Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 955
Hei

For en liten stund siden sluttet Dell pcen til broren min å virke. Den ble derfor sendt inn til reperasjon hos Dell. Da vi fikk den tilbake ville den ikke skru seg på. Jeg forsikret meg om at det ikke var noen ledninger eller lignende som var årsaken. Så etter at jeg hadde sjekket alle ledningene, så jeg at det var en liten rød "bryter" bakpå datamaskinen. Denne bryteren, som var veldig liten og satt litt "gjemt" ved siden av strøminntaket på pcen, var tapet over med blank tape. Dum som jeg var dro jeg av tapen og vippet opp denne bryteren. Dette førte til at det eksploderte inne i pcen. Eksplosjonen var riktignok liten. Er det noen som vet hva jeg gjorde? Er det lett å fikse, eller må den sendes inn til Dell IGJEN?
Sist endret av Pence321; 21. april 2009 kl. 23:56.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Du endret trolig motstanden i strømforskningen fra 230 til 110 volt...
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Du har svidd maskina di og det vil ikke være mulig å reparere. Spaken bak strømforsyningen er for å endre strømspenningen. Du kan om mulig sende den inn til Dell og bare si at den ikke fungerte da du fikk den tilbake. Om du er heldig får du ny maskin.
Det var bryteren mellom 220v/110v, dvs EU/Amerikanst strømkontakt. Du må skifte ut strømforsyning, og alt annet som evn. ble ødelagt.

Du må nok sende den inn.
Trådstarter
ok :/ takk for svar
Er lett å fikse, bare å sette in ny strømforsyning, somoftest... (dette er mine erfaringer)
Sist endret av Spelly; 22. april 2009 kl. 00:05.
pleier og funke med en ny strømforsyning, men er du heldig så kan du ha kortsluttet alle komponentene i dataen, eller de kan ha blitt skadet av "eksplosjonen".

Jeg hadde prøvd og se om jeg kunne lånt en strømorsyning av en venn og testet, og funker ikke det, så kan du sende dataen inn til Dell igjenn. Derimot så må du ikke regne med garanti, siden du forårsaket ulykken selv.