Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  168 30767
Sitat av zevz Vis innlegg
har bare prøvd og går på zyprexa.
Vis hele sitatet...
Hvorfor sier du ikke i fra til psykolog/lege viss du ikke for ønsket effekt av medesin? Å heller for prøvd ut noe annet.

Skal ikke komme med noen anbefalninger, men jeg vet det er medesiner som absolut kan dempe mange av symptomene du nevner, viss du har lyst til å bli bedre da. Det kan være veldig slitsomt å finne riktig medesin, husker selv hvor oppgitt jeg ble av at ingen ting funka, for hver nye medesin jeg fikk som ikke funka virka ting bare mer og mer mørkt. Hadde aldri noen tro på at jeg skulle bli bedre, men omsider fant jeg riktig medesin, å har vært stabil siden den tid, hved unntak av noen få psykotiske anfall.
Sitat av Provo Vis innlegg
Her er jeg voldsomt uenig. En lege har mange år med utdanning og evidensbasert forskning å støtte seg på – legens metoder kan bevises at fungerer. Homeopater, rosenterapeuter og alt det der kan ikke bevise mer enn at du er vesentlig blakkere når du drar igjen enn når du kom – og i tillegg strider deres behandlingsmetoder og -prinsipper med veletablerte naturlover. Å gå til homeopater for slike lidelser er tåpelig og farlig. Skal man absolutt prøve slik hjelp, så gjør det som supplement til, og ikke erstatning for, evidensbasert behandling.
Vis hele sitatet...
Jeg og, dro fram de rosenteraputene, homeopatene bare for å få et annet ord enn klarsynt sånn for effektens skyld i sammenligningen. Men ser nå at ordet klarsynt kunne vært brukt, samt anførselstegn slik at ingen kunne mistolke det. My bad, jøsses man lærer noe hverdag..

anyways, back on topic=)
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Du har jo tidligere vegret deg såpass sterkt mot å fortelle det... Det kunne være nyttig for psykologen da han ser hvordan samspillet ditt er med andre osv. Du forklarte jo innledningsvis problemet ganske greit. Det virker også for meg at du...roter litt frem og tilbake med hvordan du ser på ting. Jeg tenker at du kanskje roter litt hvordan du forklarer ting til psykologen også.


Så si det til psykologen.

Ble du tvangsinnlagt forrige gang? I utgangspunket så er jo slikt frivillig.
Vis hele sitatet...
Ble innlakt frivillig, men skrev under på en kontrakt når jeg kom til lier at de kunne holde meg der på tvang i 3 uker.

Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Hvorfor sier du ikke i fra til psykolog/lege viss du ikke for ønsket effekt av medesin? Å heller for prøvd ut noe annet.

Skal ikke komme med noen anbefalninger, men jeg vet det er medesiner som absolut kan dempe mange av symptomene du nevner, viss du har lyst til å bli bedre da. Det kan være veldig slitsomt å finne riktig medesin, husker selv hvor oppgitt jeg ble av at ingen ting funka, for hver nye medesin jeg fikk som ikke funka virka ting bare mer og mer mørkt. Hadde aldri noen tro på at jeg skulle bli bedre, men omsider fant jeg riktig medesin, å har vært stabil siden den tid, hved unntak av noen få psykotiske anfall.
Vis hele sitatet...
skal si ifra til legen at det ikke funker og høre om jeg kan få noe annet.

Av ren nyskjerrighet, hva opplevde du når du var psykotisk?
Sitat av Provo Vis innlegg
Her er jeg voldsomt uenig. En lege har mange år med utdanning og evidensbasert forskning å støtte seg på – legens metoder kan bevises at fungerer. Homeopater, rosenterapeuter og alt det der kan ikke bevise mer enn at du er vesentlig blakkere når du drar igjen enn når du kom – og i tillegg strider deres behandlingsmetoder og -prinsipper med veletablerte naturlover. Å gå til homeopater for slike lidelser er tåpelig og farlig. Skal man absolutt prøve slik hjelp, så gjør det som supplement til, og ikke erstatning for, evidensbasert behandling.
Vis hele sitatet...
OT
Kraftig innlegg Provo,
Er delvis enig i det du sier, men hvorfor eksisterer homeopatene da? Jeg er nøytral å ser vinklingen din! Men mener kanskje det er litt naivt med mer eller mindre du har kunnskaper om feltet for å påstå at det er mot veletablerte naturlover.

Magneten, 2000 år tilbake, ingen ville kunne forklare det annet enn magi. Men alle kunne se virkningen. 2010 - stor kunnskap om det meste. Men masse som er mangelfult ennå.
Sist endret av Chill3; 9. november 2010 kl. 22:12.
Sitat av zevz Vis innlegg
Ble innlakt frivillig, men skrev under på en kontrakt når jeg kom til lier at de kunne holde meg der på tvang i 3 uker.
Vis hele sitatet...
Ja. Da "blir" du ikke innlagt med mindre du selv vil det denne gangen du går til psykolog. Det får du og psykologen prate om.

Poenget mitt er at slikt bør du diskutere med en psykolog. Det er ikke så voldsomt nyttig å sitte på forumet og si at du ikke vil det ene eller det andre. En profesjonell psykolog er mye bedre til å diskutere behandling. Du må selv fortelle hvordan du opplever ting. Jeg foreslår igjen at du printer ut denne tråden og tar den med. Grunnen er at jeg tenker at det fort blir til at du møter opp og sier "jadda jadda går fint med meg" og egentlig lurer deg selv en del.
Sist endret av Kinseek; 9. november 2010 kl. 22:13.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Hvis du forutser hendelser ofte, monter en liten mic på deg som du kan hviske i og hvisk det den personen kommer til å gjøre inn i mic'n før han gjør det. Må vel ha monter opp et kamera i tilegg og på en måte sammelignet klokkeslett personen gjorde noe og klokkeslett du hvisket i mic'n.

