Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5182
Hei. Er tidligere rusmisbruker. Prøvd det meste, men ikke heroin, ghb, valium, osv. Min favoritt var amf og e. Er nå 29 år gammel, redd for å være ute blant folk, tar ikke buss osv. Greier ikke fokusere på noen ting. Alt i hodet er bare rot. Sover ikke, sitter oppe til 6-7 om morgenen og står opp i 12-1tiden. Sliter også med store svetteproblemer. Bare videospill gjør at jeg svetter som bare det. En liten spasertur og jeg er søkkvåt. Er lei dette tullet. Vil komme meg i arbeid og være sosial. Gå på kino o.l. En psykolog kommer en gang i måneden på hjemmebesøk og er her 5-10min hver gang. Når han er her spør han om de samme tingene om og om igjen. Jeg får ingen medisin mot angsten min eller noe. Får bare antidepressive. Jeg har ikke deppet sånn generelt. Synes ikke de fungerer heller. Gått på det meste av antidepressive. Jeg lurer på om ritalin vil hjelpe meg. Bli litt mer klar i toppen og klare å arbeide, sosialisere, etc. Ganske lei av å sitte slik. Er det noen annen medisin som kan hjelpe meg mot angsten og svetteproblemene mine?

MVH
Frustrert Fyr;P
Sist endret av Sinister; 24. august 2009 kl. 03:43. Grunn: oversatt til norsk
Tja, antidepressiver blir gitt til folk med angst også, og i mange tilfeller fungerer de bra mot dette. Både heroin, GHB og valium vil drepe angsten din, men å selvmedisinere seg kan være en dårlig idé når problemene er så store. Har du spurt etter medikamenter mot angst, evt. innleggelse?
Få deg en ny psykiater eller psykolog om du føler at du ikke kommer noen vei. Du er nødt til å ta tak i dette selv og prøve å finne en som er mer til hjelp. Hadde en kompis som gikk til en psykolog en stund uten at det hjalp noe som helst. Etter at han skiftet ble alt mye bedre. Ikke at dette nødvendigvis trenger å være faktum for deg. År med misbruk setter dype spor som det vil ta lang tid å lege. En gang i måneden høres dog litt lite ut.

Psykologer kan ikke skrive ut medikamenter, men det kan derimot psykiatere. Finn en psykiater, så finner dere sammen ut hvorvidt du faktisk er skikket til å begynne med beroligende piller o.l. For guds skyld ikke start med noe selvmedisinering. Det går så og si aldri bra. Medikamenter løser ingenting. Det lindrer kun symptomene og utsetter problemene. Ofte trenger folk å få alt litt på avstand før de kan ta tak i det som er galt. Hvorvidt dette stemmer med deg kan jeg ikke uttale meg om. Det er ingen her som kjenner deg og din sak godt nok til å kunne råde om noe som helst. Vi er ikke autorisert helsepersonell. Det er derimot en psykiater. Oppsøk en.


God bedring!
Sist endret av Sinister; 24. august 2009 kl. 03:53.
Sjekk ut Iboga / Ibogaine terapi.
http://www.youtube.com/user/mamaiboga

Hun som driver den kontoen driver også en klinikk i Nederland, og er relativt billig når det kommer til slike klinikker. Du kan alltids maile henne og høre om hun har time til deg. prisen er vel 1500 eller 2000 euro, da får du Iboga trip, mat og drikke osv.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
er ikke poenget med å ikke ha angstanfall å ehh..ikke trippe?

men trådstarter, skjønner at angst ikke er noe særlig, dama har det og ikke moro å være med henne da det er som verst..

håper alt ordner seg

ville nok byttet til annen psykiater, dette har du krav på siden det er fri rettsmedisinhjelp i norge eller hva det heter.
i værste fall ville jeg kanskje smørt litt på og evt kommet inn på en klinikk for eks rusmissbrukere eller folk med sykelig angst
Gå til en allmenn-lege og få konstatert at du har god helsetilstand,og ta tiden til hjelp,det ordner seg for deg og!
Jeg ble mye verre av Antidepressiva, men vi reagerer forskjellig på medisin!
Noen blir bedre,og noen blir verre osv.......

Ellers har jeg funnet ut at Humor er en kraftig undervurdert medisin
Trådstarter
64 1
Hei. Selvmedisinere meg gjør jeg ikke. Har vært rusfri i noen år, men sliter med å komme meg ut. Jeg har prøvd å ta bussen til byen eller andre steder, men det blir for hardt. Pleier å hoppe av noen min etter jeg har kommet på bussen.
Det er så gale at jeg ikke går på tur med hunden min før midt på natten når jeg vet det ikke er folk ute. Jeg skulle vært til Haukeland Sykehus for en operasjon, men nei du, så langt kom jeg ikke. Klarer det rett å slett ikke, det blir for tungt for meg. Spesielt å sitte på et venterom og vente og vente, blir kokende varm av det og da begynner svetten, også blir jeg forbanna for at det skjer.
Jeg vil bare leve et normalt liv. Skulle vært på Haukeland for den operasjonen for den trenger jeg. Det er ikke livstruende, men jeg klarer det ikke. Blir veldig frustrert når det skjer.

