Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  116 14500
Ok sorry, jeg surret der. Leverskade var det ja...*huff da*.
Nei, jeg har ingen linker. Skal se om jeg finner.

Edit: Mange sider som selger kava sier ihvertfall så, noe som kanskje ikke er så rart, men...
Men uansett så er kava relativt trygt så lenge man ikke overdriver. Moderasjon i alt - inkludert moderasjon.

Edit2: ett søk på fda og kava ga denne artikkelen som første treff:
http://www.cassmd.com/library/kava.warnings.html

"there is no clear evidence that the liver damage reported in the U.S. and Europe was caused by the consumption of kava."
Vis hele sitatet...
Research Results Show High Level of Safety
Vis hele sitatet...
The large number of published safety and toxicity studies clearly indicate that kava is far safer - and less hepatotoxic - than conventional pharmaceutical anti-anxiety and antidepressant prescription drugs.
Vis hele sitatet...
Osv..
Sist endret av okaminaru; 15. august 2005 kl. 20:13.
Høres bra ut.

Jeg er ikke veldig imponert av kava fra før, men nå har jeg kun testet noen gamle tørre rotfliser fra en helsekost i London.
[FONT=Verdana]Ny på forumet men har et tips: valmuefrø! en boks til 10 kr på rimi....til nå har jeg kun prøvd en halv boks, men d ga ustabile tendenser og mer ukonsentrasjon en vanlig. Sovnet nesten sittende i en stol etterpå, og jeg har vanskelig for å sove i senga så hvordan jeg klarte d er et mysterium. For dere som går på hotell og næringsmiddelfag, finn en stor grønn boks på tørrlageret var d vi gjorde... før jeg fant småbokser på rimi... weeeei[/FONT]
Tror nok frøene dine var placebo, det er ikke så mye stoff idem og stoffet som det er mest av i dem, morfin har en "bioavailability" på bare ca. 30 % dvs. at kun 30% av stoffet blir tatt opp i kroppen når du spiser det
Det der med å bruke valmue frø er jo omdiskutert da.
Her http://www.erowid.org/experiences/su..._-_Opium.shtml finnes det flere triprapporter hvor det har blitt brukt valmuefrø, noen med suksess og noen fiasko. Les selv.
Jeg brukte to poser frø 5kr x 2 (poser er billigst)(svaaak dose). Gir nesten bare "steinhet" Ikke like mye euforie som the real shit. Sikkert litt forskjellige alkaloider i frø/pods (peiling)... Om du er keen på opiater, ta kodein eller pod-te. Det er mitt råd. Dette GÅR om du kjeder deg ekstremt da. Men pass på med opiater! Du kan LETT bli avhengig som F.! Ikke gjør det til en vane

PS: Koking ødelegger alkaloidene!
▼ ... flere år senere ... ▼
Valmue frø fra rema 100.

En boks med 40 gram blitt tatt i løpet av en halvtime time siden det siste frøet ble konsumert. Jævlig med ennergi og føler en utrolig trang til å være sosial da. Merker det amatør-pyroman sier om konsentrasjonen men er ikke på noen måte så avslappa slik som adrian nor rapporterer. Skylte de ned med en kopp grønn te (så kald at den på ingen måte kunne ha kokt frøene) noe som kan ha hatt innvirkning på opplevelsen. Er usikker på om det er mye effekt å rapportere utover dette.
Sitat av odin2k Vis innlegg
Valmue frø fra rema 100.

En boks med 40 gram blitt tatt i løpet av en halvtime time siden det siste frøet ble konsumert. Jævlig med ennergi og føler en utrolig trang til å være sosial da. Merker det amatør-pyroman sier om konsentrasjonen men er ikke på noen måte så avslappa slik som adrian nor rapporterer. Skylte de ned med en kopp grønn te (så kald at den på ingen måte kunne ha kokt frøene) noe som kan ha hatt innvirkning på opplevelsen. Er usikker på om det er mye effekt å rapportere utover dette.
Vis hele sitatet...
Hvis du føler deg energisk har du ikke fått noen ordentlig effekt, da opiuater virker sedativt. Du er sikkert bare spent

Nå er det mulig jeg husker feil, men skal man ikke lage en eller annen form for ekstrakt av frøene, ikke spise dem som de er?
Formfett... Jeg hørte om ei jente som sniffa det en gang - hun blei sittende i rullestol etter det. Blei helt grønnsak.
Sitat av peepee Vis innlegg
Formfett... Jeg hørte om ei jente som sniffa det en gang - hun blei sittende i rullestol etter det. Blei helt grønnsak.
Vis hele sitatet...
Å innhalere drivgass fra f. eks. formfett er livsfarlig. Det gir ingen nevneverdig god rus, og kan føre til alvorlige hjerneskader fordi hjernen ikke får oksygen (gassen fra aerosol-boksen tar oksygenets plass i blodet) og i verste fall kan man rett og slett miste livet.
Sitat av Tias Vis innlegg
Datura spp. eller muskattnøtt tror jeg ikke du har interesse av å innta, hvis du da ikke er spesielt innteresert eller tilhører en eller annen naturreligion. Begge deler er, vel... spesielle stoffer. Datura er meget, meget potent, og i mange tilfeller direkte livsstruende, mens muskattnøtt som oftest blir oppfattet som ubehagelig.
Vis hele sitatet...
Datura er vel, slik jeg har forstått det, en av de sterkeste, psykedeliske plantene man vet om? Det jeg vet er hvertfall at Scopolamine er virkestoffet i Datura Stramonium, og de fleste andre Datura- typer, og at det ikke står EKSPLISITT i narkotikalisten at det er ulovlig, men dette må jo gå under en annen kategori? Nekter å tro at Datura er lovlig å innta :-P

Har også de siste årene hørt masse nyheter om at butikker på østlandet ofte er utsolgt for muskat, da ungdommer i disse trakter bruker dette til å ruse seg på. Er fra Nord-Jæren selv, og den gjeldende måten for kids å rusa seg i Sandnes/Stavanger, hvertfall for 4- 6 år siden var ennå formfett, illegale stoffer og lightergass.


Kizzy deWiz
Sist endret av Kizzy deWiz; 18. september 2009 kl. 17:57.
Bare sånn for å være nyskjerrig;
Jeg er ganske "husmorete" av meg og jeg lager mye mat og har myyyye muskatt i, men jeg merker aldri noe. Blir kjemisk struktur elns endret slik at effekten forsivnner?
Sitat av Stayneh Vis innlegg
Bare sånn for å være nyskjerrig;
Jeg er ganske "husmorete" av meg og jeg lager mye mat og har myyyye muskatt i, men jeg merker aldri noe. Blir kjemisk struktur elns endret slik at effekten forsivnner?
Vis hele sitatet...
Vil tro at det er for lite muskatt da siden man må innta relativt mye av det.
typ 1/2 til 1 nøtt?
Tror en nøtt veier omkring 5g og dette blir spredd ut over maten og alt blir nok ikke intatt.
du skal ha kraftig bechamel for å bli rusa tror ikke du ville spist noe særlig mat med så store mengder muskat i, det smaker ikke særlig godt da.
men, lurer på en ting.. er det sånn at muskatnøtt har blitt brukt som abortmiddel? mener jeg har hørt/lest det et sted, men virker litt.... feil...