Mange sier kanskje dette er ekstremt, men det er da ikke så mye stress og kan jo bevise mye, jeg hadde hvertfall ikke vært i tvil. Jeg har monter opp kamera med bevegelsessensor på rommet mitt om natta fordi jeg gjør så jævlig mye rart i søvne
Når jeg har venner på besøk og de feks tar seg en snus, så en stund etterpå så kan jeg se et svart vesen som skriker til personen med snusen at han skal spytte den ut, like etterpå så spytter personen faktisk ut snusen.
Andre ganger når vi står og røyker så kan jeg se en svart skikkelse som skriker til personen jeg røyker med at de skal sende meg røyken og like etterpå så gjør de det.
Det hender faktisk at de også skriker til meg at jeg skal slutte å røyke eller spytte ut snusen.
Vis hele sitatet...
Som de andre antar, vil jeg også tro at dette er schizofreni.
Du sier selv at du ser et vesen som skriker til personen med snusen at han skal spytte den ut, noe han gjør. Det kan ikke hende at det "vesenet" du ser faktisk er den andre deg som skriker til personen, som igjen adlyder?

Virker veldig travelt å slite med slike stemmer og skikkelser som dukker opp. Vil uansett ønske deg god bedring og lykke til
Sitat av griped Vis innlegg
Hvis du forutser hendelser ofte, monter en liten mic på deg som du kan hviske i og hvisk det den personen kommer til å gjøre inn i mic'n før han gjør det. Må vel ha monter opp et kamera i tilegg og på en måte sammelignet klokkeslett personen gjorde noe og klokkeslett du hvisket i mic'n.

Mange sier kanskje dette er ekstremt, men det er da ikke så mye stress og kan jo bevise mye, jeg hadde hvertfall ikke vært i tvil. Jeg har monter opp kamera med bevegelsessensor på rommet mitt om natta fordi jeg gjør så jævlig mye rart i søvne
Vis hele sitatet...
har ikke så veldig lyst til å gjøre det.
Greia er at jeg satt hjemme en kveld med noen venner og hørte en stemme si at nå kommer jeg, sa det da til de som var på besøk at nå kommer han (sa det pga jeg hørte noen gå i grusen, ikke pga stemmene) men det resulterte i at jeg måtte høre på skriking fra den personen som sa det til meg, samme som nå. siden jeg skreiv det her så hører jeg skriking fra svarte skikkelser og det virker generelt ut som at de vil ta meg.
Sitat av zevz Vis innlegg
har ikke så veldig lyst til å gjøre det.
Greia er at jeg satt hjemme en kveld med noen venner og hørte en stemme si at nå kommer jeg, sa det da til de som var på besøk at nå kommer han (sa det pga jeg hørte noen gå i grusen, ikke pga stemmene) men det resulterte i at jeg måtte høre på skriking fra den personen som sa det til meg, samme som nå. siden jeg skreiv det her så hører jeg skriking fra svarte skikkelser og det virker generelt ut som at de vil ta meg.
Vis hele sitatet...
Ikke freak ut.. Det er absolutt ikke bra å freake ut i en slik situasjon..
Det er ingen som tar deg.. Ingen.. For å si det sånn, jeg tror på det paranormale, og jeg kan ærlig si at dette er ikke noe som en klarsynt normalt ville oppleve..
Jeg er helt sikker på at dette er en psykose, mest sannsynlig forbindelse med Shizofreni.. Ikke freak ut nå, det gjør det bare verre.. ta deg noe beroligende..

Gå til psykologen uansett ka disse "skikkelsene" sier.. De kan ikke skade deg, om du greier ikke overbevise deg selv om det, så vær tøff og ta sjangsen! Det kan være din eneste vei ut av denne psykosen, og om du tror disse skikkelsene kan ta deg, (noe som de ikke kan) så er dette en risk som er verdt å ta!
Sitat av Psytrip Vis innlegg
Jeg er helt sikker på at dette er en psykose, mest sannsynlig forbindelse med Shizofreni.. Ikke freak ut nå, det gjør det bare verre.. ta deg noe beroligende.
Vis hele sitatet...
Viss det er noen som skal anbefale han beroligende, så vill det være en lege å ikke deg!
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Viss det er noen som skal anbefale han beroligende, så vill det være en lege å ikke deg!
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har egentlig ikke kompetanse til å anbefale han å ta noe som helst av piller.. Men vist han har brukt det før eller blitt utskrevet det av sin lege tidligere og han vet at han tåler det.. Føler jeg det er på sin plass å ta en beroligende pille i en så stressendes situasjon slik han ikke skal gjøre noe skikkelig dumt.
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Stemmene kan snakke om alt fra uforstålige ting til datoer,stedsnavn,personsnavn, gjenstander. Noen ganger om ting som har skjedd, og ting som kommer til å skje. F,eks hadde vi i dag på jobben min en hatt med 30 navnlapper der en lapp skulle trekkes opp. Fikk plutselig inn hvilket navn som kom til å trukket opp, og skrev det inn i håndflata. Ikke overraskende var det dette navnet som ble trukket opp.

Kanskje litt rotetet forklart, men men
Vis hele sitatet...

Det var en gang jeg vant 100,00kr i lotto også, men det betyr ikke at det er noe paranormalt med meg. Jeg husker den gangen jeg vant sykt godt, mens de 100 andre gangen jeg spillte og ikke vant noe har gått i glemmeboka...

Beklager å spore av topic en smule.
Jeg har troen på at du kommer deg gjennom dette Ikke stress eller engste deg mer enn nødvendig. Er det så ille at du nesten ikke kommer deg utenfor huset? Hvis ikke, rør på deg, tren, gjør noe som opptar tiden din og sov nok. Dette hjalp ihvertfall for min del, har slitt med vrangforestillinger, angst og depersonalisering/derealisering.
Hold oss oppdatert på hvordan det går og hva du foretar deg
Sist endret av mar10an; 9. november 2010 kl. 23:54.
enten så kommer jeg meg igjennom det, eller så må jeg leve med det...

Er heldigvis ikke så ille at jeg ikke tør å gå ut døra!
Er det ikke gøy å være rar med overnaturlige evner da?

Hadde jeg opplevd dette og vært så klar over det som det høres ut som du er, så hadde jeg bare levd med det jeg.
Hadde nok prøvd å levd meg så langt inn som mulig så lenge jeg hadde følt jeg fortsatt hadde "kontroll".

