som fjerner frihet
Sist endret av foxxravin; 10. april 2011 kl. 14:36.
Olje14's Avatar
Trådstarter
Sitat av foxxravin Vis innlegg
Jeg vil gjerne ha tilbake det minuttet jeg brukte på å lese det fjaset ditt. Blitz ta makta? blitz er imot makt! hvor får du all denne gale informasjonen fra?
Vis hele sitatet...
Ta deg to minutter neste gang du skal kritiser noe som står i et innlegg, slik at du i det minste får med deg hva som faktisk står der.

Jeg har aldri nevnt noen plass om at Blitz skal ta makta.
Men finner det artig at de som er så jævlig i mot "makten" ikke har noe problem med å benytte seg av de godene de får fra staten.

Tjen folket derimot går åpent ut og sier de er for væpna revolusjon i Norge.
Det Henger en drøss med plakater med nettopp væpna revolusjon skrevet som overskrift.

På hjemmesiden til Tjenfolket står det følgende.

"Tjen folket er for væpna revolusjon. Vi er for dette fordi det er en forutsetning for revolusjonen overhodet. En revolusjon er en handling der den ene delen av befolkninga tvinger igjennom sin vilje. En sosialistisk revolusjon, er en revolusjon for frigjøring fra utbytting og klasseundertrykking. Herskerklassen vil ikke gi fra seg sine privilegier frivillig, og vil kjempe med alle midler mot dette."
"Graden av vold i en revolusjon avhenger av indre og ytre faktorer"

Her har du linken til den "gale informasjonen" min: http://tjen-folket.no/sentralt/view/10218

Slenger også med denne linken ang blitz og eksplosiver oppbevart i blitz huset.
https://www.politi.no/oslo/aktuelt/n...Nyhet_4902.xml

Så etter å lest alt over så var det kun dette du ville klage på? som at på til ikke stemmer med noe av det jeg hadde skrevet.....
Snakker om hvem som feil informerer her.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Olje14 Vis innlegg
Lurer på hvorfor ingen kveler organisasjoner som Blitz og Tjenfolket?
Venstreekstrem galskap er 100 ganger farligere mot demokratiet og mannen i gaten, en noe annet som har oppstått fra høyre siden.

De får fjase rundt uten den minste bekymring, og med millioner av kroner i statstøtte, som dem har stelt til seg, basert på falske medlems tall.
(tenker da på pengene de henter ut fra Sos rasisme, eller "honning krukken" som de selv liker å kalle det)
Vis hele sitatet...
Tjen Folket er en gjeng med gjøker, det tror jeg de fleste er enig i, men hvordan Blitz kjemper mot demokratiet må du nok forklare en gang til. Blitz er en forkjemper for ytringsfriheten enten du liker de eller ikke.

Men selv om Tjen Folket/SOS Rasisme-saken irriterer meg grenseløst sliter jeg med å skjønne hvordan det er 100 ganger verre enn grums fra høyresiden?

Er de verre enn NDL? Er de verre enn Vigrid? Og siden du sier faktisk sier at det er verre enn noe annet fra høyresiden, er Tjen Folket verre enn Nazi-Tyskland? Idi Amin? Augusto Pinochet?

Selv om Tjen Folket har snyltet til seg penger har de langtfra overgått noen av disse - påstanden din blir bare latterlig.

Sitat av Olje14 Vis innlegg
De tar gledelig penger i fra den forferdelige staten Norge, som de har et så stort ønske og kuppe med Væpna revolusjon!

Her er det ikke snakk om å gå den lovlige veien, ved å starte et parti for så igjennom folket, bli valgt til makten.
De skjønner vel såpass at det ikke finnes en eneste Nordmann med en IQ på over 2 som vil se den gjengen styre landet.
Så væpna revolusjon er vel den eneste måten de kan stjele til seg makten…

For all del.
Jeg kan forstå viktigheten med en væpna revolusjon i land som for eksempel Libya og andre diktatoriske land.
Men i Norge?!
Nå må de faen meg ta seg en bolle! Pasifister er de når det blir snakk om å tjenestegjøre 1 stusselig år i “kongens klær”.
Da er plutselig våpen fæle greier.
Mens Væpna revolusjon i Norge av alle plasser, det skal de faen meg ha! Da er plutselig våpen OK allikevel?!


Høyre siden har nå idet minste forsøkt (med fiasko partiet Norges patriotene) å komme til makten på lovlig vis. Men de ble banket opp, av en gjeng med pøbler, etter en fredlig og ikke minst lovlig appell.
Vis hele sitatet...
Her er du igjen rimelig trangsynt. Du framstiller det som om Tjen Folket er hele venstresida i norsk politikk, og at alle som er til venstre for Arbeiderpartiet elsker Tjen Folket.

Tjen Folket er en liten brøkdel av kommunistene i Norge. Nei, de er ikke engang en brøkdel av de på venstresida - de er en brøkdel av de lengst til venstre. At du bruker de som en referansegruppe på sosialister sier sitt. Hva med de som stemmer SV? Hva med de som stemmer Rødt? Hva med de som etter krigen stemte Arbeiderpartiet? Var det forresten en uting det, at AP bygde opp landet? Jævla sosialisme altså.

Tja, hvor lovlig Norgespatriotene drev kan jo diskuteres. For å ta for meg lederen Øyvind Heian først, så var vel han anmeldt for drapstrusler mot Storberget? Og de spredde jo rasistisk propaganda - sist jeg sjekka er rasisme forbudt i Norge iflg. rasismeparagrafen. (http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html §135a)

Forsåvidt kan det jo diskuteres hvor seriøst de faktisk prøvde når deres eneste valgsak var å stoppe innvandring.

