Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1013
Hei! Knuste min iPhone for en stund siden, usikker på hva som er gått istykker, men sitter å krysser fingrene på at det kun er skjermen som har kveldet.

Så har jeg fått en iPhone som ikke vil starte at all, ser for meg det kan være batteriet på denne som har tatt kveld.

Sett på div tutorials og det ser ut som det letteste er å skifte skjerm og ikke batteriet. (Kan ikke lodde)

Men, er det noen måte å feilsøke disse telefonene på? Regner med jeg setter igang imorgen med å prøve å skifte skjerm da jeg som sagt syntes dette så lettest ut.

Any toughts?
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Er hele skjermen på den første ødelagt eller er den bare sprukket? Går som regel ann å bruke den som "normalt" hvis skjermen bare er knust.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Fant en bra toturial på youtube en gang jeg "lekte" meg med min ødlagte iphone 2g.

Er ikke så utrolig vanskelig å bytte skjerm må bare passe på å ikke rive fra hverandre kablene som er i miniatyr format.

Anbefaler att du har bra med lys og ett rent fint bord å gjøre dette på.
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Er hele skjermen på den første ødelagt eller er den bare sprukket? Går som regel ann å bruke den som "normalt" hvis skjermen bare er knust.
Vis hele sitatet...

Den er så knust at jeg regner med det er bare støv igjen når jeg tar den av
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av goillum Vis innlegg
Den er så knust at jeg regner med det er bare støv igjen når jeg tar den av
Vis hele sitatet...
Da er jo en mulighet å prøve skjermen fra den andre telefonen. Lykke til
Like I said, ja Får telefon nr2 først senere idag, så skal skrive rappport her når jeg er done.
Her kan du kjøpe deler til iPhone. Og siden er Norsk
Hvis jeg husker riktig så er det håpløst å bytte ut glasset på iPhone 1.gen, da må du ha hele frontdekselet nytt.
På 2.gen skal det gå å bare ta ut glasset.

Har selv åpnet og prøvd å bytte glasset på min iPod Touch, men siden jeg hadde bestil fra sendte med feil tilkobling på skjermen Skulle være han og var hun-tilkobling, eller motsatt.

Bateriet krever noe lodding for å bytte, men er ganske enkelt hvis du kan det aller simpleste av lodding.
Skal kun bruke hovedkort og batteri fra min gamle til den andre jeg får