Eller er det sånn at livet var bedre uten alle disse ekstraeffektene?
kan ikke si at livet har blitt så veldig mye bedre, var lettere før når jeg ikke hørte og så ting.
men det pirrer jo nyskjerrigheten til de grader.

kunne jeg velge, så hadde jeg nok valgt et liv uten disse stemmene og synene, men hadde jeg ikke hat angs for å dø, så hadde jeg kanskje valgt å høre og se dem.
Fikk litt dødsangst etter at jeg skrev den tråden her pga stemmene klikka i vinkler virket det som, men har roet seg ned nå heldigvis.
Hvordan er søvnrytmen din og søvnen din generelt? Sover du nok? Drømmer du? Er det sånn at du er litt "redd" for å sove eller føler null lyst til å sove, slik at kroppen din bare "faller sammen" når den ikke klarer å være våken mer? Slik at du kan sovne på soffan til kompisen din midt på dagen, eller i stolen din eller hvor som helst, og bare sover litt og litt? Og "sjokkvåkner" du, slik at du på en måte vil "skjule" for deg selv og andre at du har sovet? Har du opplevd noe traumatisk eller noe vondt som har gått hardt innpå deg det siste året? Du trenger ikke gå så veldig i detaljer om du ikke vil, men jo mer du sier, jo mer kan vi diskutere og komme med tanker for å få deg til å tenke ut hvorfor ting er som de er. Jeg vil ikke kalle det "hjelp" siden de fleste av oss ikke er helsepersonell, men noen ganger så er det like greit å snakke med venner eller andre i tillegg, for å få litt alternative meninger, istedenfor en diagnose. Ihvertfall i første om gang!
Sitat av zevz Vis innlegg
røyker også litt hasj, og det har dempet symptomene, men ser ikke ut til å virke like bra lengre.
Vis hele sitatet...
Da er det bare en vei å gå da? heroin neste...

Prøv å snakk med psykologen din godt om dette. Er viktig og være åpen mot psykologen, for at han skal kunne klare og stille en så riktig som mulig diagnose.

Sitat av Bea Vis innlegg
Det var en gang jeg vant 100,00kr i lotto også, men det betyr ikke at det er noe paranormalt med meg. Jeg husker den gangen jeg vant sykt godt, mens de 100 andre gangen jeg spillte og ikke vant noe har gått i glemmeboka...

Beklager å spore av topic en smule.
Vis hele sitatet...
ikke la gutten miste troen på at han er ett vesen ifra en annen verden da...
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Hvordan er søvnrytmen din og søvnen din generelt? Sover du nok? Drømmer du? Er det sånn at du er litt "redd" for å sove eller føler null lyst til å sove, slik at kroppen din bare "faller sammen" når den ikke klarer å være våken mer? Slik at du kan sovne på soffan til kompisen din midt på dagen, eller i stolen din eller hvor som helst, og bare sover litt og litt? Og "sjokkvåkner" du, slik at du på en måte vil "skjule" for deg selv og andre at du har sovet? Har du opplevd noe traumatisk eller noe vondt som har gått hardt innpå deg det siste året? Du trenger ikke gå så veldig i detaljer om du ikke vil, men jo mer du sier, jo mer kan vi diskutere og komme med tanker for å få deg til å tenke ut hvorfor ting er som de er. Jeg vil ikke kalle det "hjelp" siden de fleste av oss ikke er helsepersonell, men noen ganger så er det like greit å snakke med venner eller andre i tillegg, for å få litt alternative meninger, istedenfor en diagnose. Ihvertfall i første om gang!
Vis hele sitatet...
Sover normalt, legger meg som regel ved 2300-2400 vis jeg skal på jobb og sover til 0730.
i helger og fridager så sover jeg normalt ganske lenge.
Drømmer som vanlig, føler faktisk at jeg har bedre drømmer nå og husker drømmene bedre enn det jeg gjorde før.
Sover så og si aldri mitt på dagen.

Har ikke opplevd så mye traumatisk men har hat litt problemer med familien hvor jeg ble kastet ut hjemmenifra. bor for meg selv nå.
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Hadde jeg opplevd dette og vært så klar over det som det høres ut som du er, så hadde jeg bare levd med det jeg.
Hadde nok prøvd å levd meg så langt inn som mulig så lenge jeg hadde følt jeg fortsatt hadde "kontroll".
Vis hele sitatet...
Nå kan ikke jeg mye om psykoser, men jeg tror selv jeg hadde prøvd å ignorere det så godt som jeg klarte. Å leve seg inn i vrangforestillingene vil nok bare forverre situasjonen.
er så nyskjerrig av meg at jeg faktisk har vurdert å leve meg inn i denne verdenen, har tenkt tanken om å slutte med medisinene også, for å høre/se dem bedre.

Er rart, men noen ganger er det irritrende at jeg ikke hører dem gått nok, og noen ganger så virker det ut som at disse vesnene også syns det er irriterenes at jeg ikke hører dem bedre.

virker faktisk ut som at disse vesnene har prøvd å lære meg noe dem kaller å hoppe, da kobler man seg på et globalt nettverk med ubegrenset informasjon (tror jeg)
Virker også ut som at de har prøvd å lære meg hvordan jeg kan styre disse vesnene, altså ta over "kroppen" dems, greier det bare når noen styrer meg...
Du har ikke hatt opplevelser av sterke lys når det burde vært mørkt. Lyskilder eller glorier som lyser sterkt opp fra merkelige steder?
Hva med høyfrekvente lyder? Dukker dette opp til tider?
Hva om du faktisk er sinnsfrisk, men at det er noe annet som presser i hodet ditt? F.eks. svulster eller blødninger i hodet som skaper press på virkeområder i hodet som igjen gjør at du får disse synene ?
Sitat av Chill3 Vis innlegg
OT
Kraftig innlegg Provo,
Er delvis enig i det du sier, men hvorfor eksisterer homeopatene da? Jeg er nøytral å ser vinklingen din! Men mener kanskje det er litt naivt med mer eller mindre du har kunnskaper om feltet for å påstå at det er mot veletablerte naturlover.

