Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 621
Jeg mener å ha lest at man absolutt ikke må installere en Windows v. uten SP2 (altså Windows med SP1), pga. da klikker hele disken, og ingen ting virker. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

Takker for svar!
Ja, har vært borti dette ved et tilfelle. Men mener å huske at jeg fikk det til til slutt.
Unngå om du ikke må.

Tror jeg ikke fikk oppgradert til SP2, though.
Sist endret av Frenor; 5. oktober 2008 kl. 14:19.
For å finne ut om Windows CDen min er Windows med SP2, hva må jeg gjøre? Explorer CDen og da ser jeg at det ligger en fil der som heter WIN51IP.SP2. Vil dette si at det er Windows med SP2?

Beklager dum post.. Det var jo bare å lese readme, så fikk jeg svaret på det
Forøvrig er det alltid lurt å ha de siste servicepackene liggende på disk/cd. En Windows-maskin uten sp2 lever ikke mange minuttene på nett før den er infisert. Du rekker sjelden å laste ned før det er for sent, for å si det sånn.... ;-)
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det kan være smart og tidssparende å slipstreame nyeste service pack og de nyeste updates på en cd. Jeg f.eks bruker å slipstreame sp3 + sp3 update pack fra http://xable.net/. Jeg bruker også å legge inn lisensnøkkel og innstillinger, da jeg stort sett lager en ny cd/iso før hver installasjon.
Nå har jeg det problemet at når Mac restarter for å fullføre windows installasjonen, får jeg opp beskjeden "disc error". Leste at dette kunne være pga. at jeg ikke fikk valget om å formatere den partisjonen som ble laget for windows til fat32, men det er allerede fat32 om jeg ikke tar helt feil. Fikk bare muligheten til å formatere den med NTFS og noen andre NTFS relaterte valg. Windows CDen jeg brukte har SP2, så dette skulle ikke være problemet.. Noen som vet hva jeg må gjøre?
Jeg har hatt samme problemet selv... Jeg fiksa det ENTEN ved å la Bootcamp-veilederen gjøre formateringa (og ikke formatere fra install-cd'en) eller ved å formatere partisjonen på nytt med install-cd'en. En av dem funka, den andre funka ikke... Så du må bare prøve med andre ord.

Jeg bruker alltid NTFS. FAT32 kan ikke lagre filer større enn 4GB, så da får du ikke lagret DVD-imager engang, så det anbefales ikke.
Takker for svar. Sitter i Windows naa. KP!