Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 765
Jeg har nyeste Firefox, og kommer meg ikke inn på www.itslearning.com
MEN, når jeg bruker IE tab pluginen til FF, da kan jeg komme inn på siden.
Hvorfor kommer jeg meg ikke inn me FF og bare med IE?

får bare opp dette:
The connection was reset



The connection to the server was reset while the page was loading.




* The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few
moments.

* If you are unable to load any pages, check your computer's network
connection.

* If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure
that Firefox is permitted to access the Web.
Sist endret av mardiodh; 30. mai 2008 kl. 09:45.
Gjelder dette når du bruker skolenettet? Gjelder det bare its?
På min skole kan vi bare få tilgang på internett når vi bruker ie
Jeg selv brukte itslearning da jeg tok et par fag på HiST, det er en stund siden nå men etter hva jeg selv husker så brukte jeg opera eller firefox på den siden. Jeg er anti MS og kjører linux, og jeg vet at under den tiden jeg tok fagene kjørte jeg kun linux på alle mine maskiner, så IE hadde vært litt vanskelig å bruke.

Jeg tror dette er noe med din datamaskin/firefox settings eller noe, har du prøvd i andre nettlesere enn Firefox og IE? For jeg kan virkelig ikke forstå at itslearning har valgt i senere tid (etter at jeg brukte det) å få alle besøkende til å bruke IE. Prøv en annen browser å se hva som skjer.

Når det gjelder det tekniske er jeg kjent med http protokollen, og hvis du får "connection reset" så er det mest sannsynlig et HTTP-Header problem. Noe som itslearning-webserveren og din nettleser ikke er helt enige om.

Du kan evnt prøve siden med opera eller safari.
Sist endret av DrKake; 30. mai 2008 kl. 10:22.
Trådstarter
32 3
Samme itslearning adresse funker i IE, men ikke i FF.
Dette er ikke bare på skolenettet, men hjemme også, tidligere har det funket i FF, men så for en stund siden så sluttet det å funke, og jeg måtte bruke IE for å kunne komme inn på ITSL.
Siden funker også elt fint i både Opera og Safari.
Sist endret av mardiodh; 30. mai 2008 kl. 10:50.
Slett cookies. Itsloading bruker en redirect som ligger inne i cookies for å sende deg til riktig plass etter autentisering, og denne kan ha blitt byttet.
Jeg kommer fint inn på linken din med firefox. Men jeg bruker 3.0.
Test 3.0 RC 1 om du har lyst. Husk å ta backup av favoritter.
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all-rc.html
Hehe kjipt egentlig, du skulle hatt min firefox. Bruker itslearning eller burde bruke det men er aldri innpå der untatt på skolen da =P. Hmm gjør som zagge sier update browseren din =P.
Trådstarter
32 3
Thanks Dyret funket når jeg slettet cookies

Sitat av Dyret
Slett cookies. Itsloading bruker en redirect som ligger inne i cookies for å sende deg til riktig plass etter autentisering, og denne kan ha blitt byttet.
Vis hele sitatet...
Har ikke lest gjennom postene, men bruker selv Firefox til itslearning..

Men skal sies at Itslearning.com er farlig ustabilt, ofte jeg ikke kommer inn uansett hva jeg prøver, håper 3'ern blir mer stabil.

edit: Der ja, ser det er kommet mye fornuftig.
Sist endret av Kugie; 31. mai 2008 kl. 15:03.