Magneten, 2000 år tilbake, ingen ville kunne forklare det annet enn magi. Men alle kunne se virkningen. 2010 - stor kunnskap om det meste. Men masse som er mangelfult ennå.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har kunnskaper om feltet. De påståtte mekanismene strider mot veletablerte naturlover, og alle store forsøk og metaundersøkelser viser at homeopati ikke hjelper mer enn placebo. Sistnevnte krever ikke at man forstår hvordan det fungerer, men likevel feiler det testen; i magnetanalogien ville det holdt å vise at magnetene faktisk tiltrekker og frastøter ting, uten å forklare hvordan, men dette klarer altså ikke homeopatene. Og ettersom trådstarter har et alvorlig problem, så er det uansvarlig å gå til homeopat, akkurat som det ville vært uansvarlig å søke hjelpen hos en spåkone på tivoli. Homeopater eksisterer fordi enkelte velger å tro på det på tross av bevis som sier at det ikke fungerer.
Sitat av HighTech Vis innlegg
Da er det bare en vei å gå da? heroin neste..
Vis hele sitatet...
Vær så snill a! ikke drit deg ut!
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Teorien om schitzofreni og hvorfor noen får det, og ikke andre så er det noen som mener at det skyldes et arr på hjernen som man får i livmoren når man er baby. Men hvordan og hvorfor, det er noe annet...
Vis hele sitatet...
Jeg hadde hjernehinnebetennelse som barn, overlevde såvidt.

Røyker hasj/weed.
- fant ut at jeg hadde ADD som skyldes hjernehinnebetennelse.

- Føler meg noen ganger psykisk syk (vet ikke hvordan) Schitzofreni?
Sitat av zevz Vis innlegg
kunne jeg velge, så hadde jeg nok valgt et liv uten disse stemmene og synene, men hadde jeg ikke hat angs for å dø, så hadde jeg kanskje valgt å høre og se dem.
Fikk litt dødsangst etter at jeg skrev den tråden her pga stemmene klikka i vinkler virket det som, men har roet seg ned nå heldigvis.
Vis hele sitatet...
Okey da "forstår" jeg. Du får ha lykke til.
Virker som det er mer slitsomt enn lærerikt egentlig. Alt du lærer om andre dimensjoner og universet er uvesentlig i dette livet uansett, tror jeg da.

Sitat av byp4ss Vis innlegg
Nå kan ikke jeg mye om psykoser, men jeg tror selv jeg hadde prøvd å ignorere det så godt som jeg klarte. Å leve seg inn i vrangforestillingene vil nok bare forverre situasjonen.
Vis hele sitatet...
Det å ignorere ting gjør det ikke nødvendigvis bedre og i lengden kan det bare gjøre det verre. Det høres logisk ut i mitt hode hvertfall.
Hvis dette rett og slett bare er en psykose og du prøver å gå lengre inn i den med full bevissthet så ville jeg trodd det enten ville gå over av seg selv, man blir vant til å leve livet slik, eller det blir verre :P

Det er flere milliarder som lever i "psykoser" uansett. Da er det sikkert gøyere med en slik som dette enn å snakke til den allvitende mannen over oss som hører og ser alt.


Har ikke noe bedre råd enn å gå til psykolog og fortelle alt for å se om det kan hjelpe. Jeg ville uansett ikke belaget meg på å spise piller resten av livet.
Det er bevist skadelig for kroppen
Sitat av dMb Vis innlegg
Du har ikke hatt opplevelser av sterke lys når det burde vært mørkt. Lyskilder eller glorier som lyser sterkt opp fra merkelige steder?
Hva med høyfrekvente lyder? Dukker dette opp til tider?
Hva om du faktisk er sinnsfrisk, men at det er noe annet som presser i hodet ditt? F.eks. svulster eller blødninger i hodet som skaper press på virkeområder i hodet som igjen gjør at du får disse synene ?
Vis hele sitatet...
Har sett en strek med lys som gikk over hele bygda!
har også hørt en svak pipelyd i øret i noen sekunder, det har skjedd flere ganger.

Har ikke noe svulst, har tatt ct scan, eller hva det nå heter.
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Det å ignorere ting gjør det ikke nødvendigvis bedre og i lengden kan det bare gjøre det verre. Det høres logisk ut i mitt hode hvertfall.
Hvis dette rett og slett bare er en psykose og du prøver å gå lengre inn i den med full bevissthet så ville jeg trodd det enten ville gå over av seg selv, man blir vant til å leve livet slik, eller det blir verre :P
Vis hele sitatet...
Nei, jeg kan med sikkerhet si at det å tillate seg å gå inn i en slik modus over tid vil bare gjøre det verre. Jeg har slitt med shizofreni/psykose selv (Om det er det zevz sliter med), men ikke visuelt slik zevz beskriver det. Man må jobbe med de tankene, ignorere de og ikke la de ta overhånd av seg selv. Å anbefale en person å la slike tanker ta overhånd på seg selv er det verste tipset man kan gi.

I følelselivet generelt sett, hjelper det selvfølgelig ikke å fortrenge ens sterke følelser. Men nå snakker vi om noe helt annet.
Sist endret av Psytrip; 10. november 2010 kl. 20:20.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Interessant lesning disse synene og stemmene du hører.
Det første jeg vil du skal tenke godt over, er at ingen som har svart deg her i tråden har noen utdannelse og erfaring som trengs for å gi deg en diagnose, eventuellt hva du skal gjøre med situasjonen din utover det å ta kontakt med kvalifisert helsepersonell.
Klart å diskutere med folk som har hatt lignende opplevelser kan være givende og interessant, men ikke la andres subjektive og spekulerende ideer om situasjonen din styre deg til å selvmedisinere deg selv eller å unngå kontakt med kvalifisert helsepersonell.

Det som virkelig er surt for deg er din tidligere erfaring med helsetilbudet, der du ble innlagt og selv føler at dette ikke gjorde annet enn å ta noen måneder fra livet ditt som du kunne brukt på mer produktive ting.
Man kan ikke bli frisk uten å selv ville det, med denne erfaringen din virker det som om du ikke har noe, eller har redusert tro på at psykologer og moderne medisin kan hjelpe?

Som mange andre har påpekt her, så har psykologer/psykiatere hørt ganske mange sære scenarioer før, så å være redd for at de reagerer negativt til scenarioet du forklarer dem er ikke et problem.
Det som heller er vanskelig er at noen av disse vesenene reagerer veldig negativt på at du avslører dem, noe du bør understreke til psykolog/psykiater.