Hvis jeg ikke for noen medisiner mot dette som kan hjelpe meg på vei så går jeg ut på svartmarkedet og kjøper meg noen valium. Ikke for å ruse meg, men for å kunne klare meg i hverdagen, for dette orker jeg ikke.
For noen år siden da jeg sluttet med dopen satt jeg inne 1 år. Jeg klarte ikke gå utenfor døren, bare satt der. Jeg klarer å gå bort og handle men det er tungt og jeg bruker veldig mye energi. Etter jeg har vært på butikken, da blir jeg trøtt og slapp. Ja, jeg vet det ikke er farlig, men kroppen liksom bare lever sitt eget liv samme med hjernen når jeg går ut.

Livet ska ikke være lett, men skulle vel vært litt lettere enn dette vel?
Sist endret av Mullah; 25. august 2009 kl. 11:50. Grunn: Rettet språk
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Ring til PAM på Sandviken Sykehus og spør om du kan få hjelp der. Les om det her.

Det skal ikke være noe i veien for å ringe dit selv om du allerede får "hjelp" av en annen psykolog. Der kan de følge deg opp i noen dager, se etter de behov du har og ordne deg en ny utredning av din psykiske tilstand - kanskje også med nye og bedre medisiner, om psykiaterne på huset mener du trenger det.

Om du må inn for midlertidig observasjon kan du få noen andre til å passe på hunden din mens du er borte. Familie, venner, bekjente eller en nabo f.eks. Noe mer trenger du ikke tenke på. Det kan hende det ikke er nødvendig for de har et team som kjører ut og møter folk i hjemme deres. Her kan du lese om det.

Jeg synes du skal bestemme deg for å ringe når du leser dette. Telefonnummeret er 55 95 84 00.
jeg vil gjerne vite litt om dette jeg også.. brukte litt antidepressiva før, men det hjelp nok svært minimalt... tror legen er mest ute etter en eller annen placebo effekt når det kommer til sånt..
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
mindsword: Du skriver enda mindre om din situasjon enn shield gjør. Jeg kan nesten bare sitere Sinister:
Sitat av Sinister
Det er ingen her som kjenner deg og din sak godt nok til å kunne råde om noe som helst. Vi er ikke autorisert helsepersonell. Det er derimot en psykiater. Oppsøk en.
Vis hele sitatet...
Kontakt en lege. nFF er ikke rett sted for dette.
Du er ikke aleine om detta Shield,sliter med stort sett samme greia sjøl.Artig med badehud i henda etter en helvetesnattsøvn?
Sitat av shield Vis innlegg
klar i toppen og klare å arbeide, sosialisere, etc. Ganske lei av å sitte slik. Er det noen annen medisin som kan hjelpe meg mot angsten og svetteproblemene mine?

MVH
Frustrert Fyr;P
Vis hele sitatet...
ja betablokkere skal visst være utrolig bra mot blokkering av kroppens stresshormoner som gjør at du reagerer som du gjør antakelig..står litt om ei jente som har erfaring fra det og er i samme situasjon her

http://www.lommelegen.no/359149/angst-og-helsebekymring

sobril er veldig bra mot angst/bekymringer..det er i valium gruppen bare bedre mot sånt,men vanskelig å DRAA ut av legen,du må nesten bare si du har prøvd det å at det hjelper deg.

jeg kjenner en fyr som bruker både psykiater og lege uavhengi av hverandre for å få mest mulig
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Trådstarter
64 1
Sitat av dinos Vis innlegg
ja betablokkere skal visst være utrolig bra mot blokkering av kroppens stresshormoner som gjør at du reagerer som du gjør antakelig..står litt om ei jente som har erfaring fra det og er i samme situasjon her

http://www.lommelegen.no/359149/angst-og-helsebekymring

sobril er veldig bra mot angst/bekymringer..det er i valium gruppen bare bedre mot sånt,men vanskelig å DRAA ut av legen,du må nesten bare si du har prøvd det å at det hjelper deg.

