![]() |
|
|
|
#101 |
|
Medlem
|
Min første setting var i leiligheten til ei klasseveninne. Med meg hadde eg bestekameraten min, som hadde prøvt dette eindel ganger. Ho og kjærasten var godt inne i "gamet"; og brukte eindel tyngre middleg i tillegg.
Då eg var klar over dette og det var første gang eg var både i leiligheten og bygda, hadde eg litt angst for å bli tatt. Vi tok buss fra bygda eg budde i, med 4g eg hadde kjøpt i byen ein times tid vekke etter mykje stress og angst for å få tak i. Første trekket eg tok var i ein heimalaga tørrbong med forlenger, og trekket satt som eit skudd! Eg hugsar ikkje så svært mykje i tidsrommet 10 min etter trekket til ca 1 time etter. Einaste eg hugsar er at eg gjekk på toalettet 6-7 meter bort fra sofaen, og det føltes som det tok utruleg lang tid å gå bort. Hugsar også kor fasinert eg var av urinstråla mi.. :P Etter ei stund med mykje fyring, fyrte me opp "Den siste Revejakta" på DVD, og filmen eg hadde elska så høgt, var ein lang, kjedlig film eg berre kikka litt på innimellom. klasseveninna mi fann ei madrass eg skulle sove på, og vi drog den bort forran TV´en. Eg hugsar eg følte meg heilt elendig, og snakka mykje med bestekompisen min om at eg hadde angst for at politiet skulle komme og kva me då måtte gjere. - Han var, som bestekompiser ofte er, roleg og avslappa, og prata meg utav "panikk-angsten", og spøkte med at eg kunne hoppe ut baderomsvinduet på 25x25cm dersom dei kom. Han fekk meg utav angsten, men følelsen av at noko var ugreitt og feil, gjorde at eg ikkje trivdes der lengre. Difor røykte me aldri meir der. Moralen i dette innlegget er at du må passe settingen, ha gjerne din aller beste kompis med deg til å backe deg opp, og hugs; cannabis er eit psykadelisk stoff, slik at ein skal være litt forsiktig med det, då spesielt første gangen. Vit at du har bra psyke, at du føler deg bra og planlegg første gangen godt i forkant! - Lykke til, du vil ikkje angre!
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Medlem
|
Thc har veldig liten hallis effekt f.eks flein å sånn kan utløse psykoser. Vil anbefale å ikke ha en sånn arrogant tenking til at du vet alt for de driver forsatt å forsker på medisinsk bruk av det spes sativa å de som har jobbet med dette i flere år som heltids jobb vet nok mere enn deg. Ikke for å være frekk men hadde du visst alt hadde du ikke grønna over første gang du hadde sjekka om bønna var bra eller dårlig ved å brenne å lukte på den å kjent på den.
Også bestemt dose utifra styrke på det. Er lurt uansett er kun legemidler man vet eksakt styrke på. Folk som styrer som deg første gang de skyter minus er ofte de som tar overdose. Beklager offtopic men måtte bare.. Og vil anbefale å gjøre det neste gang et sted du føler deg trygg å med folk du føler deg trygg på, også finne ut styrken bland gjerne i mere tobakk enn sist gang. Effekten av å røyke dette kommer nesten umidelbart så ta det et drag av gangen. Evt spis en rivotril så unngår du noia å panikkangst. Det er ting som kan inntreffe første gang man prøver noen stoffer. Bare tenk på at milliarder har gjort det å gjør det. Å det med rivotrilen var en dårlig spøk Flere som røyker førstegang utforsker rusen å kan inntreffe å bli sittende å stirre rundt å føle på rusen. Ha gjerne med en innrøykt person som kan være der kan gi deg noen tips å bidra til at du får en positiv effekt ![]() Til slutt vil jeg nevne at jeg gir deg tips er ikke fordi jeg synes det er smart å gjøre det men fordi du skal få en hyggelig erfaring å håper du holder deg til en gang i blandt. ps ta ut pinnene hvis du bruker ferdig røyk. Å gjerne brenn tobakken litt etter den er ute for å få ut fuktighet så hasjen blir i et med tobakken. Ønsker deg lykke til å ber deg være forsiktig! |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Medlem
|
Eh, thc er faktisk hallusinasjonsfremskapende - dvs. kvasi-psykedelisk - ved høye doser. Høye doser thc kan medføre metamorfopsier, synestesier, illusjoner, hallusinasjoner og dissossiasjoner. De samme tingene kan også oppstå ved et flein-inntak, men da som regel med fullt psykedeliske (psykotomimetiske) effekter. Hallusinasjoner som oppstår med thc er gjerne visuelle eller auditive av natur. Selv om de visuelle hallusinasjonene som regel omfatter en simpel eller geometrisk form, er komplekse og t.o.m. intense hallusinasjoner blitt rapportert.
