Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1955
Da er tiden kommet for at jeg vil fortelle litt om xbox360 sine muligheter.
For å gjøre en ting klart for folk. NEI du kan ikke spill kopierte spill på xbox360 uten å omprogramere en chipp på dvd spillern. Derfor serjeg HELT bortifra dette. I tillegg så er live halve morroa med en 360. derfor vil microsoft enkelt kunne slippe en patch som sperrer en evnt softmod som slippes senere.

Altså hva kan vi idag gjøre med xbox 360: (etter hva jeg vet)

- vi kan spille av stort sett alt av div filmer.
Dette gjøres ved å streame de fra en pc med windows media center 2005 installert.
Det fins forskjelige program snutter som gjør dette for deg.
JEG liker best transcode. den er enkel ibruk og har få bugs.
De andre alternativene for å nevne noen er bruk av feks VLC og en kombinasjon av webinterface som styrer streamen på xboxen.
Men mitt beste tips er altså: http://runtime360.com/category/blog/transcodin

- Videre kan man streame mp3 uten noe styr og uten media center 2005.
dette gjøres ved å legge inn en media connect plugin på maskinen.

- Vi kan kjøre bilder fra en windows maskin.
Dette gjøres også via media connect plugin

- Vi kan "manipulere" xboxen til å kjøre windows media streams fra nettet.
Dette gjøres via media center2005 plugin på xboxen og en maskin som har delt en mappe med .asx filer (lagre feks tv2 stream som playlist med fil endelse .asx). Merk her at siden innholdet ikke omkodes til riktig format her kan du bare bruke streamer som xboxen selv kan tolke. Dette være seg mpg1/2, mp3 eller wma streamer. Jeg har selv kjørt tv2 webtv streamer via dette.

- Vi kan kjøre nes emulator via en webside på xboxen.

tror dette var via media center også. MERK at dette er uten lyd til dags dato.

- Pga av man har muligheten til å omkode matrilet så er altså MEDIA i seg selv ikke noe problem.
Og man kan i teorien kjøre hva en det skal være av ting på den som kjøres i et webgrensesnitt uten noe særlig plugins.

- Vi kan se webtv og streame filmer fra nettet.

Dette skjer i media center 2005 plugin. der har du nrk webtv og webradio. i tillegg til tv2 og tvnorge. men de 2 sistnevnte koster penger. og man har i tillegg endel andre pay2view film løsninger der også. men dette koster som sagt penger. bare nrk webtv og nyhetene på tv2 som er gratis ;0)

Dette er det jeg i farta kommer på at man kan leke seg med.
Er noen intreserte i å finne ut mere om de andre "omkoderne" eller nes emulatoren så ta en titt på http://forums.xbox-scene.com/index.php?showforum=129


Nyheter om 360 som vi liker (altså hey vi kan modde og se hva ekstrautstyr du kan flekke på den) finner du her: http://www.xbox-scene.com/index.php?view=xbox360


Jeg skal se om jeg ikke finner ut mere jeg kan gjøre og fortelle om. i mellomtiden kan jo dere kommer med inspill her vist dere kommer på noe jeg har glemt.
Vet at det går å sette i større hd osv i xboxen. men jeg er av oppfatningen at spillene ikke kommer til å bli så populære cracket (ivertfall i mitt hodet) siden microsoft har lagt så stor vekt på live spillingen. derfor blir nok heller media center 2005 delen bli det som blir cracket og tilgjengelig for offentligheten i første omgang. og man trenger offcoursa da ikke å oppgradere xboxen. (vist ikke du er en cheap bastard som bare kjøpte "lite" versjonen da)
Sist endret av Psych|Com; 20. april 2006 kl. 00:49.
Kanskje litt offtopic, men - må si at det virker svært lite fristende med en 360, da den gode gamle xboxen spiller alt hva det skulle være av filmer, streams, musikk av alle filtyper og spill uten å kreve at man må omkode noe som helst, ei heller at en må ha Media Center innstallert på noen av nodene.

Vet du forresten om det går an å sette opp en ftp server på en 360? Det har jeg lurt på..
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
Sitat av junglejuice
Kanskje litt offtopic, men - må si at det virker svært lite fristende med en 360, da den gode gamle xboxen spiller alt hva det skulle være av filmer, streams, musikk av alle filtyper og spill uten å kreve at man må omkode noe som helst, ei heller at en må ha Media Center innstallert på noen av nodene.

Vet du forresten om det går an å sette opp en ftp server på en 360? Det har jeg lurt på..
Vis hele sitatet...
uten at du må gjøre noe sier du. våkne! du må chippe den eller softmodde vanlig xbox og legge inn xbmc eller xbmp for å få samme funksjonalitenen som her er out of the box på 360.
og leste du noe av det jeg skrev så fattet du kansje at man ikke trenger noe ftp tilgang til xboxen da man ikke skal ha noen spill over på den, i tillegg streames alt fra en server ...

edit: glemte vel å si at man kan offcourse lagre mp3 på harddisken eller sette i en usb key/mp3 spiller i xboxen og la musikken som er på der spilles av uten at du har nettverk
Sist endret av Psych|Com; 20. april 2006 kl. 08:21.
Tja, heller også mot samme som junglejuice. Så lenge man er avhengig av live for å få spilt over nettet, det ikke går å kopiere spill (som jo er latterlig enkelt til vanlig xbox), osv osv. Nei, holder meg til gamleboxen foreløpig, vil vente og se litt hva som skjer med "utvidede muligheter" til 360'en før jeg overveier å bytte. Er jo mer stress å måtte endre format på alt mulig (gang etter gang) enn det er å få chippa en xbox, i tillegg til at alt mulig rart MÅ gjøres via en server?!? Hva om jeg ikke VIL ha en ekstra boks stående?