jeg kjenner en fyr som bruker både psykiater og lege uavhengi av hverandre for å få mest mulig
Vis hele sitatet...
hei.har nå fått 25 stk sobril av legen 10 mg,de hjelper litt mot angsten,men eg tror eg trenger litt sterkere dose.klarer no mer enn eg gjorde før uten de.kom meg på haukland.så det er jo bra.skal til psykiater,men har aldri blittt noe til fordi at da må eg ta bussen inn,men med sorilene skal det gå bra.skulle ønske livet hva litt lettere,vill ut og nytte livet og ikkje vere rede for å gå ut,selvom eg vet at det er ikkje farlig.
Sitat av shield Vis innlegg
hei.har nå fått 25 stk sobril av legen 10 mg,de hjelper litt mot angsten,men eg tror eg trenger litt sterkere dose.klarer no mer enn eg gjorde før uten de.kom meg på haukland.så det er jo bra.skal til psykiater,men har aldri blittt noe til fordi at da må eg ta bussen inn,men med sorilene skal det gå bra.skulle ønske livet hva litt lettere,vill ut og nytte livet og ikkje vere rede for å gå ut,selvom eg vet at det er ikkje farlig.
Vis hele sitatet...

Ja der er du ikke alene husk det, det er mange som også vil nyte livet og ikke være nervøse og redde for alt. Jeg var i typ samme situasjon som deg, skal sies at det tok godt over 10 måneder og komme tilbake litt på matten igjen, etter mange lange år med alt fra A-Å.

Fint at sobrilene letter litt på trykket hos deg, det at du trenger sterkere dose, vil du nok få etterhvert, men leger er forsiktige når det kommer til benzoer, så det at du fikk 10mg er helt normalt som startdose.

Og nå som du skal til psykiater etterhvert, er du kjempe godt i gang!
Majestic 12
Tothep's Avatar
Jeg hadde selv ganske like problemer som deg en del år siden.
Fikk da hjelp av div. psykiatere. Dette hjalp ikke en dritt, det kosta meg også 800 kr. pr. time. Siden jeg drev egen bedrift så hadde jeg ikke tid til å vente på plass til offentlig psykolog.

Legen startet med å skrive ut 10mg sobril. Det hjalp ikke en noe.
Greit sa legen. Du kan få teste Xanor. Jeg fikk 20 stk 2mg.
Han sa at jeg skulle ta en 2mg når jeg kom hjem får å se hvordan det fungerte på meg.
Skriver en fullmakt til min søster (jeg hadde ikke sjanse til å hente den ut selv pga. angsten). Tok 2mg når jeg kom hjem, etter ca. 15 min er alt av angst borte, helt latterlig egentlig. Eneste bivirkning jeg fikk var litt sølvhet, men den var minimal.
Første jeg gjorde var å dra å handle mat (normalt noe som min familie hjalp med meg). Kjente ikke et snev av angst eller noe. Alt virket nesten normalt. Klarte tilogmed å se folk i øynene. Hadde det ganske så bra resten av den dagen.
Våkner neste dag og er litt sølv, tenker på at jeg har legetime snart og angsten setter i som vanlig. Tar 2 mg Xanor til og alt blir "bra".

Første legen sier til meg er "jeg ser at xanor'en har god effekt på deg, du ser ganske avslappet ut). Jepp sier jeg, ting føles ganske normalt.
Planen videre blei at jeg skulle gå på 1mg x3 pr. dag i 1 uke. Så skulle jeg gå 1 uke uten. MEN det viktigste av alt var at jeg skulle ha med meg en delt 2mg tablett som var lett tilgjengelig når jeg dro ut.

I starten var det ganske lett å ty til den halve tabletten, pga. angsten som kom. Men det tok ikke mange ukene før bare det å vite at jeg hadde en slik tablett i lommen hjalp meg.
Jeg sliter enda med litt angst, men jeg tar aldri xanor lenger, men jeg tar alltid med meg en ut. bare å vite at den er der hjelper MYE.
Sist endret av Tothep; 22. mars 2010 kl. 23:27.
yep sobril er utrolig vanskelig å dra ut av legen,til dere som har problemer med å kunne få sobril vil jeg tilføye av zopiclone(sovemed)ikke er bannlyst på samme måte og som kan roe deg ned veldig OG løse opp dep etter min erfaring

må si det skal brukes mot soveproblemer en gang i blandt,bruker det iblandt for benzoer får man jo f ikke,så hva skal man gjøre

ellers husk masse omega 3,det skal hjelpe mot slike problemer også!

