Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 903
hei alle sammen, jeg sitter her i Illustrator og lager logo og knapper til webdesign. og jeg lurer på hvordan finner ut hvor mye svart det er i en farge i illutrator?

eks jeg har en rød farge (en ganske svart rød farge) og jeg skal bytte ut rød fargen med en blå farge så derfor trenger jo å vite hvor mye svart det er i rød fargen slik at jeg kan lage blå fargen med like mye svart som rød fargen.


jeg har prøvd å søk men finner ikke noe og vet ikke helt hva jeg skal søke etter.

mvh xhacktly
Sist endret av random40348; 2. juli 2010 kl. 23:35.
Det er vel bare å bytte om på RGB-verdiene slik at blå får den verdien rød hadde før og omvendt?
Gjest
Trådstarter
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Det er vel bare å bytte om på RGB-verdiene slik at blå får den verdien rød hadde før og omvendt?
Vis hele sitatet...
http://meanfile.com/uploads/20100702114518PMlol.jpg

hmm jeg skal ha like mye sort i den blå fargen som det er i den røde.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Svartfargen er jo definer i prosent der via K.
Sist endret av AtXbYeA; 2. juli 2010 kl. 23:47.
Gjest
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Svartfargen er jo definer i prosent der via K.
Vis hele sitatet...
åja, takk Atx akkurat det jeg trengte.
RGB = Red Green Blue
Hex-coden til fargen du har er #680000, dvs 68 deler rød, 0 deler grønn og blå.

Skal du ha lik farge da bytter du bare ut hvor mye rød du har med blått, så da blir den nye koden for blåfargen #000068.

Dette er den enkleste måten å gjøre det på når man har med rødt, grønt eller blått å gjøre.

Edit: Eller Atx sin måte som funker for alle farger.
Sist endret av drittunge; 2. juli 2010 kl. 23:51.