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Medlem
|
[quote=paranoy;1628361]Eh, thc er faktisk hallusinasjonsfremskapende - dvs. kvasi-psykedelisk - ved høye doser. Høye doser thc kan medføre metamorfopsier, synestesier, illusjoner, hallusinasjoner og dissossiasjoner. De samme tingene kan også oppstå ved et flein-inntak, men da som regel med fullt psykedeliske (psykotomimetiske) effekter. Hallusinasjoner som oppstår med thc er gjerne visuelle eller auditive av natur. Selv om de visuelle hallusinasjonene som regel omfatter en simpel eller geometrisk form, er komplekse og t.o.m. intense hallusinasjoner blitt rapportert.[/
En god kompis av meg opplevde etter ganske så mange trekk, å se jack the ripper. ![]() Men selv har jeg aldri opplevd noe jeg vil si har vært psykedelisk. Etter inntak av hasj/grønt. |
|
Fuel up the Jet!
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Medlem
|
Benekta nå ikke av thc ikke er psykadelisk men knapt merkbar har aldri opplevd noe særlig av det etter noen år..
Dessuten kan man få halliser eller psykadeliske uten noe inntak av stoff. Ta amfetamin for eksempel det setter kropp å sinn under ekstremt press spesielt ved langvarig inntak med lite eller ingen søvn over større perioder. Derfor betviler jeg at thc har vært utløser til langvarig psykose.. Har røyka enorme mengder tjall å aldri kommet nær uvirkelige halliser eller blitt psykotisk. Derimot har jeg opplevd dette ved langvarig pepper bruk. Også ved abstinenser er nok dette mere vanlig enn ved thc inntak. Noen er letter disponert for sånne hendelser enn andre. Selv uten inntak eller mangel av stoff kan psykoser å halliser oppstå. Men selvfølgelig vil sjansen for det øke av stoff uten tvil. Sikkert noen matkilder som har liknende egenskaper i mini versjon. Så regner med at de fleste ikke vil oppleve noe sånn av thc værre ved bruk av flein å andre kjemiske produkter lsd syre mm. Mener viktigste for jomfru lunger at man føler seg trygg og faktorer som f.eks foreldre som kommer hjem eller noe sånn antar en del av dere har foreldre eller annen forsørger. Det vil si ikke fyr opp en joint mens mamma er på butikken også står du der men tjall da hu kom at tidlig fordi hu glemte lommebok eller lignende. Bare et eksempel andre har ikke angst kanskje mamma til og med kjøper tjall til deg:-P |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Medlem
|
du kan jo lage Hasjbrownies,det er fettenkelt og det smaker nydelig,lagde brownies i går og litt bøttetrekk sammen med en kompis som prøvde for første gang...han ble redd når han kjente effekten og var ganske redd å måtte stå i vinduet i 10min å trekke luft,så fikk han latter kick å sa at alt snurra rundt..så spiste han munchies å la seg å sov...vi var 3 stk,de to andre sovna av mens jeg satt å så på cheech and chong (Y)
jeg har røyka i 3-4mnd nå og har ikke fått noen bieffekter,untatt første gang,da fikk jeg svettetokter og rista skikkelig og kjente hjerte og hjernen banke, men har ikke opplevd det siden første trekket :P |
|
Kvalitetspoeng!
