Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1221
Heisann, Legger inn en tråd for ei venninne som lurer på noe angående speilrefleks :


Heei. Fikk litt penger til jul, så nå tenkte jeg å skaffe meg et speilreflekskamera.
Har sett litt på to stykker Canon EOS 450D og Nikon D3000

Jeg er "noob" og kommer sikkert bare til å bruke kameraet til å ta bilder på fest og på jentekvelder, så jeg har ikke planer om å bli noen stor fotograf ;p såå jeg lurte på om noen hadde noen erfaringer med de to kameraene ? Eller har noen andre å anbefale?

Hilsen Martine
jeg siterer meg selv fra denne tråden:

Sitat av ErikH Vis innlegg
i den prisklassen vil jeg påstå det er et fett hva du kjøper. gå i butikken og hold de forskjellige kameraene, det som ligger best i hånda og du mener har best layout på knapper og meny går du for.

teknisk sett er de alle omtrent like i den prisklassen.
Vis hele sitatet...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Natz Vis innlegg
Jeg er "noob" og kommer sikkert bare til å bruke kameraet til å ta bilder på fest og på jentekvelder, så jeg har ikke planer om å bli noen stor fotograf ;p
Vis hele sitatet...
Random kompaktkamera. SLR er ikkje spesielt praktisk å dra med på fest, all den tyd dei er dyre, relative store og tunge, og vanskelige i bruk om du er så uheldig å få det over i manuell modus etter en del pils. Et kompaktkamera til en tusenlapp vil bli meir brukt...
Sitat av Natz Vis innlegg
Heisann, Legger inn en tråd for ei venninne som lurer på noe angående speilrefleks :


Heei. Fikk litt penger til jul, så nå tenkte jeg å skaffe meg et speilreflekskamera.
Har sett litt på to stykker Canon EOS 450D og Nikon D3000

Jeg er "noob" og kommer sikkert bare til å bruke kameraet til å ta bilder på fest og på jentekvelder, så jeg har ikke planer om å bli noen stor fotograf ;p såå jeg lurte på om noen hadde noen erfaringer med de to kameraene ? Eller har noen andre å anbefale?

Hilsen Martine
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på at et speilreflekskamera er tingen du/hun er ute etter.
Det er ekstremt tungvint å drasse på, ta frem og ta bilder med.
Kjøp heller et kompaktkamera. Mye bedre egnet til fest og jentekvelder.
Anbefaler Canon Eos 450D
Veldig enkelt for nybegynnere
Men du må nok velge å gå litt inn for det hvis du vil utnytte det til det fulle.
Kjøp heller kompaktkamera
Kan heller kjøpe et mer avansert kompaktkamera, f.eks. et kamera fra Canons Powershot-serie: her. Mange av de er ganske kompakte, men også ganske avanserte hvis det skulle være ønskelig.
Kan ikke noe særligt om kameraer men har 450D selv. Er fornøyd med kameraet, lett å bruke og blir gode bilder.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Av kompaktkamera kan jeg anbefale fire til forskjellig bruk.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Det er tonnevis med tråder om dette.

Men sier meg enig med Slashy, til fest og jentekvelder er det kompaktkamera som er tingen.

Har selv et kompakt kamera og et nikon d70
Nå kommer Sony snart med en partystand, hadde ikke det vært noe? Hehe.
Sist endret av GothQueen; 5. januar 2010 kl. 16:01.