![]() |
|
|
|
#1 |
|
Medlem
|
"Hacke" BIOS passord på Skole-PC?
Hei sann
![]() Jeg og en kompis har ingått et veddemål med IKT-ansvarlig på skolen. Vi får lov å prøve å installere Windows 7 på en skole-PC! Men å starte opp fra CD er disabled i BIOS. Og BIOS er passordsperret. Er det noen mulighet for å "hacke" BIOS eller skaffe passordet? Takk for alle svar!
|
|
|
Sist endret av Low; 2. februar 2010 kl. 21:53.
|
|
|
#2 |
|
Medlem
|
Hvilken pc er det?
Lenovo R61i? If so, glem det
|
|
Cazber: Bestill allt du finner i postordrekataloger i hans navn. Et helvete å få avbestillt allt sammen. Vil ta så mye tid av naboen, at han ikke lenger rekker å lage faenskap.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
|
ikke på nyere laptop da bios passordet ikke er lagret i selve bios chippen men i cmos hvis jeg ikke tar feil :P mener jeg leste om dette et sted hvertfall + at det ikke fungerte på laptoppen til exen min :P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem
|
Hvis dere har samme pc'er som vi har, er det bare å plukke av tastaturet og plukke ut batteriet, som Fleff nevnte
De fleste bærbare pc'er er vel konstruert slik tho, så det skjønte dere kanskje Pass bare på å få med alle skruene, jeg holdt på å rive i stykker tastaturet mitt da jeg skulle gjøre det, trodde det var festet med en slags clips eller noe sånt ;P
|
|
"Screw you guys, I'm going home"
"Why drink and drive, when you can smoke and fly?" |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem
|
Kan jo prøve å flashe biosen, men det er risky (eller husker jeg feil nå? man må vel ikke ha adgang til bios for å flashe...?)
|
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem
|
Men når dere veddet sa vel ingen om at skitne triks var ulovelige?
![]() Neida, prøv og overtale it annsvarlig til å få lov til å åpne den da, mot at han ser på mens du gjør det slik at ikke du gjør noe som er heelt ute på vidda :d Edit: Man trenger ikke tilgang på bios for å flashe, som oftest legges biosen inn på hurtigminne(RAM) når du er inne på OS'et ditt, og når pc'n startes på nytt "instalerer" den biosen. me thinkz |
|
|
Sist endret av Fleff; 2. februar 2010 kl. 22:20.
|
|
|
#13 |
|
Medlem
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem
|
Det kunne hjelpe en del om du kunne fortelle oss hvilken type PC det er snakk om, i hvert fall hvilken produsent som laget den
|
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem
|
Er det I bærum tipper jeg at det er passord som for eksempel; bios.baerum.skole. Eller noe lignende.
Kan dere tippe passordet så er det vel bare og tippe i vei på den måten(?) |
|
byettet nick fra www2
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
zyxel.....?
|
NORMALT så står hardisk til først boot, så kommer cdrom eller removebol drivers(usb penn/disk)
først ta ut disken, boot pc'en sjekk om den starter opp fra cd, hvis ja se under. måte nr 1 Måten dere lurer den på er følgende: stapp i winxp/win7 samme shit. så ta skru jærn å løsn disken, men pc'en er i biosen må disken stå i ellers vil den ikke bli funnet under install. så rett etter biosen men FØR den loader windows fra disken rapp ut disken(før den starter å bruke den) så vil den boote fra cd, når det skjer så stapp i disken med enn gang. da vil disken komme opp under install. måte nr2 slett orginal disken med eks partisjon magic på annen pc, da vil den ikke lengre boote på disken og hoppe rett til cdrom. (eller slett helle dritten fra pc'en du sitter på, der er veldig risky siden du har bare 1 shot liksom , før dere er fuckt.) |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem
|
Mener å huske på en Dell jeg surra med at å ta ut batteriet i 5-10 minutter og sette inn igjen fjernet passordet. Men mener dette var noe unikt ved Dell pcene.
|
|
Hvil i Fred bror <3 31-08-1982 - 7-02-2009
www.youtube.com/braintweaker93 |
|
|
|
|
![]() |
| Sosiale bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 uregistrerte) | |
| Trådverktøy | |