Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilken editor bruker dere?
Microsoft FrontPage 8 17,02%
Dream Waver 19 40,43%
Notepad 5 10,64%
1st Page 5 10,64%
Noe annet(spesifiser) 10 21,28%
Stemmegivere: 47. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  55 2978
Kom igjen da folkens, dropp frontpage.. det suger!!
Prøv heller å lær html/css/javascript skikkelig. Mye enklere å gjøre ting og tang da. Det er bedre å putte i cv'et det enn Frontpage IMHO.
Jepp dropp Frontpage.. Lag en .css fil istedet, så man slippe unna litt arbeid ...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Prøv heller å lær html/css/javascript skikkelig. Mye enklere å gjøre ting og tang da. Det er bedre å putte i cv'et det enn Frontpage IMHO.
Vis hele sitatet...
joda,,, men mange kommersielle sider vedlikeholdes med frontpage, og da er det jo greit å ha litt peiling på det!

cavey: Fucker ikke frontpage kodene du skriver i "source modus" med en gang du går inn på "design modus" eller hva man kan kalle den .. ?
Vis hele sitatet...
ikke så mye som jeg trodde før jeg prøvde fp2000. Det eneste jeg har hatt problemer med er hvis jeg har satt inn base target i wysiwyg-modus og prøver å ta den vekk i source-modus + at jeg hadde noe no-frames koder som den dreiv og fucka opp pga at jeg ikke hadde skrevet det 100% riktig eller ryddig nok... men etter litt flikking fikk jeg det til...

må si det igjen... driver kun med frontpage nå for å lære det, foretrekker ellers source-editorer, hater at et program skal overstyre kodinga mi. men må innrømme at fp2000 var bedre enn jeg trodde.
jeg bruker dreamweaver fast, synes det er et helt enkelt og greit program... men jeg så noen nevnte noe om at homesite var greit til php/asp eller.no siden den raskt lager php kode som template kode eller.no

jeg gadd ikke å lese igjennom alle postene (late jævelen) for å se hva homesite dreide seg om, så kan noen gi meg en rask innføring?
tore: For meg er homesite et program som gir meg fin oversikt over hva som er html og hva som er php. Jeg liker hvordan programmet ser ut, og syns derfor det er greit å jobbe med

Testet forresten notepad hos en kamerat da jeg skulle mekke en liten side for han, og det var jo egentlig ganske greit å sitte å kode i notepad, men svart/hvitt blir man lei av etterhvert
Det er jo ikke noe spørsmål engang. Dreamweaver er mye bedre, og det er ikke så vanskelig å forstå seg på spør du meg. Det følger med en bra hjelpefil som viser deg det meste. Utrolig bra editor. Frontpage kan ikke måles opp i forhold.

Bruker Dreamweaver til PHP også jeg. Men noen ganger er det kanskje lettere å bruke homesite... kommer an på hva en holder på med. Templates er hvertfall veldig lett i DW, sparer deg for MASSE arbeid