Jeg håper mine to cents om saken er verdt noe som helst for deg, og jeg ønsker deg lykke til videre.
Sitat av Jazzy Fizzle Vis innlegg
Jeg hadde hjernehinnebetennelse som barn, overlevde såvidt.

Røyker hasj/weed.
- fant ut at jeg hadde ADD som skyldes hjernehinnebetennelse.

- Føler meg noen ganger psykisk syk (vet ikke hvordan) Schitzofreni?
Vis hele sitatet...
Biologiske påkjenninger? Det er også overveiende sannsynlig at påkjenninger i fosterstadiet kan være en del av årsaken ved noen tilfeller av schizofreni. Blant annet er sult i første trimester, infeksjoner hos mor i andre trimester, samt prematuritet og lav fødselsvekt alle faktorer som er vist å øke risikoen for senere utvikling av schizofreni[14]

Mente i fosterstadiet :P Men det ovenfornevnte er bare en av de mange årsakene(?) som fagfolkene tror er årsaken til schizofreni.

videre lesning http://no.wikipedia.org/wiki/Schizofreni
uansett - hva med å gjøre noe konstruktivt med det.. som å lage en film eller skrive en bok utifra din virkelighet . Å lage en masterpeice som inception, matrix eller ja.. din versjon av noe.

hvis din virkelighet er såpass kryddra med fantasi har du jo en stor fordel med å ha det perpektivet om du lager noe genialt. En normal verden for deg som for andre er noe helt annet; hadde vært ganske interesant å få "erfare".
Jeg lurer på en ting. Du vil ikke fortelle alt til en psykolog, fordi du ikke vil bli lagt inn, fordi det ikke hjelper...

Hvis du aldri fortalte hele denne historien forrige gang du var innlagt, er det ikke noe rart at det ikke hjalp heller. Du må være 100% ærlig med dem, for at de skal kunne hjelpe deg.

Lykke til
Sitat av zevz Vis innlegg
bruker bare hasj
Vis hele sitatet...
Er jo godt dokumentert, at folk som har anlegg for å utvikle psykiske lidelser, kan få forverrede symptomer av cannabis. Vet ikke angående Salvia, men vil anta det kan loke godt med hodet ditt og, spesielt om du har anlegg for det.

Sjekk om familien din har hatt personer med psykoser/psykiske lidelser tidligere. Om det er det, så skal du ikke se bort ifra at du har arvet disse genene, og er ekstra disponert for å utvikle disse lidelsene selv. Og da kan cannabis ha vært en medvirkende faktor.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Er jo godt dokumentert, at folk som har anlegg for å utvikle psykiske lidelser, kan få forverrede symptomer av cannabis. Vet ikke angående Salvia, men vil anta det kan loke godt med hodet ditt og, spesielt om du har anlegg for det.

Sjekk om familien din har hatt personer med psykoser/psykiske lidelser tidligere. Om det er det, så skal du ikke se bort ifra at du har arvet disse genene, og er ekstra disponert for å utvikle disse lidelsene selv. Og da kan cannabis ha vært en medvirkende faktor.
Vis hele sitatet...
Kan nevne at det blir bedre etter at jeg har røyket og dagene etter, hører ikke stemmene like gått, men det kommer ann på strainen jeg røyker.

En i familien min er manisk depressiv, det er den eneste psykiske lidelsen i familien, untatt meg da så klart.

Det som er litt skummelt er at nå har det gått så langt at jeg begynner å tro at det er ekte, er faktisk ganske sikker på at det jeg opplever er ekte og ikke bare noe tull i hodet mitt... men jeg handler ut ifra at det ikke er ekte.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
stoppe med dvs narkotika som nevnt her? ellers finnes det en rekke mentalintitusjoner og sykehus som tar imot sånne som deg
Det er nok underbevisstheten som spiller deg et puss blandet med synsforstyrrelser. Det med at du "forutser" at noen skal ta ut snusen er nok noe du har blitt vandt med. Som i at du har vært med personene mye og "føler" på deg når de er klar for å kaste den ut, samme med røyken hvor du kanskje røyker med de eller ikke og inneforstått med tiden som vanligvis brukes før den stumpes.

Angående bruk av psykoaktive rusmidler så bør du legge det vekk, da det kan oppbygge psykologiske lidelser som schizofreni ol.

Det med syns– og hørselshallusinasjoner er vanligere enn hva du tror, internasjonale studier viser at opptil 15 prosent av befolkningen både ser og hører andre ting enn hva andre erfarer, mens bare 4% trenger hjelp fra psykiatrien.

Dernest kan stemmene rett og slett være dine egne tanker, vi snakker jo med oss selv inne i hodet vårt noen ganger når vi tenker. Vi har jo alle ulike sider og ulike trekk, og de møter gjerne hverandre i form av "indre samtaler".

Hvis du opplever disse stemmene og synsforstyrrelsene som ubehagelige anbefaler jeg deg at du oppsøker hjelp, en psykolog kan hjelpe deg langt! Desto tidligere du oppsøker hjelp, desto tidligere får du satt en diagnose og får forebygget en eventuell lidelse før det kommer for langt. Både psykoser og dissosiative lidelser kan behandles og tidligere jo bedre.

Lykke til videre!
Sist endret av kengro; 12. november 2010 kl. 16:51.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei zevz.

Jeg kan si deg en ting, du er ikke alene. Jeg vet hva du sliter med, fordi jeg sliter med det samme.

Nå skal jeg fortelle en liten historie. Den begynte da jeg var guttunge og gikk i 3dje klasse på barneskolen. Gutta i klassen bestemte seg for at vi skulle starte en 'gjeng', som gutter ofte gjør i den alderen. Og siden vi gikk i klasse 3 E, kalte vi oss e-gjengen. Vi lagde arbånd med logoer på, og logoene var et 3 tall og et tretall speilvendt. 3E, du skjønner sikkert,. Tallet 33 var det jeg skulle fram til.

Jeg hadde en verden jeg kunne rømme til hvis jeg var lei og kjedet meg, nemlig drømmeverden. Som ung hadde jeg masse 'lucid dreaming', som det heter på fagspråket - en drømmeverden der jeg kunne bevege meg i. Men da jeg fylte runft 12 år, fikk jeg noen rare drømmer.

