Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1542
Hei, jeg har en bekjent som for tiden jobber på hovedkontoret til Crocs, i Nederland, som "key account representative". Ting som i hovedsak er interessante som yrke er "customer service, account rep, sales support".
Hun er utdannet innen "Tourism Management BA", og har gått på University of Brighton.
Hun er 25 år, britisk, å snakker dermed ikke norsk. Norsk kurs er en mulighet om dette hjelper til, å hun har lyst å lære et annet språk så det vil nok passe seg bra, og hun vil muligens delta på norsk kurs selv om det ikke er påkrevd.

----
Jeg sendte denne mailen til Manpower (ugh), da de dukket opp etter litt søking på finn.no.
Jeg undrer på om dere vet om noen muligheter, evt hvem jeg kan kontakte utenom Manpower for å stille dette spørsmålet.
Hun er først å fremst interessert i å jobbe i Rogaland.


Vet ikke helt hvor denne passet seg, men det er vel kanskje litt med "samfunn" å gjøre?
Dell trenger engelsktalende 'Account managers' på Skøyen, Oslo ihvertfall.
Hun må for all del lære seg norsk, dette er ganske enkelt for at kommunikasjonsapparatet i bedriften/jobben vil fungere mer optimalt enn hvis ikke, men det er ikke påkrevd som du sier i arbeidsmarkedet.

Siden hun har utdannelse i reiseliv, er det nok dette hun gjerne ønsker å jobbe med? Da er det lurt å bruke god til på å konstruere cv'er og søknader egnet for hvert f.eks hotell, da "costumer service, account rep og sales support inngår.

Men også når du nevner disse interessante jobbretningene for henne, høres det ikke så veldig lovende ut, da jeg forbinder de med enkel jobb som gjerne foregår over telefonen, f.eks telefonsalg og kundeservice. Du kan jo spør hvor ambisjonsnivået hennes ligger når det gjelder slike jobber.
Sist endret av piuu; 22. august 2008 kl. 14:21.
Sitat av piuu
Men også når du nevner disse interessante jobbretningene for henne, høres det ikke så veldig lovende ut, da jeg forbinder de med enkel jobb som gjerne foregår over telefonen, f.eks telefonsalg og kundeservice. Du kan jo spør hvor ambisjonsnivået hennes ligger når det gjelder slike jobber.
Vis hele sitatet...
Salg med portefølje og spesialisert support er faktisk veldig godt betalt om man gjør en god jobb. Sikkert noen som synes det er artig også.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Jeg tror ikke hun har noe imot å jobbe med mennesker, men såvidt jeg har forstått så innebærer en del av det hun nå gjør hos Crocs, det å sitte i telefonen, trykke på dataen å delta på forskjellige møter.
Jeg skal høre med henne om hotell (turisme relatert) er noe interessant for henne, noe det sånn sett burde være, mtp utdanning.
Som hun presterte å si når jeg ble overrasket når hun sa hun hadde utdannet seg på universitet "theres more then just a pretty face"

Anywho, hotell er nevnt, samt Dell på Skøyen. Det blir nok ikke til at hun kommer her med det aller første, men jeg sjekker bare for hva slags bransjer etc som kan være relevante å kontakte for henne.

OBS: Har kontaktet både Manpower, og NAV, så vi får se hva de svarer
Proffice kan vær en idee
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
boohaze, takk for forslaget
Da har jeg sendt mail til Manpower, NAV og Proffice (noe omformulert).
Dersom noen vet om andre "etater"/selskap/plasser jeg kan/bør sende en mail gi lyd fra dere

Takk for hjelp så langt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
http://h10055.www1.hp.com/jobsathp/

Kan alltids hende vi har noe merkelige åpninger.
Engelsktalende i Stavanger? Det må da bare være å ta kontakt med et oljeselskap, der snakker jo de fleste Engelsk og norsk er ofte heller ikke påkrevd...
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
devotio, det var ikke et så dumt forslag
Hvem opererer i Stavanger? StatoilHydro?


Sio, jeg tror nok de holder seg til texas språket i texas
Er ikke "alle" i Stavanger da? Er vel ingen olje-folk som ikke oppholder seg der..
Kan også høre med jobzone
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Sendt mail til Statoil nå, så får vi se hvordan det går
Jo jeg tror vel egentlig at "alle" har en form for kontor i Stavanger, men det er bare å komme på hvem de er
Skal sende en mail i jobzone sin retning også
Takk for forslag.
Har hun noe teknisk (server, drifting, data osv) bakgrunn? Du skriver trykke på datan, noe mer info hadde vært fint :-)
Ikke noe problem å få seg jobb innen oljebransjen hvis man er god i engelsk, men det er gjerne ingenørjobber det er stor etterspørsel på.

http://www.nov-norway.no/
http://www.akersolutions.com/Interne...re/default.htm
http://www.statoilhydro.com/no/Caree...s/default.aspx
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Hun har nok ikke noe teknisk erfaring mtp server drifting og slike ting. Går utifra hun fyller ut skjemaer, skriver ut kontoinformasjon, sender epost osv. Hun har nok ingen kunnskap teknisk sett.
Deezire, jeg så det når jeg var innom statoil.no at det ser mest ut til å være ingeniørjobber.
Jeg har ivertfall sendt Statoil en mail, så får vi se hva de har å si.
Jeg jobbet hos en mellomstor aktør i oljebransjen i Stavanger i fjor. Sikkert 20-30% av alle de som jobbet der var utenlandske, majoriteten fra Storbritannia. Det bør ikke være noe problem for henne å få jobb.

De fleste firmaene går dog gjennom vikarbyråer for å ha muligheten til å "teste ut" ansatte før de faktisk ansetter dem. Altså, man går gjennom en prøveperiode på kanskje 3-6 måneder, og om du gjør en god jobb får du fast ansettelse.

Så hold et øye med finn.no, NAV og lignende. Eller kontakt vikarbyråene direkte (Xtra Personell, JobZone, Kelly Services (alle er i Stavanger sentrum) og en haug andre jeg ikke kommer på). Men du må huske å mase litt, i alle fall når det faktisk begynner å bli aktuelt.