og trening,for de som gidder
Sist endret av Cannaman; 23. mars 2010 kl. 10:54.
Trådstarter
64 1
sobril er ikkje lett og få nei.har gått i 3 år uten og fått noenting utenom antideprisive,og det har ikkje hjelpt meg.så fikk eg endelig en pakke.og det va herlig,tar 2 stk for dagen og det hjelper litt på.eg setter veldi stor pris på all støtte og råd eg har fått her,for mye støtte har eg ikkje hatt opp igjenom tiden.så til alle tusen takk.eg håper vi alle kommer oss ut av dette helvete,unner ikkje min værste fiende engang.men eg har veldi mye energi,får ikkje sove ikkje slappe av i kroppen,no hjelper no sobrilene litt på det da,men da eg brukte speed så ble eg rolig avslappet,betyr ikkje det at eg har adhd?
kan jo høres ut som adhd du har.
du burde kanskje vurdere å få utredning for adhd?
Majestic 12
Tothep's Avatar
Har du prøvd Lyrica? Det er et c-preparat. (enda, det er snakk om at det skal bli b-preparat)

http://www.felleskatalogen.no/felles...zer_83803.html

Det blir brukt til behandling av nevropatisk smerte og generalisert angstlidelse hos voksne.
Det er tydelig at amf og ecstasy har føkka han opp totalt. Han blir sliten fort, det kommer av det jævla slitet det er på kroppen å gå på amf... Ser ikke ut til at han har noe særlig med serotoniner igjen heller.
Han er rett og slett utbrent. Alle som leker med ecstasy og amf risikerer at dette kommer noen år senere.(Ingen moralpreken ment her)
Mine tips fra meg til deg er, enten:
- Å få sjelelig oppvåkning(gå tur i skogen, begynne å lese f.eks)
- Prøve å psykisk sett legge det bak deg, hvis det er mulig...
- Få konstantert ME.(Jeg er ingen lege, men det høres veldig ut som ME)
- Ta de pillene legen gir deg og gå på dem resten av livet.

Dette er ingen fyfy du har vært slem gutt-post. Ethvert menneske er ansvarlige for sine handlinger, og jeg er ikke den personen som bryr meg med dem. Men derimot er jeg den personen som slenger mulige konsekvenser rett opp i trynet på folk.

Du får ha lykke til, jeg føler med deg
Sitat av Myor2Mac Vis innlegg
- Ta de pillene legen gir deg og gå på dem resten av livet.
Vis hele sitatet...
Jeg synes dette muligens er et litt naivt og dumt råd å gi. Antidepressiver stresser/skader hjernen ytterligere over tid. Hvis personen skulle få dette utskrevet, har vi f.eks slikt som 5-HTP som ikke svir av flere reseptorer, men som i mange tilfeller har lik effekt og som også kan hjelpe på forbedringsprosessen.
Jeg innrømmer oxo at jeg sliter med angst. Jeg Har egentlig hatt det hele livet, så jeg vet ikke hvordan det er å ikke ha det. Angst er noe sprøe greier, hjernen overstyrer all sunn fornuft. Når panikk anfallene kommer så blir det totalt svart (10-15 sek helt uten egen kontroll). Jeg har fått høre av andre at jeg begynner å rope FAEN TIL ANGST sammtidig som jeg rygger bakover. Det å miste helt kontrollen kan tære på helsa, selv på de tøffeste Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette men vi er mange som sliter her oppe på "Nordpolen", med 80% kulde og mørketid... Motto: I don`t give a fuck

Max_Minus
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Jeg synes dette muligens er et litt naivt og dumt råd å gi.
Vis hele sitatet...
Det var mer basert på at det finnes bedre løsninger enn det, en angstfri tilværelse ville bare være toppet uten en form for avhenghiget(utifra mitt synspunkt).

Jeg er helt inneforstått med at man kan gå på "angst-dempende" preparater og fremdeles ha et flott og solfylt liv

Jeg er sykelig opptatt av Yin og Yang, det er noe man burde holde i bakhodet hele tiden. Hvis man tar pluss, må det bli et minus.
Hvis man "stiger opp", faller man ned dobbelt så langt som man har steget opp. Sånn:
:::::RUSET::::::
:::::NYKTER::::::
------ man faller like langt ned fra utgangspunktet som man gikk opp----

Håper folk skjønner hva jeg prøver å si
Den største gleden jeg har i livet mitt, er å gå på skolen en dag og smile til folk. Da får jeg smil tilbake.
Smiler jeg ikke, får jeg heller ingen tilbake.
Sitat av Shamus Vis innlegg
kan jo høres ut som adhd du har.
du burde kanskje vurdere å få utredning for adhd?
Vis hele sitatet...
det høres ut som en god ide. Men sliter man med angst kan man ikke ta ritalin da det blir mye værre. snakker av erfaring.
Men det finnes jo andre alternativer.
For et ærlig og realistiskt perspektiv på angst, som overraskende nok er skrevet på norsk, anbefaler jeg den siden her. Utover det, gi deg selv skikkelige utfordringer på månedlig basis og vit at du absolutt ikke er alene om dette, her i de utbrentes land.