Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 479
Har forsøkt en rekke av prgrammene som hveder å rense rambrikken og øke hastigheten. Tror det siste het "Free Ram Xp Pro". Mitt inntrykk er at man må bruke atomur for å registrere eventuell ytelseforbedring. Er disse programmene bare bløff og krimskrams?

Noekken
Bedre å blåse litt trykkluft på dem, for å få dem renset.


:P
Hva den sier den gjør da? Av det jeg leste nå i full fart står det at den defragmenterer minnet, noe som er lite vits i siden det er et slags flash-minne (?) og aksesstiden er den samme uansett.

Bare dra ut kontakten på PC'en din. Da renser du minnet ditt _helt_.
Sist endret av plohg; 23. august 2009 kl. 20:02.
Sitat av plohg Vis innlegg
Hva den sier den gjør da? Av det jeg leste nå i full fart står det at den defragmenterer minnet, noe som er lite vits i siden det er flash-minne (?) og aksesstiden er den samme uansett.
Vis hele sitatet...
Omvendt av det du sier; flash-minnet holder på data etter det er slått av (USB-minnepinne f.eks.), mens minne (RAM) ikke gjør det. Men du har helt rett i det du sier der, ingen verdens vits å defragmentere rammen, med mindre du absolutt ikke vil slå av PCen (lite vits da også egentlig, siden minne er utrolig kjapt i forhold til harddisk og ikke skriver på samme måte). XD

Hele vitsen med å defragmentere er å flytte filer som henger sammen inntil hverandre så det lettere og raskere kan bli lest fra harddisken uten at lesenåla må hoppe frem og tilbake 500 ganger før den har fått lest det den skal lese.
Sist endret av CryptoN; 23. august 2009 kl. 20:08.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Mtp at minne er gratis idag kan du heller kaste noen hundrelapper på 4GB RAM ekstra.
Trådstarter
28 0
Vel, programmet "Free Ram XP Pro" hevder å frigjøre RAM pg speede opp cpu, mao at ting skal skje fortere. Inleggene her forteller vel ganske enkelt at jeg er en av utrolig mange som er tatt med buksene nede. Insetting av mer RAM og/eller rengjøring høres jo mer fornuftig ut.

Noekken