Sitat av Olje14 Vis innlegg
Gjelder friheten til å ytre sine meninger kun for venstresiden? lurer jeg på.
Skal si pipen fikk en annen lyd da de fikk avslag av politiet til å demonstrer opp på NDL.
Da står det på sos rasisme sine hjemmesider : Politiet holder hånden over rasistene.(de er vel nazister de å, kan jeg tenke meg)
Vis hele sitatet...
Nei, ytringsfriheten er universell, men du må gjerne forklare meg hvordan det er et brudd på ytringsfriheten å demonstrere? Er ikke det tvert i mot et viktig forsvar av den?

Sitat av Olje14 Vis innlegg
“SOS Rasisme reagerer med sinne etter at politiet nektet dem demonstrasjonsrett i forhold til morgendagens nazidemonstrasjon.”

Igjen blir alle dratt over en kam og blir kalt Nazister og rasister.
Nå begynner sos rasisme og syte over hvor det ble av ytringsfriheten? og at det blir plassert munnkurv osv.
Så liker de heller ikke at politiet skal passe på at ikke noen blir banketopp for å ytre sine meninger.
Vis hele sitatet...
Forklar hva som gjør at NDL ikke er rasister er du snill? Deres hovedmål er vel å bekjempe Islam - rasistisk much?

Forøvrig rimelig komisk å ha en organisasjon mot å innføre sharialover i Norge all den tid ingen reelle forslag har kommet fra noen, og det ei heller har noen oppslutning som kan regnes i prosent.

Sitat av Olje14 Vis innlegg
Man kan jo stille spørsmål ved hvorfor Sos rasisme hadde et problem med at politiet skulle være tilstede, med tanke på at de, skulle jo bare ha en fredelig motdemonstrasjon.
De blir grinete fordi at dem allerhelst hadde sett at politiet ikke var der slik at de kunne gi disse folka skikkelig juling i kjent venstre stil, 1000 mot 15! en fair fight i venstresidens øyne….
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo et velkjent faktum at folk på venstresida stadig går sammen i store gjenger for å banke opp høyrefolk. Og hvis du trekker hodet ditt ut av ræva di et sekund, så kan du kanskje få med deg at SOS Rasisme sin demonstrasjon var på et annet sted enn NDL sin - og at det var en rasist som provoserte anti-rasistene gjentatte ganger, før han begynte med uprovosert vold. Merkelig at noen slo tilbake altså, det må jeg si.



Sitat av Olje14 Vis innlegg
Med en gang noen har et snev av kritiske tanker ang innvandring og i tillegg våger å snakke høyt om det. Så er de nazister og rasister med en gang.
Å de må knebles fort som faen før det kommer en ny Hitler og tar over styringen.....
Vis hele sitatet...
Vent litt nå, kristne tanker? Fortell meg hvor i Bibelen det står at man skal være i mot innvandring, dette vil jeg gjerne lese!

Sitat av Olje14 Vis innlegg
Mens den virkelige trusselen mot Norge og ytringsfriheten, får gå fritt rundt med penge støtte fra staten.

Voldelige grupperinger som Blitz.
Kommer gjerne 40 mann mot 1 og skal nærmest drepe de som tenker annerledes.
Men et gratis hus på staten sin regning det skal de få.
Det faktum at politiet, etter å ha hatt razziaer i blitz huset og funnet blant annet sprengstoff ,slag våpen og nok brostein til å dekke Karl Johan, gjør visst ingenting og blir glemt dagen derpå.
Vis hele sitatet...
For det første kommer Blitz med mye positivt som de du sympatiserer med ALDRI kommer til å gjøre. Bekjempe rasisme sier jo seg selv, men jeg tenker feks på å bygge opp under kulturlivet i Oslo og spesielt for ungdom, kjempe for dyrs frihet og for ytringsfriheten. Dette gjør at de fortjener statsstøtte for å fortsette med dette.

Når det er sagt tar jeg sterk avstand fra de gangene Blitz bruker vold, allikevel sier det litt om hvor seriøst man kan ta deg som debattant når du kommer påstander som at Blitz "Kommer gjerne 40 mann mot 1 og skal nærmest drepe de som tenker annerledes".

At du i det hele tatt får deg selv til å skrive noe sånt er virkelig helt utrolig.
Forøvrig må du ikke tro at Blitz ikke har merket noen konsekvenser etter alt det negative fokuset, tro meg det har de.


Sitat av Olje14 Vis innlegg
Jeg sier igjen.
Ekstremister enten de er høyre, venstre eller religiøse, er den samme gjengen med idioter.
Jeg blir like flau hver gang jeg ser venstresiden fly rundt i gatene, og tror at de på vegne av det Norske folk driver og skriker de samme jævla fjollete kampropene sine.
Men det er deres rett og gjøre det og min rett til å mene noe om det!
Vis hele sitatet...
Jeg liker hvordan du avslutter med at du misliker all ekstremisme selv om du har rost høyreekstremisme opp i skyene gjennom hele innlegget ditt. Det oser dobbeltmoral som bare helvete.
Finn forresten noen kilder på at Blitzere tror at de har hele det norske folk i ryggen. Jeg er nemlig rimelig sikker på at de er klar over at de langt i fra har det - men at de fortsatt kjemper for sin mening står det respekt av.
Sitat av Olje14 Vis innlegg
Ta deg to minutter neste gang du skal kritiser noe som står i et innlegg, slik at du i det minste får med deg hva som faktisk står der.

Jeg har aldri nevnt noen plass om at Blitz skal ta makta.
Men finner det artig at de som er så jævlig i mot "makten" ikke har noe problem med å benytte seg av de godene de får fra staten.

Tjen folket derimot går åpent ut og sier de er for væpna revolusjon i Norge.
Det Henger en drøss med plakater med nettopp væpna revolusjon skrevet som overskrift.

