Norsk Freakforum

Gammel 8. februar 2010, 20:47   #1
raslup
Medlem

Registreringsdato: okt 2008
Sted: Gjøvik
Hva er det som hindrer MW2 å kjøre bra på denne PC'en?

Heja!

Jeg har spilt COD6 for en stund nå og synes det er et bra spill, det er bare en hake, det lagger som bare F når jeg spiller. Kjører spillet på lavest mulig grafikk, dvs. 600x800, og "low" eller "off" på "quality settings".

Hardwaren på dataen ser slik ut:

Gigabyte K8 Triton nForce 4 modell GA-K8NF-9 Hovedkort
AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Prosessor
3 gb DDR-400 RAM
Nvidia gForce 7800 GTX
Integrert lydkort

Vet den er gammel, men den kjørte COD4 perfekt

På forhånd, takk!

Regards Raslup
Sist endret av raslup; 8. februar 2010 kl. 20:49.
Svar på og siter dette innlegget
Gammel 8. februar 2010, 21:01   #2
cocoto4
Utestengt

Registreringsdato: nov 2009
Sted: Ved siden av olebrom
kansje grafikortet har du prøvd å ta rocovery på den og mby prossesoren
Gammel 8. februar 2010, 21:11   #3
anxo
Medlem

Registreringsdato: feb 2009
Kvalitetspoeng: 23
En kompis av meg kjører Modern Warfare 2 helt reint på mediumgrafikk (1280x960 - medium).
Han har generelt litt dårligere oppsett en deg, men grafikkkortet hans rævpuler ditt.

Han har:
AMD Athlon 64 3000+ @ 2.1 GHz
2 GB DDR 400 MHz Ram
Sapphire Radeon HD3850 AGP
Integrert lydkort

Han hadde også den riggen bare med skjermkortet ATI x1650 pro AGP. Da kjørte han spillet rent på det laveste.

Konklusjon: Mest ytelse i spill for pengene vil du få ved å anskaffe et bedre skjermkort. Selv om jeg heller hadde skrapt sammen noen tusenlapper og investert i en ny data hvis jeg var deg. Trenger ikke koste mer enn 4-5000 kr for en PC som er noen ganger så god som den du har.
Gammel 8. februar 2010, 21:14   #4
Crabman
Medlem

Crabman's Avatar

Registreringsdato: sep 2006
Sted: Militæret :)
Kvalitetspoeng: 264
Sitat: Originalt skrevet av cocoto4 Vis innlegg
kansje grafikortet har du prøvd å ta rocovery på den og mby prossesoren
At det er mulig å produsere en så dårlig formulert setning, med så mange skrivefeil og tegnmangler er for meg helt utrolig. Bruk litt lenger tid, i tillegg til å i hvert fall bruke store bokstaver og punktum.

Ellers vil jeg si at prosessoren kanskje er en flaskehals her. Ta en virussjekk, og rens opp i unødvendige prosesser.

Hey Crabman! Hey Earl!
Gammel 8. februar 2010, 23:41   #5
meitemark
Lawful Neutral
nFF Crew

meitemark's Avatar

Registreringsdato: jan 2001
Sted: Harstad
Kvalitetspoeng: 1237
Vel, som mange av de andre påpeker her er skjermkort og prosessor fine flaskehalser, men sånn totalt er den maskinen der en temmelig utgått affære. Hovedkortet er så gammelt at du ikke kan få kjøpt ny prosessor. Du finner sikkert noen som kan tenke seg å kvitte seg med en gammel CPU, men den helt store ytelseøkningen blir det ikke. Den bruker også veldig gammel og treg ram (DDR, vi er på DDR3 nå). Faktisk vil jeg strekke meg så langt at jeg sier at skjermkortet nok er den kraftigste enheten i maskinen og at den maskinen nok neppe egner seg for MW2.

I tillegg er det verdt å nevne at det er en dum ide å kjøre på aller laveste oppløsning. De aller fleste skjermkort har en oppløsning som er deres "minimumsoppløsning", og går du under den må skjermkortet arbeide ekstra ekstra mye. Jeg mener å huske at laveste brukbare oppløsning på 7-serien var 1024x768.

Enhver mening tilstrekkelig langt fra din egen, er umulig å se på som annet enn galskap.
Torrent invites
Gammel 9. februar 2010, 07:46   #6
cocoto4
Utestengt

Registreringsdato: nov 2009
Sted: Ved siden av olebrom
Sitat: Originalt skrevet av Crabman Vis innlegg
At det er mulig å produsere en så dårlig formulert setning, med så mange skrivefeil og tegnmangler er for meg helt utrolig. Bruk litt lenger tid, i tillegg til å i hvert fall bruke store bokstaver og punktum.

Ellers vil jeg si at prosessoren kanskje er en flaskehals her. Ta en virussjekk, og rens opp i unødvendige prosesser.
Ja nå har det seg sånn at den pcen jeg sat på klikker med komma og shift en del ganger.

Også resten er bare skrivemåten min men rocovery var ganske feilstava ja
Svar

Sosiale bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 uregistrerte)

Trådverktøy

Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 22:58.