Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 14424
Kjære nFF! Jeg har nå en iPhone 4, men jeg har rotet bort simkortet. Jeg prøvde å starte den, for å få ut bildene mine etc, men den vil ikke fungere i det hele tatt, uten sim kort.

Er det noen som helst måte jeg kan bruke den uten simkort!?
Det er jo sånn spesialkort og, bitte lite. Så jeg får ikke brukt noen gamle heller =/
Hvorfor ikke bestille nytt microsimkort?
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Bestill nytt evnt kutt det gamle til Microsim.
Den skal nå fungere som en hvilkensomhelst "iPod touch" når en fjerner simkortet. Hvordan "fungerer den ikke i det hele tatt"? Får du noen feilmeldinger? Er skjermen svart? Hvordan vil du hente ut bildene? Koble til og hente ut via utforsker eller iTunes, eller vil du inn på enheten og sende det som mail f.eks?

Som nevnt her kan du bestille deg et microsim. Telenor sender disse ut gratis, så jeg ville blitt overrasket om opperatøren din krevde store summer for dette.
Sist endret av møkk; 8. februar 2011 kl. 23:11.
Jeg skal bestille, men hadde jo vert greit å ha litt musikk på tog og buss imens da. Spotify etc er jo på den.
Og lurer fortsatt på, hvordan kan jeg bruke uten simkort?
Du starter den uten sim-kort. er ikker mer simsalabim
Du svarte ikke på spørsmålene. Hva mener du med at den "ikke funker"? Når jeg fjerner simkort fra mine enheter, være det seg en iPhone 3G, iPhone 4 eller en iPad får jeg bare beskjed om at simkort er fjernet. Videre en det er det ingen forskjeller. Jeg får lov å kjøpe apps, surfe på wi-fi, knipse bilder og alt annet jeg måtte ønske meg som ikke krever mobilnett.
Sitat av møkk Vis innlegg
Du svarte ikke på spørsmålene. Hva mener du med at den "ikke funker"? Når jeg fjerner simkort fra mine enheter, være det seg en iPhone 3G, iPhone 4 eller en iPad får jeg bare beskjed om at simkort er fjernet. Videre en det er det ingen forskjeller. Jeg får lov å kjøpe apps, surfe på wi-fi, knipse bilder og alt annet jeg måtte ønske meg som ikke krever mobilnett.
Vis hele sitatet...
Beklager, du postet mens jeg skrev, hehe.
Men jeg har startet den uten sim kort etc, og da står det at telefonen må 'valideres' ellernoe, med et sim som ikke har kode.

Jeg kommer ikke lenger en nødnummer siden, uten simkort =/
Da er du litt mer ute å kjøre. Den må aktiveres, noe jeg ikke tror er mulig enda (via jailbreak og unlock), med mindre du har ett reelt simkort fra opperatøren.

Edit: Hva slags versjon av programvaren kjører du på telefonen? (Du kan kanskje se dette gjennom iTunes når den er tilkoblet) Dersom du ikke har simkort må du se om det finnes en jailbreak og unlock til din versjon. Dette er ikke mulig på den nyeste versjonen tror jeg.

Edit2: Du har en iPhone 4, som tilsynelatendes må aktiveres, men du har data liggende på enheten du vil hente ut? Jeg forstår ikke hvorfor enheten ber om aktivering med mindre du har kjørt en "restore" eller noe på den?
Sist endret av møkk; 8. februar 2011 kl. 23:25.
Hvordan er det mulig å miste et simkort egentlig?
Så, jeg er rett og slett helt "fucked"? Har lest litt rundt, finder ingen gode metoder for å unlocke dette. Kan jeg evt. Låne en venn sin registreringsting?
Sitat av mo3 Vis innlegg
Hvordan er det mulig å miste et simkort egentlig?
Vis hele sitatet...
haha, ja der sa du noe. Hadde det vært telefonen, hadde jeg skjønt det. Men ikke et simkort nei ;p
Sitat av mo3 Vis innlegg
Hvordan er det mulig å miste et simkort egentlig?
Vis hele sitatet...
Er ikke så vanskelig som folk skal ha det til .. Jeg klarer jo til og med å miste fjernkontrollen til tven da, som jeg leter noen uker etter, for så å finne ut at den lå bak sofaen. Selvom jeg sjekket utallige mange ganger der allerede ^^
Simkort pleier jo å bli oppbevart inni enhetene, det er nok derfor folk lurer på hvordan du har klart å miste den, men ja du er relativt "fucked" om du ikke oppdriver ett simkort. Låne en kompis sin registreringsgreie? Det er snakk om å aktivere den enheten du har liggende forann deg, og det forutser dessverre at du har ett simkort. Med mindre det dukker opp en hacktivation for den relevante iOS versjonen.