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Medlem
|
Bare et enkelt og greit tips hvis dere har tenkt å fyre opp ute på tur.
Ta med drikke. Ikke bombesikkert at dere ender opp med å få såkalt "cotton mouth", men sjansen er der og det kan bli veldig plagsomt uten noe drikke tilgjengelig da. Har hendt med meg flere ganger, alt man tenker på er å få i seg noe å drikke og det kan faktisk ødelegge rusopplevelsen - for min del iallefall. Enkelte typer kan gi deg mer CM enn andre. Lykke til
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Medlem
|
Benekta nå ikke av thc ikke er psykadelisk men knapt merkbar har aldri opplevd noe særlig av det etter noen år..
Dessuten kan man få halliser eller psykadeliske uten noe inntak av stoff. Ta amfetamin for eksempel det setter kropp å sinn under ekstremt press spesielt ved langvarig inntak med lite eller ingen søvn over større perioder. Derfor betviler jeg at thc har vært utløser til langvarig psykose.. Har røyka enorme mengder tjall å aldri kommet nær uvirkelige halliser eller blitt psykotisk. Derimot har jeg opplevd dette ved langvarig pepper bruk. Også ved abstinenser er nok dette mere vanlig enn ved thc inntak. Noen er letter disponert for sånne hendelser enn andre. Selv uten inntak eller mangel av stoff kan psykoser å halliser oppstå. Men selvfølgelig vil sjansen for det øke av stoff uten tvil. Sikkert noen matkilder som har liknende egenskaper i mini versjon. Så regner med at de fleste ikke vil oppleve noe sånn av thc værre ved bruk av flein å andre kjemiske produkter lsd syre mm. Mener viktigste for jomfru lunger at man føler seg trygg og faktorer som f.eks foreldre som kommer hjem eller noe sånn antar en del av dere har foreldre eller annen forsørger. Det vil si ikke fyr opp en joint mens mamma er på butikken også står du der men tjall da hu kom at tidlig fordi hu glemte lommebok eller lignende. Bare et eksempel andre har ikke angst kanskje mamma til og med kjøper tjall til deg:-P Ellers er begge ansett å - i mer eller mindre grad - utvide bevisstheten målt på nogenlunde samme effekt. Det må selvsagt tas i betraktning at det ene stoffet er kvasi-psykedelisk (thc), mens det andre stoffet er psykedelisk (dmt), og dette er medvirkende årsak til differansen effektmessig også. Sitat:
The two hallucinogen groups differed significantly from placebo on all eight scales. No difference, however, between delta9-THC and DMT was significant. On the scale "optical hallucinations (illusions)" a tendency that DMT might have stronger effects than delta9-THC was found. Methodological problems of comparing different hallucinogens are discussed.
Jeg skal ikke gå videre inn på dette med psykoser og hallusinasjoner og sånn (her: asc, altered state of counsciousness), men jeg kan si såpass at thc i høye konsentrasjoner kan absolutt fremkalle bevissthetstilstander som på flere områder må regnes som psykotomimetisk (psykoselignende), uten at en nødvendigvis får psykose av det for det. Dette forutsetter selvsagt at det er mindre konsentrasjoner av CBD/CBN og ikke-psykoaktive cannabinoider i sammensetningen. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Medlem
|
|
|
"Don’t give me that shit that weed’s a drug. It ain’t no motherfuckin’ drug. Aspirin is perfectly legal, but if you take thirteen of them mother fuckas it'll be your last headache." - Katt Williams
|
|
|
|
|
![]() |
| Sosiale bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 uregistrerte) | |
| Trådverktøy | |
|
|