Jeg drømte at jeg var alene i huset, og stod i gangen. Plutselig hører jeg noe komme ned trappa. I vill desperasjon prøver jeg å knytte lissene på Adidas basketskoene mine, men for sent. Det som kom ned trappa, stod nå ovenfor meg, og det å beskrive hva jeg så, er nesten umulig.

Det var en liten skikkelse, helt assymetrisk i kropp og ansikt, den var gråblå og hadde noen tegninger på seg. Husker spesielt en spiral. Den så ut til å ha bare ett øye. Og jeg kunne høre ordene dens i hodet mitt, og de sa at så lenge jeg tok på meg skoene, ville han alltid ta meg igjen.

Så åpnet han noe som så ut som en halvmåneformet kurve bak meg full av stjerner, jeg datt oppi, og våknet. Og hver gang jeg våknet var det som om noen hadde helt noe i halsen på meg, og jeg måtte ut på badet og gurgle og hoste i fem-ti minutter etterpå.

Vel drømmen gjentok seg flere netter på rad, og en natt bestemte jeg meg for ikke å ta på meg skoene. Og sant nok, jeg kom meg ut døra barbeint før vesenet kom seg ned, og jeg kunne se han stå inne i gangen. Og for meg så det ut som han gråt fra øyet sitt.

Årene gikk, og drømmene ble færre - de med vesenet gav seg helt - men i slutten av tenårene frika jeg ut på stoff. Alt som gikk an å ta - jeg tok det.

Første gang jeg tok flein bada jeg skikkelig, og det var en damestemme som forfulgte meg hele veien hjem, og spurte og grov. 'Er du sønnen til djevelen' - syka meg ut skikkelig. Tok lang tid før jeg var meg selv igjen etter den turen.

Men det merkelige begynte å skje når jeg hadde fylt 33. Hadde levd hardt med heroin og piller, men så begynte det merkelige.

Først en kveld jeg sat alene hjemme, plutselig husker jeg ikke noe mer, og nåt jeg kommer til meg selv har jeg skrebet og tegnet masse tegn på vinduene mine med stearin. Det stod helt klsrt noe der, men jeg klarte ikke lese det.

Jeg fikk det ikke bort, så det fikk stå i fred, og noen måneder senere, halv to på natten, var det bare noe som sa til meg at jeg måtte gå ut. Jeg gikk ut, og opp på parkeringsplassen til Østerås kjøpesenter, og stod og så mot Ila landsfengsel. Og på himmelen, over fengselet, ser jeg et gigantisk øye. Det var så tydelig at noen kunne airbrusha det på himmelen!

Jeg stod å så på øyet en ti minutter, . Så avfeide jeg det som meterologisk fenomen, men da jeg skifta synsvninkelen opp mot Holmenkollen kapell, holdt jeg på å dette i bakken! For over kapellet, var det et skybilde av en katt, med labben strukket ut som om den lekte med et garnnøste, og det var like airbrush-klart som øyet jeg hadde settt over landsfengselet. Jeg stod vel å så på bildene i 15 minutter før jeg gikk inn til meg selv igjen meget forundret.

Hva hadde jeg sett på himmelen? Var det en hallis? Nei, jeg var nykter. Jeg gikk inn på WEB'en og etter bare ti minutters leting fant jeg noe annet som fikk meg til å reagere.

Si jeg heter Hans Hansen. Jeg gikk på Wiki å fant en kirke som het mar HAN SyHANSEN church. Altså et anagram mellom navnet Mary og mitt eget. Og det værste var at navnet mitt var stavet i riktig rekkefølge. DET var et merkelig sammentreff!

De lucide drømmene begynte også å komme tilbake, bare dennegangen mer skremmende.

Så har vi historien om Ariel Sharon og meg. Jeg er rimelig pissed på situasjonen for palestinerne der nede, så jeg fant et bibelsitat og sendte han pr e-mail: 'Hvis du varsler den ugudelige om hans ugudelige vei, så har du reddet din sjel. Man hvis du ikke gjør det, vil jeg kreve hans blod av dine hender.'

Og hva skjer? To-tre dager etter at jeg sendte mailen går han i bakken! DA begynner jeg å bli redd, virkelig redd.

Nå skal du vite om meg zevz, at jeghar vært innlagt tre ganger p.g.a. psykoser, og da har jeg trengt det. Ja i forbindelse med det -

3, mens jeg var på sykehuset og hadde en samtale med psykiater og støttekontakt, skjedde det noe merkelig. Plutselig begynte det å lyse rund psykiaterens hode, og ansiktet hennes ble veldig uklart. Dette skjedde først en gang, så en gang til noen minutter senere. i ar tre i rommet, men det virket som om støttekontakten min ikke la merke til det. Det rar var at hun sa når hun gikk:'ja jeg får ta min hatt å gå,da'.

Tilbake til Sharon: noen uker senere møtte jeg han i en drlm. Han så mye yngre og veltrent ut. Og han sa til meg: 'Ja, vi to møtes senere'.

Noen dager etter det drømte jeg at jeg var i en jødisk rett, og retten falt i min favør og retten sa: 'Vi gir deg tre ønsker. Bruk dem fornuftig.'

Det merkelige er at på venstrehånda mi', har jeg brent inn et merke: tre sirkler i en trekant, som det Predator-merket.

Jeg tror det jeg prøver å si: 'ikke bry deg for mye om andres meninger. Jeg vet at man kan føle på seg op kroppen om man er psykisk syk eller ikke.'

Å, en siste ting: den nye Jesus-statuen i Polen, hvor høy skapl den bli? Å bare 33 meter. Og i hvilket gatenummer ligger frimurerlosjen i oslo, og hva er den høyeste grad du kan få som stormester? 33.
Sist endret av solomon; 20. november 2010 kl. 07:54.
Sitat av solomon Vis innlegg
Jeg vet at man kan føle på seg op kroppen om man er psykisk syk eller ikke.'
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig ikke. Man hadde da ikke hatt psykotiske drapsmenn, eller andre irrasjonelle og destruktive handlinger som blir utført av mennesker i psykose.

Sitat av solomon
Å, en siste ting: den nye Jesus-statuen i Polen, hvor høy skapl den bli? Å bare 33 meter.
Vis hele sitatet...
Nei. Den er 52 meter.