På hjemmesiden til Tjenfolket står det følgende.

"Tjen folket er for væpna revolusjon. Vi er for dette fordi det er en forutsetning for revolusjonen overhodet. En revolusjon er en handling der den ene delen av befolkninga tvinger igjennom sin vilje. En sosialistisk revolusjon, er en revolusjon for frigjøring fra utbytting og klasseundertrykking. Herskerklassen vil ikke gi fra seg sine privilegier frivillig, og vil kjempe med alle midler mot dette."
"Graden av vold i en revolusjon avhenger av indre og ytre faktorer"

Her har du linken til den "gale informasjonen" min: http://tjen-folket.no/sentralt/view/10218

Slenger også med denne linken ang blitz og eksplosiver oppbevart i blitz huset.
https://www.politi.no/oslo/aktuelt/n...Nyhet_4902.xml

Så etter å lest alt over så var det kun dette du ville klage på? som at på til ikke stemmer med noe av det jeg hadde skrevet.....
Snakker om hvem som feil informerer her.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker ikke om tjenfolket, de har jeg ikke noen form for relasjon for, men du tok blitz og tjenfolket under samme kam når du sa væpna revolusjon.

Selfølgelig tar man nytte av godene? jeg har aldri hørt at de har vært noe imot spising eller ett sted å bo?

Og det med sprengstoff osv, så er du helt på trynet, jeg skjønner hvis det har blitt funnet sprengstoff på dem når du går ute f.eks, men inne på huset ? Come on jeg har mye bensin i garasjen jeg og?
Sist endret av foxxravin; 10. april 2011 kl. 14:58.
Olje14's Avatar
Trådstarter
Sitat av foxxravin Vis innlegg
Jeg snakker ikke om tjenfolket, de har jeg ikke noen form for relasjon for, men du tok blitz og tjenfolket under samme kam når du sa væpna revolusjon.

Selfølgelig tar man nytte av godene? jeg har aldri hørt at de har vært noe imot spising eller ett sted å bo?

Og det med sprengstoff osv, så er du helt på trynet, jeg skjønner hvis det har blitt funnet sprengstoff på dem når du går ute f.eks, men inne på huset ? Come on jeg har mye bensin i garasjen jeg og?
Vis hele sitatet...
Var ikke meningen å ta de under samme kam, det var tjen folket jeg siktet til ang væpna revolusjon.

Lukter dobbelt moral lang vei når man tar i mot goder fra det systemet man liksom skal hate.

Og det er laaaaangt imellom det å ha bensin i en garasje sammen med bilen, å det og ha ulovlig oppbevart sprengstoff inne i et hus, som blir brukt av en ungdoms organisasjon, som allerede har rykte på seg å ty til vold for å fremme saken sin.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Olje14, om du skal sjå på sprengstoff, voldsbruk og denslags kjem vel høgreekstreme relativt mykje dårlegare ut enn venstreekstreme her til lands? T.d. brannbomber mot ein viss bokhandel kan jo nemnast...
§ 352: ”Den som avfyrer, antenner eller på en annen måte bruker en eksplosiv vare, kan straffes med fengsel inntil ett år”.

De hadde ikke brukt det? og uansett, tror du virkelig de oppbevarte TNT eller lignende? iværstefall litt fyrverkeri.

Ja, er enig med at å bruke goder fra noen man ikke liker så godt, men man med sette det på perspektiv, staten norge har kontroll over hele norge, de må noehvis være med å bruke godene for å kunne overleve selv om de ikke er enig med dem?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Olje14, om du skal sjå på sprengstoff, voldsbruk og denslags kjem vel høgreekstreme relativt mykje dårlegare ut enn venstreekstreme her til lands? T.d. brannbomber mot ein viss bokhandel kan jo nemnast...
Vis hele sitatet...
Det er dels rett, men på europeiske jordi fantest jo heller brutale gruppor som Bader Meinhof (Tyskland), Revolutionäre Zellen (Tyskland), Cellules Communistes Combattantes (Belgia) og Action directe (Frankrike). Det vart fredelegare her til lands for di AKP-ml dominerte så sterkt (i dei fleste organisasjonar) og medviti luka ut dei mest valdelege. Rett nok var AKP-ml med på litt gateslæsting (t. d. ved ein hemnaksjon mot Blücher), men det var jo berre smått samanlikna med 1. mai-bomba.
Sitat av commie Vis innlegg
Ytringsfrihet betyr ikke at man skal slippe å bli motsagt eller at man skal få spre hatefulle ytringer uten forstyrrelser eller reaksjoner.
Vis hele sitatet...
Det er greit med rekasjoner. Men reaksjonen her var og prøve og stoppe hele ytringen. Mot demoen hadde som mål og kvele alle ytringer de kom med. De måtte ha politi beskyttelse for å få fullført sin demo.
Det er lov og mene noe annet en andre og det er lov og ytre det uten og skal risikere bank av 1000 andre folk.
På stortinget er de jo uenig i stort sett det meste men der må ikke politiet gripe inn. Er lov og være uenig for all del men du må respektere at andre benytter seg av ytringsfriheten også.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Er det ikkje litt ironisk at du meir eller mindre hyller NDL, for å avslutte med at toleranse er bra greier?
Vis hele sitatet...
Hvor i alle dager hyller jeg NDL?

Tips: Prøv å forstå hva det er jeg skriver.
Olje14's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Tjen Folket er en gjeng med gjøker, det tror jeg de fleste er enig i, men hvordan Blitz kjemper mot demokratiet må du nok forklare en gang til. Blitz er en forkjemper for ytringsfriheten enten du liker de eller ikke.

Men selv om Tjen Folket/SOS Rasisme-saken irriterer meg grenseløst sliter jeg med å skjønne hvordan det er 100 ganger verre enn grums fra høyresiden?

