Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4404
Katy Perry <3
Duh hello there!

Har et problem med en .dll fil, som jeg gjerne vil erstatte med en ny en som jeg har lastet ned.
Da jeg skal flytte filen inn i System32, får jeg meldingen "Du må ha tillatelse for å kunne utføre denne handlingen".

Jeg har så klart googlet problemet, og prøvd de tipsene om å "Take ownership", uten hell. Jeg får fremdeles samme feilmelding.

Ja, jeg er administrator.
Kjører Windows 7 64-bit.

For de som lurer så er det "dbghelp.dll" filen jeg vil fornye.
Du har vel ikke prøvd å dra "dbghelp.dll" ut av System32 mappen, og deretter flytte den nye inn?
Katy Perry <3
Trådstarter
Prøver jeg å dra "dbghelp.dll" ut av System32 mappen får jeg meldingen "Du må ha tillatelse fra TrustedInstaller for å kunne gjøre endringer i denne filen".
Jeg googlet "TrustedInstaller", og fant en måte å gjøre meg til den som "bestemmer", ikke TrustedInstaller. Metoden funket ikke, og jeg får fremdeles samme feilmelding.
Dll-fila er sikkert i bruk av en prosess som gjør at du ikke får tilgang til den. Prøv og installer Unlocker, start maskina i sikkerhetsmodus, velg å unlocke-dll-fila, og prøv så å erstatt den.
Sist endret av DonTomaso; 1. mars 2011 kl. 23:29.
Husker jeg også slet litt med det tidligere. Mener og huske at jeg klarte å ta "ownership" som du sier. Det var noe jeg overså slik at jeg ikke fikk det til i starten, men klarte det tilslutt.

Hva skjer om du eventuelt avslutter explorer.exe, og deretter høyreklikker --> Kjører explorer som admin?
Katy Perry <3
Trådstarter
Hvor kan jeg starte explorer.exe? Hvor ligger den?
Sitat av saxoni Vis innlegg
Hvor kan jeg starte explorer.exe? Hvor ligger den?
Vis hele sitatet...
Du kan avslutte og starte den igjen i task manager (Oppgavebehanding)

Altså under Ny - Fil(Kjør).

Eller så kan du vel også bare åpne explorer gjennom kjør/run programmet.
Hvis du ikke har rettigheter så skriver du dette i cmd:

Kode

takeown /f c:/windows/system32/dbghelp.dll
Høyreklikk på filen > Properties/egenskaper > Security/sikkerhet > Edit/endre > Legg til de rettighetene til brukeren du vil ha

Hvis du får beskjed om at den brukes av et annet program, avslutt alle programmer du bruker (evt. de programmene/prosessene du VET bruker filen) og prøv igjen.

Edit: Mulig du må kjøre kommandovindu som administrator hvis du er på f.eks. W7.
Sist endret av drittunge; 2. mars 2011 kl. 00:26.
Katy Perry <3
Trådstarter
Fremdeles samme feilmelding etter å ha skrevet "takeown /f Cwindows\system32\dbghelp.dll" i cmd.
Det å "Høyreklikk på filen > Properties/egenskaper > Security/sikkerhet > Edit/endre > Legg til de rettighetene til brukeren du vil ha" derimot, funket fjell.

Takk for hjelpen, drittunge!
Sitat av saxoni Vis innlegg
Fremdeles samme feilmelding etter å ha skrevet "takeown /f Cwindows\system32\dbghelp.dll" i cmd.
Det å "Høyreklikk på filen > Properties/egenskaper > Security/sikkerhet > Edit/endre > Legg til de rettighetene til brukeren du vil ha" derimot, funket fjell.

Takk for hjelpen, drittunge!
Vis hele sitatet...
DET var det jeg gjorde, ja!

Kjekt å høre at du fikset det.
Hvis det kun er et eneste program du trenger filen til, så leter den alltid etter dll-filer i egen mappe først.. så det er bare å slenge den løst i samme mappa som den kjørbare fila.
Katy Perry <3
Trådstarter
Greit å vite, DumDiDum

Synes det var ganske kjekt selv, Xablo!

Peace,
saxoni.