Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3482
Hvis man blander til rød kondidori farge ol. I røykbombe oppskriften, blir den rød da??
Har noen prøvd??
I såfall hva annet kan man blande inn for å få en annen farge på røyken?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Iceman Twix
Hvis man blander til rød kondidori farge ol. I røykbombe oppskriften, blir den rød da??
Vis hele sitatet...
NEI. :x

I såfall hva annet kan man blande inn for å få en annen farge på røyken?
Vis hele sitatet...
Det er umulig å farge røyken på en KNSU røykbombe.

Søk. I arkivet.
tror ikke du vil får rød røyk hvis du har i rød konditorfarge. jeg har ikke prøvd dette, men er veeeldig sikker på at dette ikke funker. men har noen andre info om hvordan man farger røyken på røykbomber?


Bm er du sikker på at det ikke går og farge røyken på røykbomber? jeg har greid og lage svart røyk med KNSU røykbomber.
les igjen! jeg HAR greid og farge røyken svart + brun tror jeg...men jeg vet at jeg har greid og lage svarte røykbomber

[color=red]Vennligst bruk editknappen, takk
Up[/color]
les igjen! jeg HAR greid og farge røyken svart + brun tror jeg...men jeg vet at jeg har greid og lage svarte røykbomber
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Hvordan da? Bildekk? :roll:
Uansett, så tenker han på rød røyk. Eller blå eller grønn e.l. Litt mer "fyrverkerisk" enn svart røyk. :P
jeg laget svart røyk ved og bland KNSU i pulver form med trekull pulver :P brun røyk kom bare en gang jeg fyrte en røykbombe i et brent malingsspann.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av Iceman Twix
Hvis man blander til rød kondidori farge ol. I røykbombe oppskriften, blir den rød da??
Har noen prøvd??
I såfall hva annet kan man blande inn for å få en annen farge på røyken?
Vis hele sitatet...
Nei, du vil ikke få farget røyken med kondidorifarge. Men søker du vil du finne svar. Jeg har også lest at det er umulig å farge røyken på kno3 og sukker røykbombe! men det må da gå på en måte mener jeg at jeg leste. bare søk så finner du svar.
du kan lage røykbombe med farger, men da trenger du mange eksotiske stoffer, som er vanskelige å komme over.
du klarer ikke å skifte fargen på røyken, bare ved å skifte fargen på blandingen.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Jeg har MASSE blandingsfårhold til masse forskjellige røykfarger. Og man må ikke ha masse stoffer som er vanskelig og få.
SKal se om jeg finner kilden til linken.
Fant denne oppskriften fra nettet:

Røykbombe.
7g sinkpulver og 8g knust ammoniumnitrat blandes i en stor jernskål i avtrekk. Sett eventuelt til barium, strontium eller lign. for å få farver. Drypp på tre dråper vann. Etter noen sekunder begynner en tiltagende røykutvikling, ofte med flamme.

Virker det tror du?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av Iceman Twix
Fant denne oppskriften fra nettet:

Røykbombe.
7g sinkpulver og 8g knust ammoniumnitrat blandes i en stor jernskål i avtrekk. Sett eventuelt til barium, strontium eller lign. for å få farver. Drypp på tre dråper vann. Etter noen sekunder begynner en tiltagende røykutvikling, ofte med flamme.

Virker det tror du?
Vis hele sitatet...
Hmm.. Har du link?
Kan sikkert teste etter jeg at jeg har får sinkpulver fra svenskakemi.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Fungerte ikke hos meg. Men jeg var ikke så nøye med blandingsforholda. Og jeg blandet heller ikke i en jernskål. :roll:
den normale oppskriften på negative-x: http://www.unitednuclear.com/negx.htm
hvis du har kjemikaliene erdet denne jeg ville anbefale deg å prøve
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Fant ut at jeg hadde et reagensrør med ammoniumklorid stående, så jeg prøvde det. Kul effekt, mye røyk, anbefales!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Blanda hva med ammoniumklorid?! Lukter døde noobs :?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Ammoniumnitrat og sinkpulver.. Les ovenfor!
Å blande i konditorfarge vil aldri i verden fungere fordi når røykbomba brenner utvikler den en så stor varme at fargepartiklene forkulles. Men det finnes visstnok noen stoffer som tåler denne varmen, hvilke er jeg ikke helt sikker på.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av BomberMan
Ammoniumnitrat og sinkpulver.. Les ovenfor!
Vis hele sitatet...
Du blanda ammoniumnitrat, sink og ammoniumklorid?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Jepp, og tilsatte noen dråper vann. *pscchhhh* :P
Men lurer på noe:

Har noen prøvd å blande svovel til kno3 røykbomben?
Brenner det ikke bedre da?
:?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Du får vell blå-aktig farge og det vil kansje knitre eller brenne fortere.
Har ikke prøvd det enda, men kan sikkert prøve etter jeg har fått ny forsynig med svovel.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av BomberMan
Jepp, og tilsatte noen dråper vann. *pscchhhh* :P
Vis hele sitatet...
Og hva lukta gassene som kom?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Ikke klor hvis det er det du lurer på. :P Lukta ikke noe spess.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Andre gasser en klor som dreper deg!
Dette her har jeg også tenkt på.
Å jeg er ganske sikker på hva man må bruke :mrgreen:
Tommy Sharif (garantert feilstavet) Har tenkt å lansere dekk som lager farger røyk når du burner.
Hvis noen fant ut hvilket kjemikalie han har i dekkene så kunne man jo bruke det i røykbombene.
Det er jo opplagt noe som funker ved høye temperaturer og røykbomben min smeltet aluminium så det burde fungere
Sitat av Spanky
Dette her har jeg også tenkt på.
Å jeg er ganske sikker på hva man må bruke :mrgreen:
Tommy Sharif (garantert feilstavet) Har tenkt å lansere dekk som lager farger røyk når du burner.
Hvis noen fant ut hvilket kjemikalie han har i dekkene så kunne man jo bruke det i røykbombene.
Det er jo opplagt noe som funker ved høye temperaturer og røykbomben min smeltet aluminium så det burde fungere
Vis hele sitatet...
Tro meg, en KNSU-blanding brenner med mye høyere temperatur enn hva man oppnår når Muhammed klemmer gassen i bånn og burner med kebabtralla si.
var nettopp ute og prøvde 40-60-10 sukker, salpeter og svovel blandingen! den fungerer veldig bra. Jeg hadde noe smelta og fyrte det av sammen med KNSUS blandingen, jeg vil si det kom like store stikkflammer av begge blandingene+ at svovelblandingen laget et mye hvitere lys, men den smelta KNSU blandinga laga mere røyk.