Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 593
Pcen min har begynt å streike, atlså; Jeg trykker på "på-knappen", så går det kanskje 10 sekunder, så slokner pcen automatisk. Dette skjer hele tiden. Det kan til og med skje sekunder etter at jeg har trykt på knappen.
Noen som har noen innspill om hva dette kan være?

Takk på forhånd!

Henrik
Det kan være minnebrikken/brikkene som ikke er helt bra, har du noen ekstra? I tilfelle kan du prøve å bytte, og se om det hjelper.
Det kan også være hovedkortet.
Kan være forskjellige faktorer som gjør dette, men hva med å sjekke de enkleste først?
Kan du skrive litt om pcen, typ laptop/stasjonær, spec etc.....
hvis laptop går viten som et uvær?
har du putten inn noe ny HW i maskinen i det siste?
vises noe på skjermen før den skrur seg av?
Trådstarter
5 0
Det er en stasjonær pc.
4gb ram, vista 64-bit. GForce 9800GT. Hovedkortet er noe Asus P5K Black Diamond eller noe. Husker ikke helt.
Det skjer ikke noe på skjermen før den slår seg av. Som sagt kan den skru seg av mens den starter opp.
hadde det samme problem med PCen min når jeg bygde den. løsningen var å bytte hovedkort fordi det var defekt.
Sist endret av Slurpeedelic; 6. november 2009 kl. 14:05.
Trådstarter
5 0
Mye mulig det er det som har skjedd hos meg og. Flere som har sagt at det mest sannsynlig er defekt hovedkort! Men skal prøve ut noen andre RAM brikker for å se om dette fungerer!

Er ikke sikker på om jeg skal slenge dette på her, men gjør det alikevell!
Noen tips til et godt, men samtidig rimelig hovedkort jeg kan kjøpe hvis mitt er defekt?
Er en gamer, så må ha et som holder!
Hei,

Tror og det er hovedkortet ditt som har kasta inn håndkledet, har hatt min del defekte hovedkort, både på laptoper og stasjonære. Mener det skal komme 3 korte pip i den interne høyttaleren dersom det er RAMen, men dette kan kanskje variere mellom hovedkort. Den skrur seg av før den laster inn BIOS right?
Trådstarter
5 0
Det varierer. Noen ganger kan den stå på i 10 minutter før det skjer noe.
Prøv å ta bort støvet fra vifta inni pcen.. Fungerte for meg!