![]() |
|
|
|
#81 |
|
Medlem
|
Vil bare ønske dere lykke til jeg.. har vært omtrent der dere er, og nå er jeg og fruen i den situasjonen dere helst vil til. Med litt økonomisk tankegang går det bra for dere å flytte ut skal du se. Det ordner seg til slutt for snille gutter og jenter, husk det
|
|
Så lenge det er håp er det håp..?
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Medlem
|
http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/h...icle526499.ece
Se der, for der er det sund og billig mat. Kanskje det er en mulighet ![]() Edit: Med oppskrifter. |
|
|
Sist endret av Vegardino; 5. februar 2010 kl. 20:57.
|
|
|
#84 |
|
Medlem
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Medlem
|
Hvis du er lysten på å skumme igjennom 20 sider med nyttig og unyttig lesestoff om hvordan det er å leve billig, så er denne linken noe å sjekke ut http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1082968
Jeg greier ikke å sette meg inn i hvordan dere med lav inntekt, og bor utenfor mor og fars hjem. Hjemmeboende, og det forblir jeg etter det her. Det er ikke noe enkelt liv utenfor mors og fars armer, og lønn ikke minst. Hjemme best. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Medlem
|
Ikke la deg bli skremt Vegard, med litt takt så kan utflytting hjemmefra gå meget godt. I Norge så er vi såpass heldige at lønningene står i relasjon til levekostnader, relativt. Det skal faktisk litt til for ikke å ha råd til et sted å sove og mat i magen hver dag. Har du en jobb med over 100 kr timen, og over åtte timers arbeidsdag, så er det bare begynne å lete etter et sted å bo. Stikkordene er måtehold og takt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Medlem
|
Ikke la deg bli skremt Vegard, med litt takt så kan utflytting hjemmefra gå meget godt. I Norge så er vi såpass heldige at lønningene står i relasjon til levekostnader, relativt. Det skal faktisk litt til for ikke å ha råd til et sted å sove og mat i magen hver dag. Har du en jobb med over 100 kr timen, og over åtte timers arbeidsdag, så er det bare begynne å lete etter et sted å bo. Stikkordene er måtehold og takt.
Trådstarter: Det kan lønne seg og enten kjøpe klær på fretex, klær er klær. Klesutgiften ville jeg omtrent avskrevet, grunnen er som følger at jeg selv bruker mye av de samme klærne, og klesskapet mitt er overhode ikke fult. Jeg er jo veldig gjerrig, og jeg liker heller ikke å kjøpe klær. Foreldrene mine klapper nesten i hendene når jeg kjøper klær. Dog det på nettet, for jeg hater å gå i butikker. VELDIG OT på slutten. Lykke til, men husk bruk minimalt på ting som kan være eksotisk. Spar strøm, det er et av grunnelementene. Tren deg selv, med kanskje en luftetur, og tankene farer steder du aldri har vært før. Det blir en mye mer livsglad affære. Jeg leste litt om dine psykiske problemer, og for guds skyld. Oppsøk aldri problemer, hvis du har mulighet for å unngå de. |
|
|
Sist endret av Vegardino; 5. februar 2010 kl. 21:37.
|
|
|
#89 |
|
Medlem
|
For derfor jeg setter av til klær er derfor jeg skal gå ned noen str og de har ikke så store klær på fretex ennå. så dermed så må jeg handle klær på litt dyrere steder inntill videre. men etter hvert så blir det lettere.
Jeg skal prøve og gå turer. Jeg har bodd for meg selv engang før men da var det ikke jeg som styrte økonomien og regninger så dermed så blir dette en jomfru tur innen å bo for seg selv og økonomi. Blir spennende og se hvordan det går. Men torr det kommer til å hjelpe vis at typen får seg en jobb uten for nav. for da har vi over 20 tusen i mnd, og da skal det gå rundt veldig greit. For det å være stor og psykiske problemer er ikke alltid like lett, men har lyst til å gjøre noe med det. Jeg er bare 24 år gammel så jge har nok av tid på meg til å ordne ting og typen er 33 år så- Så jeg vet hva belønningen våres skal bli når vi får mye bedre økonomi. da har vi lyst til å få barn sammen
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Medlem
|
Har iDarks hybelguide gått i glemmeboken? *rote frem*
|
|
awesome == awesome
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Medlem
|
Med tanke på at over 200 000 studenter overlever på under 2000,- burde dere også klare å spise billig når tidene er trange.
Min ideologi for billig mat: Du trenger 3 hoveddeler i en middag. "Fyllet": Dvs. Ris/poteter/pasta Dette er så og si gratis, spesielt ved innkjøp av litt større kvanta. Grønnsaker: Ved litt større innkjøp skal det gå an å få denne ned i under 10 kroner middagen. Kjøtt: Billige kjøttprodukter er somregel bearbeidete. -Nordfjord ostesnitzler -Nordfjord magre kjøttpølser -Hermetisk tunfisk -Karbonader Dette er bare noen få eksempler på ting man kan bruke til hverdagsmiddagen som gjør at måltidet kan komme ned til 10,- per pers. Kjedelig mat sier du? Det er egentlig bare fantasien som setter grenser. Gratiner, bruk spennende krydder og sauser. Etter min mening er det ingenting som gjør deg til en bedre kokk enn det å være fattig. Lykke til! |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Kurfyrste
|
Virkeligheten er en helt annen enn at studenter lever bare for penger fra lånekassen. SSB forteller at en gjennomsnittstudent bruker 11200kr i mnd gjennom et år, det vil si at de jobber utenom. Så du kan ikke henvise til at vi studenter klarer oss for 2000 kr. Om du selv klarer dette kan du jo fortelle oss hemmeligheten?
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Medlem
|
Virkeligheten er en helt annen enn at studenter lever bare for penger fra lånekassen. SSB forteller at en gjennomsnittstudent bruker 11200kr i mnd gjennom et år, det vil si at de jobber utenom. Så du kan ikke henvise til at vi studenter klarer oss for 2000 kr. Om du selv klarer dette kan du jo fortelle oss hemmeligheten?
Tror ikke gjennomsnitt er det beste målet for sentraltendens i dette tilfellet, siden minimumsverdien uansett vil være rundt 8500. Semesterstartutgifter som bøker og offentlig transport gjør også tallene mer komplekse å tolke. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Up is the new down
|
Dersom den gjelden dere har består av flere forbrukslån og/eller kredittkort, ville jeg undersøkt om det er mulig å få refinansiert alt under et lån med gunstigere rente.
|
|
gobbledygook
|
|
|
|
|
![]() |
| Sosiale bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 uregistrerte) | |
| Trådverktøy | |