Men forøvrig, sånn rent teknisk kvalitetsmessig, så har den jo absolutte fordeler. Er jo ikke sammenliknbar når det gjelder hvor mye futt det er i den.
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
tror folk misstorsfår konverteringen. det er IKKE slik det var i begynnelsen.
er rett og slett en live stream som du starter fra xboxen med media center plugin og som kjøres fra en server med media center 2005 installert..
filene kan være i hvilken endelse de bare vil. er selv enig at på spill fronten så er det veldig lite spill ute sånn egnetlig. men det kommer. jeg har mine grunner til at jeg plutselig fikk xbox 360 så "tidlig".
spiller nettverk må man nok uansett ha. er ikke sikker på om man kan spille uten live gold. har rett og slett aldri hatt annet en gold så...


men for all del. startet ikke tråden for å krangle om xbox1 duger for de som bare vil se film og høre på musikk. for det gjør den.
tråden her var ment som "hey en tråd der det står en ting og det er mulighetene med xbox360 og BARE det. så stopp med whininga. har dere ikke xbox360 så driter jeg i det. men dette er ivertfall de foreløbige mulighetene
Sist endret av Psych|Com; 20. april 2006 kl. 15:20.
Gode tips!

Får ny maskin i dag, som skal dedikeres til Media Center, så da blir det vel fart på sakene.

åja, føk den whininga. Samme som går igjen HVER gang. Vi snakker ikke om xbox er bedre enn xbox360, eller om en vanlig DVD spiller er bedre enn dvdspiller`n i xbox360. VI SNAKKER OM XBOX360.

Blir som å hele tia referere til den godt innkjørte, men ikke fullt så pene eksdama i selskap med veninnene til den nye dama. Ingen som liker`ei da vettu:/


btw, når det gjelder få 360-titler, er Oblivion verdt 360-investeringen alene.
Sist endret av cezar; 20. april 2006 kl. 16:57.
▼ ... over et år senere ... ▼
BUMP
Jeg har ikke Windows Media center, kan jeg spille av nedlastede film fordiom?
Jeg kommer bare inn på intern video når jeg prøver nå, og jeg har prøvd å overføre noen filmer til den mappen, men de finner ikke xboxa mi =/

(sorry for at jeg tar opp en så gammel tråd, men jeg fant ikke noe annet)
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
du kan legge inn windows connect på maskinen din og dele filmen via der. så må du koble til en maskin på xboxen.
du slipper da å ha media center. men må bruke et program jeg ikke kommer på i farta.
Mener å huske det var basert på VLC.

Eller du kan legge inn tversity som funker på samme måte bare litt bedre.
http://www.tversity.com/home
Hvordan fungerer en xbox 360 med flashet firmware på xbox live? Blir du bannet med en gang du logger på med en flashet xbox?
Sitat av Kinseek
Hvordan fungerer en xbox 360 med flashet firmware på xbox live? Blir du bannet med en gang du logger på med en flashet xbox?
Vis hele sitatet...
Njet, jeg har spilt på live i halvannet år (minus de siste par-tre månedene, ikke hatt tid ) med hacket boks. Jeg har dog passet meg litt for store releaser, dårlige ripper og andre potensielle humper i veien.
Sist endret av Benson; 23. juni 2008 kl. 09:19.
Hvilken ledning trenger jeg for og koble xbox til pc om jeg vil se film fra pcen? :P
Sitat av Kinseek
Hvordan fungerer en xbox 360 med flashet firmware på xbox live? Blir du bannet med en gang du logger på med en flashet xbox?
Vis hele sitatet...
Per dags dato er du sikret så lenge bildefilene du brenner ut er patchet med sikkerhetssektorer, DMI- og PFI-filer.
De siste firmwarene (iXtreme 1.2c og utover) sjekker om spillet er patchet korrekt før det velger å kjøre det.

Dersom et spill er ufullstendig patchet, vil DVD-drevet avvise DVD-disken som uspillbar disk.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Denne transcodinga for å spille noe annet enn de allerede støttede formatene sluker jo noe vanvittig med maskinkraft.
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
Sitat av Logic
Hvilken ledning trenger jeg for og koble xbox til pc om jeg vil se film fra pcen? :P
Vis hele sitatet...
må koble xboxen opp i nettverket til din datamaskin. vanlig TP kabel
Ang Nes emulator..
Sitat av Nemorensis @ forums.xbox-scene.com

Here is the updated APPLET : http://www.nescafeweb.com/main.download.php
There is sound now but I didn't try yet.
Vis hele sitatet...
Les hele posten her.
Man kan og koble til ekstern hdd
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
http://tversity.com/tversity-10-rc1-is-here/

"enkleste" måten å streame ting til xboxen uten å bruke mediacenter.
Ivertfall som jeg har funnet til nå.
Noen som vet om det er mulig å koble til en minnepenn til xboxen og kjøre filmer osv fra den`?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Keatis
Noen som vet om det er mulig å koble til en minnepenn til xboxen og kjøre filmer osv fra den`?
Vis hele sitatet...
Det fungerer helt fint ja. Både minnepenn ekstern hd med usb fungerer helt utmerket til både bilder, film og musikk.