Er de verre enn NDL? Er de verre enn Vigrid? Og siden du sier faktisk sier at det er verre enn noe annet fra høyresiden, er Tjen Folket verre enn Nazi-Tyskland? Idi Amin? Augusto Pinochet?
Selv om Tjen Folket har snyltet til seg penger har de langtfra overgått noen av disse - påstanden din blir bare latterlig.
Vis hele sitatet...
Tenkte på at de er 100 ganger verre en det som er kommet fra høyre siden i nyere tid. Som for eksempel NP, Vigrid osv.

Ikke det at disse ikke er idiotiske grupperinger også men de er ikke like organisert og utspekulert som enkelte ekstrem venstre grupperinger er.

Men det som gjør at ekstreme venstre grupperinger som for eksempel tjenfolket er verre en de over nevnte, er at de på en jævla kynisk måte har stelt til seg penger igjennom Sos rasisme,for å støtte en politisk sak som ikke har noe med Sos rasisme å gjøre.

http://www.dagbladet.no/2010/05/19/n...isme/11732248/

Penger som havner rett i lommene til en organisasjon som åpent går ut og sier at de ikke har et problem med å bruke vold som et politisk virkemiddel og at de er villig til å bevæpne seg for å tvinge igjennom sine ideologier og tankesett.
Dette gjør dem til en farlig gruppering.

Sos rasisme var utgangspunktet et veldig flott tiltak, helt til de ble kuppet av AKP i 1993.
Noe som igjen gjorde at flere av grunnleggerene blant annet den første ledern av sos (Khalid Salimi) trakk seg i protest pga organisasjonen nå var blitt kuppet av kommunister.
Kan sikkert også ramse opp en del navn fra venstre siden som oppigjennom tidene også har slaktet like mange som de du nevner over her.



Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Her er du igjen rimelig trangsynt. Du framstiller det som om Tjen Folket er hele venstresida i norsk politikk, og at alle som er til venstre for Arbeiderpartiet elsker Tjen Folket.

Tjen Folket er en liten brøkdel av kommunistene i Norge. Nei, de er ikke engang en brøkdel av de på venstresida - de er en brøkdel av de lengst til venstre. At du bruker de som en referansegruppe på sosialister sier sitt. Hva med de som stemmer SV? Hva med de som stemmer Rødt? Hva med de som etter krigen stemte Arbeiderpartiet? Var det forresten en uting det, at AP bygde opp landet? Jævla sosialisme altså.
Vis hele sitatet...
Jeg dra ikke alt av venstre grupperinger under samme kam.Var iallefall ikke det som var hensikten min om det skulle virke slik.(stemmer faktisk på Arbeider partiet under forrige valg).
Det jeg snakker om er ekstremistene som ikke skyr noen midler når det kommer til sin egen politiske sak.

Jeg har heller ingen problemer med sosialismen er viktig å dele på godene vi har.

Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Tja, hvor lovlig Norgespatriotene drev kan jo diskuteres. For å ta for meg lederen Øyvind Heian først, så var vel han anmeldt for drapstrusler mot Storberget? Og de spredde jo rasistisk propaganda - sist jeg sjekka er rasisme forbudt i Norge iflg. rasismeparagrafen. (http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html §135a)

Forsåvidt kan det jo diskuteres hvor seriøst de faktisk prøvde når deres eneste valgsak var å stoppe innvandring.
Vis hele sitatet...
Ingen ting av det Heian gjorde ble gjort i regi av NP så det blir noe idiotisk og komme trekkende med det, som et eksempel på at NP var en ulovlig organisasjon.
Og om de spredde rasistisk propaganda kan jo diskuteres.
Kommer litt an på hva man definerer som rasistisk.
Å ville sende ut alle kriminelle innvandrere er ikke rasistisk, har ikke noe med rase og gjøre.
Hadde de derimot sagt at de kun ville sende ut alle kriminelle innvandrere med mørkere hudfarge, hadde det vært rasistisk.

Men nå skal ikke jeg sitte her og late som om at ikke hele den gjengen var gjennomsyret av rasisme.
Men å tenke tanker er forsatt ikke ulovlig i dette landet.



Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Nei, ytringsfriheten er universell, men du må gjerne forklare meg hvordan det er et brudd på ytringsfriheten å demonstrere? Er ikke det tvert i mot et viktig forsvar av den?
Vis hele sitatet...
Om du leser det jeg har skrevet så ser du at jeg driter 5-0 i at det kommer mot demonstrasjoner, det er når de begynner å fyre løs på motparten fordi de er uenige med de, det begynner å gå løs på ytringsfrihet.
Alle har rett til å ytre sine meninger uten og måtte gå rundt i frykt for å bli angrepet av en jævla mobb.
Det gjelder alle enten det er høyre eller venstre.
Ikke begynn å ligge til ting jeg ikke har sagt.




Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Forklar hva som gjør at NDL ikke er rasister er du snill? Deres hovedmål er vel å bekjempe Islam - rasistisk much?

Forøvrig rimelig komisk å ha en organisasjon mot å innføre sharialover i Norge all den tid ingen reelle forslag har kommet fra noen, og det ei heller har noen oppslutning som kan regnes i prosent.
Vis hele sitatet...
For det første så er de imot det de mener er en islamifiseringen av Norge.
(og jeg er helt enig i hvor tåpelig det faktisk er og si noe slikt)
For det andre er Islam en religion og ikke en rase, ergo ikke rasisme, ligger litt i orde rasisme.



Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Ja, det er jo et velkjent faktum at folk på venstresida stadig går sammen i store gjenger for å banke opp høyrefolk. Og hvis du trekker hodet ditt ut av ræva di et sekund, så kan du kanskje få med deg at SOS Rasisme sin demonstrasjon var på et annet sted enn NDL sin - og at det var en rasist som provoserte anti-rasistene gjentatte ganger, før han begynte med uprovosert vold. Merkelig at noen slo tilbake altså, det må jeg si.
Vis hele sitatet...
Og om du også kan gjøre det samme, så kan du se at jeg ikke har sagt noe annet.
Igjen tillegger du meg ord jeg overhode ikke har sagt





Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Vent litt nå, kristne tanker? Fortell meg hvor i Bibelen det står at man skal være i mot innvandring, dette vil jeg gjerne lese!
Vis hele sitatet...
Jeg også! med tanke på at det står KRITISKE tanker og ikke kristne.



Sitat av Cheroxx Vis innlegg
For det første kommer Blitz med mye positivt som de du sympatiserer med ALDRI kommer til å gjøre. Bekjempe rasisme sier jo seg selv, men jeg tenker feks på å bygge opp under kulturlivet i Oslo og spesielt for ungdom, kjempe for dyrs frihet og for ytringsfriheten. Dette gjør at de fortjener statsstøtte for å fortsette med dette.

Når det er sagt tar jeg sterk avstand fra de gangene Blitz bruker vold, allikevel sier det litt om hvor seriøst man kan ta deg som debattant når du kommer påstander som at Blitz "Kommer gjerne 40 mann mot 1 og skal nærmest drepe de som tenker annerledes".

At du i det hele tatt får deg selv til å skrive noe sånt er virkelig helt utrolig.
Forøvrig må du ikke tro at Blitz ikke har merket noen konsekvenser etter alt det negative fokuset, tro meg det har de.
Vis hele sitatet...
Beklager det var 50-100 stk som gikk bananas pga innehaveren av en tattoo sjappe er nazist selv om han benekter det selv.
http://www.dagbladet.no/2011/03/26/n...oner/15963882/
At de kommer med mye positivt også kan godt være, men nå var det ikke det jeg kritisert, var nå heller vold og oppbevaring av eksplosiver i et ungdoms hus som får meg til å begynne å lure litt....
Det at de merker konsekvensene av det de har gjort er jo bare bra, kanskje de lærer og oppføre seg som normale folk.


Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Jeg liker hvordan du avslutter med at du misliker all ekstremisme selv om du har rost høyreekstremisme opp i skyene gjennom hele innlegget ditt. Det oser dobbeltmoral som bare helvete.
Finn forresten noen kilder på at Blitzere tror at de har hele det norske folk i ryggen. Jeg er nemlig rimelig sikker på at de er klar over at de langt i fra har det - men at de fortsatt kjemper for sin mening står det respekt av.
Vis hele sitatet...
Kjekt at du likte avslutningen min. Og igjen ligger du til ting jeg ikke har sagt. Jeg har på ingen måte rost høyreekstremismen opp i skyene. Men har sagt at de demonstrere på en voksen måte. At budskapet de kommer med er tullet er jo en annen sak.
Hadde det vært omvendt hadde jeg ment at det var høyreekstremistene oppførte seg som Idioter.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Olje14, om du skal sjå på sprengstoff, voldsbruk og denslags kjem vel høgreekstreme relativt mykje dårlegare ut enn venstreekstreme her til lands? T.d. brannbomber mot ein viss bokhandel kan jo nemnast...
Vis hele sitatet...
For all del det kan godt være at de gjør.
Håper de burer inne alle som bruker slike virkemidler for å framme sin politiske sak.

Sitat av foxxravin Vis innlegg
§ 352: ”Den som avfyrer, antenner eller på en annen måte bruker en eksplosiv vare, kan straffes med fengsel inntil ett år”.

De hadde ikke brukt det? og uansett, tror du virkelig de oppbevarte TNT eller lignende? iværstefall litt fyrverkeri.
Vis hele sitatet...
Var jo derfor politiet hadde den razziaen, for og hindre at de skulle bruke det i forbindelse med et Nato møte.
Om jeg har noe liggende som jeg ikke ha lov til å ha så er det like forbanna ulovlig enten det er brukt eller ei.

Pluss at de er kjent for voldelige demonstrasjoner. Da er jo det klart at politiet tar sine for hånds regler, da det er de som mest sannsynligvis er de som får dette slengt mot seg

Jeg vet ikke hvilket type eksplosiver de oppbevarte men sprengstoff er nå sprengstoff. Skal ikke så mye til for å gjøre om litt uskyldig fyrverkeri, til en bombe som kan skade, lemleste og i verste fall ta liv.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Olje14 Vis innlegg
Tenkte på at de er 100 ganger verre en det som er kommet fra høyre siden i nyere tid. Som for eksempel NP, Vigrid osv.

Ikke det at disse ikke er idiotiske grupperinger også men de er ikke like organisert og utspekulert som enkelte ekstrem venstre grupperinger er.

Men det som gjør at ekstreme venstre grupperinger som for eksempel tjenfolket er verre en de over nevnte, er at de på en jævla kynisk måte har stelt til seg penger igjennom Sos rasisme,for å støtte en politisk sak som ikke har noe med Sos rasisme å gjøre.

http://www.dagbladet.no/2010/05/19/n...isme/11732248/

Penger som havner rett i lommene til en organisasjon som åpent går ut og sier at de ikke har et problem med å bruke vold som et politisk virkemiddel og at de er villig til å bevæpne seg for å tvinge igjennom sine ideologier og tankesett.
Dette gjør dem til en farlig gruppering.