Sitat av solomon
Og i hvilket gatenummer ligger frimurerlosjen i oslo, og hva er den høyeste grad du kan få som stormester? 33.
Vis hele sitatet...
Frimurerlosjen i Oslo ligger i Nedre Vollgt. 19. Den høyeste grad du kan få som stormester (i det svenske systemet, som brukes i Norge) er 12.

Jeg mener ikke å være frekk, men det er nok bare du som ser sammenhengen i hendelsene du nevner. Jeg vil anbefale deg og gå til psykolog igjen og forklare absolutt alt til denne personen. De vil da hjelpe deg med å skille virkelighet fra fantasi, og faktiske sammenhenger fra tilfeldigheter, slik at du får bedre oversikt over ditt eget lit og større sinnsro.
[quote=wiki]Christ the King (Polish: Pomnik Chrystusa Króla) is a statue of Jesus Christ in Świebodzin, Poland, completed on 6 November 2010. The statue is 33 metres (108 ft) tall excluding the mound.[quote]

Frimurerlosjens tempel ligger rett nedenfor stortinget, og den ligger i gatenummer 33, jeg har da vært på sett på stedet flere ganger. Og 33dje grads stormester er det høyeste du kan bli innenfor losjen internasjonalt.

Du bør sjekke fakta før du disser, kompis. Og jeg har vært innlagt, som jeg sa, men de har sjekket meg ut 100 % frisk, uten psykoser eller skitzofreni. Går til kontroll hver annen uke, og ja, vi har diskutert disse sakene uten at jeg ble ærklert sinnsyk av psykiateren. Hva slags erfaring har du med psykiatri? Jobber du innenfor feltet? Er du student/lærer og kan masse om faget? Hvis ikke, hold kjeft hvis du ikke har noe bedre og komme med en 'du er syk!'

Er hele livet mitt en hallusinasjon, kanskje? Tulling!
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av solomon Vis innlegg
Sitat av wiki
Christ the King (Polish: Pomnik Chrystusa Króla) is a statue of Jesus Christ in Świebodzin, Poland, completed on 6 November 2010. The statue is 33 metres (108 ft) tall excluding the mound.
Vis hele sitatet...
Frimurerlosjens tempel ligger rett nedenfor stortinget, og den ligger i gatenummer 33, jeg har da vært på sett på stedet flere ganger. Og 33dje grads stormester er det høyeste du kan bli innenfor losjen internasjonalt.

Du bør sjekke fakta før du disser, kompis. Og jeg har vært innlagt, som jeg sa, men de har sjekket meg ut 100 % frisk, uten psykoser eller skitzofreni. Går til kontroll hver annen uke, og ja, vi har diskutert disse sakene uten at jeg ble ærklert sinnsyk av psykiateren. Hva slags erfaring har du med psykiatri? Jobber du innenfor feltet? Er du student/lærer og kan masse om faget? Hvis ikke, hold kjeft hvis du ikke har noe bedre og komme med en 'du er syk!'

Er hele livet mitt en hallusinasjon, kanskje? Tulling!
Vis hele sitatet...

du bør absolutt søke stilling hos Nyhetsspeilet.
Sist endret av somnium; 21. november 2010 kl. 07:11.
En annen ring er at jeg er født første oktober, eller 1001 som de skriver datoer i utlandet. 1001 Natt ble jeg født, 10 bud, en Gud, 10 konger som skal ha makt i en time sammen med dyret osv. Og når folk viser 'rocketegnet' med hånda: pekefinger opp, langfinger og ringfinger ned, lillefinger opp. 1oo1. Comprende?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av solomon Vis innlegg
En annen ring er at jeg er født første oktober, eller 1001 som de skriver datoer i utlandet. 1001 Natt ble jeg født, 10 bud, en Gud, 10 konger som skal ha makt i en time sammen med dyret osv. Og når folk viser 'rocketegnet' med hånda: pekefinger opp, langfinger og ringfinger ned, lillefinger opp. 1oo1. Comprende?
Vis hele sitatet...
jeg skjønner at du har overbevist deg selv til å tro at det du sier har en sammenheng, men du bør virkelig ta til deg hva flere her sier:
du skaper denne virkeligheten i hodet ditt.

du bør absolutt oppsøke hjelp igjen, og det er ikke ment nedlatende overhodet.

anbefaler deg og å se denne videoen, og vurdere om det kanskje kan ligge noe i ditt eget selvbedrag:
http://www.ted.com/talks/lang/eng/mi...deception.html
Sist endret av somnium; 21. november 2010 kl. 07:29.
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Hvis du ønsker å se mønstre i ting, så vil du naturlig vis finne mønstre i ting. Som somnium sier, se TED Talks med Michael Sherman, er veldig interesant.

Det jeg nevnte tidligere i tråden vil jeg si stemmer med deg også. Du nevner mye som du sier "stemmer" overens med meg og ditt liv. Men tenk på alt som -ikke- stemmer, som er helt feil og ikke har noe med deg å gjøre. Jeg er ganske sikker på at det er mye mer som ikke stemmer. Det er litt som når man har en drøm, og noe lignende skjer dagen etter man har drømt det. Er man da sann drømt? Mest sansynlig ikke. Tenk på alle de drømmene du har når noe ikke skjer som du har drømt. Men selvfølgelig husker du det som stemmer overens med det du drømte, siden det er mye mer inetersant. Comprende?

Men, jeg regner med det er ganske umulig å diskutere dette med deg da du virker veldig overbevist over ditt syn, og for meg det helt greit, så lenge du ikke prøver å få ditt syn over på andre.
Sitat av solomon Vis innlegg
Christ the King (Polish: Pomnik Chrystusa Króla) is a statue of Jesus Christ in Świebodzin, Poland, completed on 6 November 2010. The statue is 33 metres (108 ft) tall excluding the mound.
Vis hele sitatet...
Ja, ok, hvis du ser bort fra basen så er selve figuren 33 meter høy.

Sitat av solomon
Frimurerlosjens tempel ligger rett nedenfor stortinget, og den ligger i gatenummer 33, jeg har da vært på sett på stedet flere ganger.
Vis hele sitatet...
Ja, ikke langt fra stortinget; nærmere bestemt Nedre Vollgate. Gatenummer 19 i følge frimurerlosjen selv (se linken min i forrige innlegg).