Dersom mobilen ikke er opperatørlåst, kan du låne en kompis sitt microsim og aktivere telefonen via iTunes, da vil du kunne bruke den som en ipod touch og kjøre apps som vanlig.
Sist endret av møkk; 8. februar 2011 kl. 23:31.
Har du i det hele tatt aktivert mobilen i itunes tidligere?
Tror nok også at jailbreak vil funke. Har dog aldri prøv på iphone 4
Jeg kjøpte telefonen brukt, så jeg visste ikke noe om at den måtte aktiveres i det hele tatt. Og jeg bommet kanskje litt med at jeg ville ha ut data, for jeg har nettop gjenopprettet den, som er grunnen til at jeg tok ut sim kortet(mistet) og må aktivere den igjen.
Jeg kan ikke se hvilket iOS jeg har, men jeg vil tippe at det er det nyeste, med tanke på at jeg tok "gjenoprett og oppdater"

Så, jeg kan egentlig bare låne simkortet til en kompis, aktivere telefonen med det, for så og bruke den som en iTouch?

Sorry for rotete svar/spm.
Awarize: Hadde det kommet frem at du trengte å aktivere mobilen i førsteposten hadde vi kunnet svart raskere. Såfremt mobilen ikke er opperatørlåst (eller kompisen din har ett simkort fra "rett" opperatør) så kan du låne hans simkort, aktivere mobilen og bruke den som en "iTouch" ja. Er den låst, kan du spør selger om hvilken opperatør den er låst til, ringe dem og be om å få den opplåst slik at du kan bruke kompisen din sitt simkort.

Edit: Ellers finnes det "activation sim" å få kjøpt på nett for de som har interesse for det. Jeg har bare testet dette på telefoner som ikke er opperatørlåst og de har fungert helt fint.
Sist endret av møkk; 8. februar 2011 kl. 23:50.
Men da takker jeg for gode svar! Da tipper jeg at det blir en "ny iTouch" på meg, hehe.

Og dette er bare å sette inn det sim-kortet han bruker til vanlig, og koble opp mot iTunes med kabel?
Yes. Det skal ikke være noen heksekunster. Sett inn simkort, og koble til som du gjør nå. Da vil den aktivere seg når iTunes setter igang.

En sidenote: Du har tenkt å bestille ett simkort? Eller skal du bare bruke den som en iPod?
Sitat av møkk Vis innlegg
En sidenote: Du har tenkt å bestille ett simkort? Eller skal du bare bruke den som en iPod?
Vis hele sitatet...
Er egentlig usikker, hehe. Kjører med HTC Desire til vanelig, og vet ikke helt hvor lurt det er å plutselig ha ny mobil hele tiden blant familie, så tenker at det blir en iPod ..

Men hvorfor må den kobles til iTunes egentlig? Er det sånn at den aktiveres til DET sim-kortet, sånn at den kan spores opp e.l?
Er du paranoid fordi du har stjålet den? Jeez.
Hvordan kan det være noen bilder du vil ha ut av den hvis telefonen ikke er aktivert? Hvis den er uaktivert er den tom.
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Hvordan kan det være noen bilder du vil ha ut av den hvis telefonen ikke er aktivert? Hvis den er uaktivert er den tom.
Vis hele sitatet...
Det ble litt feil. For jeg kom på at jeg hadde gjennopprettet den, som jeg tidligere har sakt her..

Sitat av Awarize Vis innlegg
Jeg kjøpte telefonen brukt, så jeg visste ikke noe om at den måtte aktiveres i det hele tatt. Og jeg bommet kanskje litt med at jeg ville ha ut data, for jeg har nettop gjenopprettet den.
Vis hele sitatet...
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Du kan aktivere iPhone med et simkort fra en annen operatør enn den telefonen er låst til.
Så vidt jeg husker trenger ikke simkortet å være aktivt en gang.
Min funker fint uten simkort.

Kan t o m snakke på skype og viber...
Sitat av datagutten Vis innlegg
Du kan aktivere iPhone med et simkort fra en annen operatør enn den telefonen er låst til.
Så vidt jeg husker trenger ikke simkortet å være aktivt en gang.
Vis hele sitatet...
Takker, da ble det jo plutselig veldig enkelt

Sitat av fxxked Vis innlegg
Min funker fint uten simkort.

Kan t o m snakke på skype og viber...
Vis hele sitatet...
Men du har jo allerede aktivert isåfall da.