Sos rasisme var utgangspunktet et veldig flott tiltak, helt til de ble kuppet av AKP i 1993.
Noe som igjen gjorde at flere av grunnleggerene blant annet den første ledern av sos (Khalid Salimi) trakk seg i protest pga organisasjonen nå var blitt kuppet av kommunister.
Kan sikkert også ramse opp en del navn fra venstre siden som oppigjennom tidene også har slaktet like mange som de du nevner over her.
Vis hele sitatet...
Nå drar du ting under en kam igjen, det at Tjen Folket har snyltet til seg penger betyr absolutt ikke at alle venstreorienterte grupperinger gjør det, den påstanden blir rett og slett for dumt.

Sitat av Olje14 Vis innlegg
Ingen ting av det Heian gjorde ble gjort i regi av NP så det blir noe idiotisk og komme trekkende med det, som et eksempel på at NP var en ulovlig organisasjon.
Og om de spredde rasistisk propaganda kan jo diskuteres.
Kommer litt an på hva man definerer som rasistisk.
Å ville sende ut alle kriminelle innvandrere er ikke rasistisk, har ikke noe med rase og gjøre.
Hadde de derimot sagt at de kun ville sende ut alle kriminelle innvandrere med mørkere hudfarge, hadde det vært rasistisk.

Men nå skal ikke jeg sitte her og late som om at ikke hele den gjengen var gjennomsyret av rasisme.
Men å tenke tanker er forsatt ikke ulovlig i dette landet.
Vis hele sitatet...
Det at de forsøker å pakke det inn i en pen innpakning betyr ikke at de faktisk har noe i mot samtlige som er innvandrere eller har en annen hudfarge enn seg selv.

Sitat av Olje14 Vis innlegg
Om du leser det jeg har skrevet så ser du at jeg driter 5-0 i at det kommer mot demonstrasjoner, det er når de begynner å fyre løs på motparten fordi de er uenige med de, det begynner å gå løs på ytringsfrihet.
Alle har rett til å ytre sine meninger uten og måtte gå rundt i frykt for å bli angrepet av en jævla mobb.
Det gjelder alle enten det er høyre eller venstre.
Ikke begynn å ligge til ting jeg ikke har sagt.
Vis hele sitatet...
Om du forholder til fakta så vet du at det ikke var anti-rasistene som slo først, det var uprovosert vold fra en provokatør som utløste det. Når det er sagt så er jeg hundre prosent i mot vold i alle sammenhenger, men når man aktivt provoserer og velger å ty til vold - helt ut av det blå - så må man nesten forvente å få slag tilbake også.

Sitat av Olje14 Vis innlegg
For det første så er de imot det de mener er en islamifiseringen av Norge.
(og jeg er helt enig i hvor tåpelig det faktisk er og si noe slikt)
For det andre er Islam en religion og ikke en rase, ergo ikke rasisme, ligger litt i orde rasisme.
Vis hele sitatet...
Hvis du leser grunnlovsparagrafen jeg linket til tidligere (http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html §135a), populært kalt rasismeparagrafen, ser du at man fint kan kalle det rasisme å sjikanere/hetse/hvaduenngjør hvis det er på bakgrunn av noens livssyn eller religiøse tro, fordi du da sjikanerer/hetser/hvaduenngjør en stor gruppe mennesker.

Sitat av Olje14 Vis innlegg
Jeg også! med tanke på at det står KRITISKE tanker og ikke kristne.
Vis hele sitatet...
Jeg leste feil, beklager.



Sitat av Olje14 Vis innlegg
Beklager det var 50-100 stk som gikk bananas pga innehaveren av en tattoo sjappe er nazist selv om han benekter det selv.
http://www.dagbladet.no/2011/03/26/n...oner/15963882/
At de kommer med mye positivt også kan godt være, men nå var det ikke det jeg kritisert, var nå heller vold og oppbevaring av eksplosiver i et ungdoms hus som får meg til å begynne å lure litt....
Det at de merker konsekvensene av det de har gjort er jo bare bra, kanskje de lærer og oppføre seg som normale folk.
Vis hele sitatet...
Nå kjenner jeg ikke videre til denne saken, men jeg tviler på at han ville gått ut og sagt "Ja, jeg er nazist" selv hvis han hadde vært det.
Hva er din definisjon av normale folk? Folk som er som deg? Folk som ikke skiller seg ut?

Jeg ser ikke på det som noe annet enn positivt å være litt annerledes enn andre - all den tid man faktisk er seg selv, hvilket jeg har grunn til å tro at Blitzere er.


Sitat av Olje14 Vis innlegg

Kjekt at du likte avslutningen min. Og igjen ligger du til ting jeg ikke har sagt. Jeg har på ingen måte rost høyreekstremismen opp i skyene. Men har sagt at de demonstrere på en voksen måte. At budskapet de kommer med er tullet er jo en annen sak.
Hadde det vært omvendt hadde jeg ment at det var høyreekstremistene oppførte seg som Idioter.
Vis hele sitatet...
Du virket utelukkende negativ til venstreorienterte grupper og utelukkende positiv til høyreorienterte grupper - jeg trakk linjene i den retning at du sympatiserte med NDL.
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Hvis du leser grunnlovsparagrafen jeg linket til tidligere (http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html §135a), populært kalt rasismeparagrafen, ser du at man fint kan kalle det rasisme å sjikanere/hetse/hvaduenngjør hvis det er på bakgrunn av noens livssyn eller religiøse tro, fordi du da sjikanerer/hetser/hvaduenngjør en stor gruppe mennesker.
Vis hele sitatet...
§ 135a. Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Likt med en offentlig fremsatt ytring, jf. § 7 nr. 2, regnes en ytring når den er satt frem slik at den er egnet til å nå et større antall personer. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte.
Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres
a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,
b) religion eller livssyn, eller
c) homofile legning, leveform eller orientering


Hvor finner du "rasisme" her?

Selvsagt er det ikke rasisme å kritisere en religion, kultur eller politisk linje. Jeg er ikke rasist, selv om jeg synes kulturen i f.eks Afghanistan, der man kan kjøpe seg ei 8 år gammel jente for 30 sauer, er galskap.

