Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 971
Hei.

Jeg å dama skal på roadtrip gjennom Sverige, fra imorgen 6/7/10 til søndag 11/7/10. Vi kjører fra Trondheim å opp til Östersund, så tar vi svenske veiene sør-over. Jeg har ikke satt meg ut noen stopp eller destinasjoner, så det er der jeg vil dere skal hjelpe meg. Jeg vil gjerne høre fra folk MED erfaring fra de plassene de anbefaler. Det jeg har hørt om allerede er en dyrepark i Sverige(?) der mann kan kjøre inn med egen bil i en løvepark ellerno, har ikke lykkes å finne denne enda(kun i Danmark), så om noen her kjenner til denne så gjerne si ifra. Har også fått anbefalt en såkalt western by, denne har jeg heller ikke lyktes å finne adresse på.

Tar gjerne imot tips, råd å fine camping plasser å overnatte, strender, vannpark, dyrepark, restauranter osv. Vi hadde planlagt å sove i telt på denne turen, så hoteller er ikke nødvendig.


Til Opplysning så er vi begge 24 å kanskje en smule barnslige, dyrepark å vannpark kommer høyt i kurs, men en restaurant med fin utsikt å god mat er like-så populert

Thx
Gogo barnslighet hos voksne! Det er epic ;D Har ikke så mye erfaring, men det er jo alltids Liseberg, dem har en egen camping rett ved selve fornøyelsesparken.
http://www.sommarland.nu/
Kan være et artig sted om dere er ute etter sånt har selv hatt veldig mye moro her som liten. (merk: liten)
Om dere er litt mer "sofistikerte" av dere, så vil jeg anbefale Mora med tilhørende Zorn-museumet (http://www.zorn.se/), mye fin kunst! Du finner også mye håndverk og tradisjoner i Mora. Ligger dog i Dalarna et stykke fra "allfarevei".
Sist endret av tanx; 6. juli 2010 kl. 16:20.
Fra Östersund kjører du øst til Sundsvall, og deretter kjører du sørover mot Stockholm. Fra Stockholm kan du ta båt/ferge videre til Øst-Europa, eller kjøre sør/vest til Skåne og resten av kontinentet.
Anbefaler en tur innom Vänersborg og Ursanden camping rett utenfor byen.