Sitat av solomon
Og 33dje grads stormester er det høyeste du kan bli innenfor losjen internasjonalt.
Vis hele sitatet...
Ikke helt riktig. I "Den Gamle og Anerkjente Skotske Ritus", som er en av to hovedriter i USA, har man 33 grader. Det er altså ikke noen "internasjonal" ritus. I Norge bruker man det svenske system, slik at det tempelet du påstår er i gatenr. 33, men som later til å være i gatenr. 19, er tilknyttet et system som kun har 12 grader.

Sitat av solomon
Du bør sjekke fakta før du disser, kompis.
Vis hele sitatet...
Jeg har sjekket fakta. Jeg la til og ved med linker til kildene. Jeg har dessuten aldri "disset" deg.

Sitat av solomon
Hva slags erfaring har du med psykiatri? Jobber du innenfor feltet? Er du student/lærer og kan masse om faget? Hvis ikke, hold kjeft hvis du ikke har noe bedre og komme med en 'du er syk!'
Vis hele sitatet...
Jeg hverken studerer eller jobber innenfor psykiatri. Jeg har heller ikke sagt at du er syk, men at det neppe er andre enn du som ser de tingene du nevner som faktiske sammenhenger – og det er ganske langt fra å være noen diagnostisering. Man trenger ikke å være psykiater for å se at du ser sammenhenger som ikke finnes, akkurat som man ikke trenger å være bilmekaniker for å merke at en bil fjusker.

Sitat av solomon
Er hele livet mitt en hallusinasjon, kanskje? Tulling!
Vis hele sitatet...
Det ville være umulig å vite, men jeg har aldri sagt noe slik, så jeg er usikker på hvor du har det fra.

Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor du tilsynelatende ble så provosert. Jeg påpeker bare at det du sier ikke har noen sammenheng. Tallet 33 går igjen titt og ofte, akkurat som alle andre tall, og hvis du leter etter det så vil du finne det ofte, men det betyr ikke at det er noen større sammenheng mellom ting hvor du finner tallet 33, enn mellom de ting som alle kan knyttes opp mot tallet 4, for eksempel. Det du beskriver har med seleksjonsbias, konfirmasjonsbias og apofeni å gjøre. Det betyr likevel ikke at du behøver å være sinnsyk.
Sist endret av Provo; 21. november 2010 kl. 10:21.
er nesten som jeg mesunner deg... Jeg er veldig usosial, mangler spenning i livet... Og nettopp du har spenning som mange ikke har! Kommer sikkert til å få noen negative tilbakemeldinger nå da men..
Skjer med at en haug med postere virker som de har flytta fra nyhetsspeilet? Klarsynt? Dette er klassiske tegn på schizofreni, og siden han allerede har vært innlagt og putta på antipsykotika så regner jeg at det er diagnosen han har fått.

Zevz, det at stemmene begynner og føles mer virkelige for deg tyder på at sykdommen din forverres, og du kan risikere å ende i en psykose. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med psykologen din så fort som mulig, og se om du kan få prøvd noen andre medisiner. Du trenger ikke bli innlagt hvis ikke du selv vil, men det er viktig at du er aktiv i din egen behandling.

Og ja, jeg har jobbet innenfor psykiatrifeltet i 3 år nå og er sykepleierstudent, så jeg har litt erfaring.
Nå vet ikke jeg om dette her er fakta alt til hver minste detalj, men jeg vet at det kan forekomme, ved veldig lite søvn over lengre tid, kan dette i en svakere variant dukke opp.
....
Helt seriøst, gutter og jenter. Hva skjedde med "nFF er ikke kvalifisert helsepersonell"?
Her har vi flere mennesker som forteller om alver, troll og frimurerkonspirasjoner på bursdagen sin. ALLE er enige om at de burde søke hjelp, siden dette ikke høres normalt ut. Unntaket er selvsagt en homøpat her og en klarsynt der, samt noen horoskopkokere som har forvilla seg inn hit. Hvorfor fortsetter vi å spekulere i hva som feiler mennesker som tilsynelatende har alvorlige sinnslidelser?

"Hei, jeg tror du burde prøve å meditere" - for pokker, fyren sier han hører små troll som sier at folk skal kaste ut snusen sin til hverdags. Løsningen i livet hans er ikke å sette seg ned og puste tungt, den er å snakke med utdannet, kvalifisert helsepersonell som kan hjelpe han videre i livet.
Uansett om løsningen er så enkel som "Slutt å spise sopp", så er det på ingen måter en DUM idè å få en lege inn i bildet - det er faktisk talt den ubestridte beste idèen av dem alle.

Angående Solomon så aner jeg ikke hvordan du snublet deg fra dagbladets kommentarfelt og inn hit for å fortelle om hvordan frimurerlosjen eksisterer simpelthen for å ta knekken på deg, o store 1001, men jeg tror nyhetsspeilet og erik ribsskog har noen tips til hvordan du fortsetter videre - alternativt kan du også ta deg en tur innom en lege og fortelle hvordan du føler det, og hva du tenker.

Alvorlig talt :/

edit: et kjapt søk på innleggs-historikken til TS viser jo fort at fyren har spist, snust og røyka alt som han har fått tak i av narkotiske stoffer - hele threaden burde være en advarsel til skrekk og gru.
Sist endret av nightLook; 22. november 2010 kl. 15:33.
Sitat av Avatar Vis innlegg
er nesten som jeg mesunner deg... Jeg er veldig usosial, mangler spenning i livet... Og nettopp du har spenning som mange ikke har! Kommer sikkert til å få noen negative tilbakemeldinger nå da men..
Vis hele sitatet...
Tviler på du vil ha slikt spenning som dette, Kom deg ut å opplev noe.. du lever NÅ!
Sitat av madsen339 Vis innlegg
Tviler på du vil ha slikt spenning som dette, Kom deg ut å opplev noe.. du lever NÅ!
Vis hele sitatet...
Litt off-topic, men må bare svare

Har en mor på 50år, og hun har rygg plager. Faren min er utilgjengelig. Vil VELDIG gjerne oppleve noe, men det er vanskelig uten å ha noen gjøre det med. Har ikke så mange venner heller, og HAR prøvd å få kontakt med folk, uten hell. Kan legge til at jeg er 13 år