For å finne ut at det finnes personer i Norge som helst skulle sett at pisking ble brukt som straff for uskikkelige piker, trenger man ikke å se lenger enn til
http://www.islam.no/forum/forum_topics.asp?FID=1

Jeg ser på det som min plikt som menneske å jobbe mot at slike menneskefiendtlige tanker skal få grobunn i samfunnet. Jeg er forsåvidt mot alle dogmer som er bygget på middelaldersk galskap. Javisst, de fleste muslimer er flotte mennesker, men hvis man ser på de statene som har islamsk styre i dag, er det ikke mange eksempler på flotte samfunn. De som har prestestyre er de verste.

Jeg bryr meg ikke om hvilken farge folk har, eller hvilken personlige tro de har. Det jeg bryr meg om, er å beholde det samfunnet vi i Norge har bygget opp gjennom hundrevis av år, med gradvis likestilling av alle, uavhengig av kjønn, seksuell legning, rase og personlig tro.

Ja, jeg er negativ til muslimer som ønsker å gjøre Norge til en muslimsk stat. De er nok ikke mange, men de finnes...
Sitat av Cheroxx Vis innlegg

Forklar hva som gjør at NDL ikke er rasister er du snill? Deres hovedmål er vel å bekjempe Islam - rasistisk much?
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Rasisme

I.h.t. denne artikkelen står det at rasisme er basert på etnisk segregering.
Ettersom det er muslimer over hele verden, kan man ikke sidestille motstand mot islam med rasisme.

Forøvrig driter jeg langt i om det er sharialover i Norge nå, eller om det er fare for det i nærmeste fremtid.

Noen velger å se mørkt på det, og følger ordtaket: "Bedre føre var enn etter snar".
Hva er galt i å være mot islamister?

Jeg synes det er flaut at Rødt bidrar til så stor grad av misinformering av NDL, og for n'te gang drar frem det føkkings nazi- og rasismekortet. NDL har jobbet i lengre tid for å kaste ut alle nazister, men det tror jo ingen på.
Noen av oss ønsker bare å være forberedt, tro det eller ei.
Man kan jo yte motstand mot ting selv om man ikke har de rett foran seg?

NDL har per dags dato rundt 200 støttespillere på facebook. Nuff said. De fleste medlemmene er pro Israel(uavhengig av NDL's agenda), og det blir dermed feil å kalle dem nazister.

Når jeg spurte Marit Halse fra Rødt hva som gjør dem til nazister, svarte hun blant annet med at Lena Andreassen, NDL's leder, hadde kalt Jonas Gahr Støre "Lands sviker". Nazistisk much, mannen er en idiot. (Martinesaken, for dere som har satt dere inn i den). Dette utsagnet har også heller lite å gjøre med NDL's agenda.
Man kan jo yte motstand mot ting selv om man ikke har de rett foran seg?

Jeg liker å bruke ytringsfriheten min på å ytre mot radikal islamisme. Om den er der eller ikke, bryr meg ikke. Men jeg liker å vite at når den først kommer, vil den se at det er motstand. Jeg har ingen nazistiske meninger, jeg hater nazister, og er så absolutt ingen rasist.

Etter at jeg diskuterte Rødt's definisjon av NDL som nazister med Marit Halse(jeg var så absolutt ikke en av dem som spammet ned "Aldri Mer Nazisme" sin facebook-side med ekstreme videoer), og prøvde å forklare at det sto i manifestet til NDL at de var imot høyre-ekstremisme, så hun at jeg var medlem på NDL sin side(er eks-medlem nå), og sjekket med mine og hennes felles venner hva for en type jeg var. Sa til mine klassekamerater at jeg er æresmedlem(wtf) i NDL og nazist. (Flere i klassen min er RU-ere. Flotte mennesker, det mener jeg!)


På hvilken måte kvalifiserer jeg til å bli kalt nazist? Hvordan kan jeg som norsk statsborger bruke min ytringsfrihet mot radikal islam og høyre-ekstremisme uten å bli kalt nazist??
Sitat av phish Vis innlegg
Selvsagt er det ikke rasisme å kritisere en religion, kultur eller politisk linje. Jeg er ikke rasist, selv om jeg synes kulturen i f.eks Afghanistan, der man kan kjøpe seg ei 8 år gammel jente for 30 sauer, er galskap.
Vis hele sitatet...
Foreslår at du starter med å lære deg forskjellen på kritikk og "diskriminerende og/eller hatefulle ytringer".

Diskriminerende og hatefull (ikke eksempel fra noen spesielle her):
Alle muslimer er terrorister, og alle terrorister er muslimer
Vis hele sitatet...
Kritikk:
jeg synes kulturen i f.eks Afghanistan, der man kan kjøpe seg ei 8 år gammel jente for 30 sauer, er galskap
Vis hele sitatet...
Sitat av atomet Vis innlegg
Foreslår at du starter med å lære deg forskjellen på kritikk og "diskriminerende og/eller hatefulle ytringer".

Diskriminerende og hatefull (ikke eksempel fra noen spesielle her):


Kritikk:
Vis hele sitatet...
Det jeg mener at diskriminering ikke er rasisme. Det er ikke "rasisme" å diskriminere noen fordi de er homofile. Det er heller ikke "rasisme" å diskriminere noen fordi de er muslimer.

Rasisme er å diskriminere f.eks negre fordi de er negre. Hvis jeg ser på f.eks Abid Raja som et mindreverdig menneske, fordi han er pakistaner, da er jeg en rasist.



Er det forresten rasistisk å ytre "Alle overfallsvoldtektsmenn i Oslo er ikke-vestlige innvandrere"?
Sitat av phish Vis innlegg
Er det forresten rasistisk å ytre "Alle overfallsvoldtektsmenn i Oslo er ikke-vestlige innvandrere"?
Vis hele sitatet...
Ja, det er det.
Pluss at det sannsynligvis ikke er sant.

Nå har ikke jeg noen kilder på det, men husker det var i nyhetene i 2009 at alle anmeldte overfallsvoldtekter på en treårsperiode var gjort av ikke-vestlige. Men dette er dog 2 år gammelt.
Pluss at det ikke er sikkert alle anmelder.
Sist endret av Grimdoc; 11. april 2011 kl. 01:07.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Ja, det er det.
Pluss at det sannsynligvis ikke er sant.

Nå har ikke jeg noen kilder på det, men husker det var i nyhetene i 2009 at alle anmeldte overfallsvoldtekter på en treårsperiode var gjort av ikke-vestlige. Men dette er dog 2 år gammelt.
Pluss at det ikke er sikkert alle anmelder.
Vis hele sitatet...
Ser at jeg formulerte meg litt klønete. Her er klipp og lim fra overskriften jeg sikter til:

- Innvandrere bak alle anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=561939

Samtlige 41 anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo de siste tre årene er ifølge politiet begått av ikke-vestlige innvandrere.

- Gjerningspersonene er relativt unge menn som kommer fra andre land. De er ofte asylsøkere og kommer ofte fra traumatiserte land eller land med et helt annet kvinnesyn enn vi har i Norge, sier leder Hanne Kristin Rohde ved Oslo-politiets volds- og sedelighetsseksjon til NRK.
Vis hele sitatet...
Dette er vel også rasistisk da?

Forøvrig tror jeg det er svært få, om noen, som ikke anmelder overfallsvoldtekter.
Sitat av cr1mez Vis innlegg
Før jeg ble 18 kjøpte jeg alltid snus der jeg så det var en innvandrer i kassen, slo aldri feil. De gidder aldri å spørre om en har leg. Misforstå meg rett, jeg sier ikke at alle innvandrere er slasker, eller at jeg har noe imot dem.
Vis hele sitatet...
Du var under 18 år, og vel vitende om det. Gikk inn i en butikk og kjøpte snus av en innvandrer. Så dømmer du innvandreren som slask? Hva faen er galt med deg? Forbanna hykler.
Tingen er jo den at NDL står for at det ikke skal bli en snik islamisering i norge og ikke mot innvandrere generelt. Og de har flere ganger sagt at de har prøvd å luke ut de mest ekstreme høyre orienterte ekstremistene fra organisasjonen. Og dette har lederene for organisasjonen blitt truet for bare så det er sagt.

Som ikke det var nok så stiller 10 personer opp og det trengs det guts for, når 400 personer står og roper nazi, rasist osv.
Det er ikke det den norske divisjonen står for, folk er så blind og gidder ikke skikkelig å sette seg inn i saken før drar rasist kortet. Ble rett og slett oppgitt når jeg så demonstrasjonen live.

Er det ikke lov å ha andre meninger i dette landet?
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Ja, det er det.
Pluss at det sannsynligvis ikke er sant.

Nå har ikke jeg noen kilder på det, men husker det var i nyhetene i 2009 at alle anmeldte overfallsvoldtekter på en treårsperiode var gjort av ikke-vestlige. Men dette er dog 2 år gammelt.
Pluss at det ikke er sikkert alle anmelder.
Vis hele sitatet...
Eg ser ikkje bort frå at det stemmer, men dei fleste valdtekter blir no gjorde i nære relasjonar — ikkje på veg heim frå byen. Nordmenner kommer nok langt, langt verre ut på den heilskaplege statistikken.

Sitat av jegermeg Vis innlegg
Du var under 18 år, og vel vitende om det. Gikk inn i en butikk og kjøpte snus av en innvandrer. Så dømmer du innvandreren som slask? Hva faen er galt med deg? Forbanna hykler.
Vis hele sitatet...
No er det såleis at mange innvandrarar ikkje tek dette med aldersgrensor like tett åt brystet. Det seier veldig lite om dei som menneske. Kan hende vil dei unnagå innfødde grineungar som kjeftar folk ut når dei ikkje fær vilja si.

Sitat av Fanfare Vis innlegg
Som ikke det var nok så stiller 10 personer opp og det trengs det guts for, når 400 personer står og roper nazi, rasist osv.
Det er ikke det den norske divisjonen står for, folk er så blind og gidder ikke skikkelig å sette seg inn i saken før drar rasist kortet. Ble rett og slett oppgitt når jeg så demonstrasjonen live.

Er det ikke lov å ha andre meninger i dette landet?
Vis hele sitatet...
Det er lov å ha andre meiningar, men hos dei finst retten til å meine at andre folk er rasistar eller tjuvute kommunistlømmel. Vi ville derimot vori langt betre tente med eit opi og ærleg ordskifte om innvandringi — i staden for at det stødt vaks fram nye ekstremistrørslor på båe sidor og laga bråk.
Sitat av uppdali Vis innlegg
Eg ser ikkje bort frå at det stemmer, men dei fleste valdtekter blir no gjorde i nære relasjonar — ikkje på veg heim frå byen. Nordmenner kommer nok langt, langt verre ut på den heilskaplege statistikken.
Vis hele sitatet...
Det er sant, pluss at vi ikke må glemme alle voldtekter som nordmenn gjør i utlandet. Jeg føler det er en slik sak i media annenhver uke, hvis ikke oftere.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Det er sant, pluss at vi ikke må glemme alle voldtekter som nordmenn gjør i utlandet. Jeg føler det er en slik sak i media annenhver uke, hvis ikke oftere.
Vis hele sitatet...
Da er det vel lett for deg å ramse opp en del eksempler med kilde?