Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1499
Heisann, jeg og et par andre har formet et nytt band, type 70/80-tallsrock som minner om van halen, alice cooper, mötley crue osv (dog noe modernisert iforhold). I den forbindelse prøvde jeg meg på et par grafiske saker, tanken er å få til noe som egner seg til flyers, postere, t-skjorter osv. Jeg er 100% noob uten noen relevant erfaring så det er egentlig bare en test mens jeg prøver å finne noen som kan dette.

Linker (Trykk på bildet etter det har kommet opp for å få rett pixel-ratio):

https://imma.gr/4311

https://imma.gr/4312

Tar imot ros/ris og hjelp med takk!
Sitat av SID64
Heisann, jeg og et par andre har formet et nytt band, type 70/80-tallsrock som minner om van halen, alice cooper, mötley crue osv (dog noe modernisert iforhold). I den forbindelse prøvde jeg meg på et par grafiske saker, tanken er å få til noe som egner seg til flyers, postere, t-skjorter osv. Jeg er 100% noob uten noen relevant erfaring så det er egentlig bare en test mens jeg prøver å finne noen som kan dette.

Linker (Trykk på bildet etter det har kommet opp for å få rett pixel-ratio):

https://imma.gr/4311

https://imma.gr/4312

Tar imot ros/ris og hjelp med takk!
Vis hele sitatet...
Fete logoer, men tror den første passer best, den siste ser ut som logo til en strippebar.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Go for strippebar!
har du tegna grafikken i den første selv?? hvis ikke.. hmm, kan jo tenkes noen kjenner den igjen..
det ser egentlig mest ut som du bare har satt inn teksten..?
nr 2, uten tvil :-)
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
nr 1 manglet en bakgrunn syntest jeg. Likte nummer 1 bedre enn nr 2.
Men kan du poste en sang også?
Jeg har heller ikke noe å bidra med, men som de andre her, så bare skriver jeg for å late som om jeg kan gi noe som helst av input som er til hjelp..

Fra spøk til alvor: Kan ikke dere seriøst skjerpe dere ? Håper fra nå av at terskelen til å komme med inspill skal bli en smule høyere. Gutten har gjort et godt stykke arbeid, og vil selvsagt ha seriøs kritikk av logo.
Skifte skrift kanskje? kjenner den igjen fra dafont :P
Nummer en er helt klart best, om du har laget den selv er jeg mektig imponert, det tar litt arbeid ass. Nummer to synes jeg er for enkel, ser ut som du har lastet ned to fonter, en til skriften og en til damene og pastet...
Det er jo ikke logoer, men ett platecover og en web-banner du har laget her.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Matthiesen
Jeg har heller ikke noe å bidra med, men som de andre her, så bare skriver jeg for å late som om jeg kan gi noe som helst av input som er til hjelp..

Fra spøk til alvor: Kan ikke dere seriøst skjerpe dere ? Håper fra nå av at terskelen til å komme med inspill skal bli en smule høyere. Gutten har gjort et godt stykke arbeid, og vil selvsagt ha seriøs kritikk av logo.
Vis hele sitatet...
Jeg håper du var ironisk med dette her. Useriøst arbeid fortjener ikke seriøs kritikk.

Sannheten er at det mest sannsynlig er blitt lagt inn et minimalt arbeid inn i disse logoene. Våpenskjoldet i logo #1 er sannsynligvis klippet direkte fra en annen plass, og dette blir rimelig evident da font og grafikk ikke samsvarer i det minste - og ved at samme font er brukt i begge logoene, dog upassende.

Logo #2 ønsker jeg ikke engang å kommentere. Disse strippedamene florerer overalt, og jeg kan banne på at jeg har sett begge som ble brukt i logoen i et eller annet brush-sett en plass. Hvorfor rød farge?
SID64's Avatar
Trådstarter
Sitat av ticks
Jeg håper du var ironisk med dette her. Useriøst arbeid fortjener ikke seriøs kritikk.

Sannheten er at det mest sannsynlig er blitt lagt inn et minimalt arbeid inn i disse logoene. Våpenskjoldet i logo #1 er sannsynligvis klippet direkte fra en annen plass, og dette blir rimelig evident da font og grafikk ikke samsvarer i det minste - og ved at samme font er brukt i begge logoene, dog upassende.

Logo #2 ønsker jeg ikke engang å kommentere. Disse strippedamene florerer overalt, og jeg kan banne på at jeg har sett begge som ble brukt i logoen i et eller annet brush-sett en plass. Hvorfor rød farge?
Vis hele sitatet...
Trådstarter (meg) erkjenner jo at han har null kunnskap, så istedet for bare å si det var dritt er det kanskje mer hensiktsmessig å komme med forslag om hvordan å forbedre det? Jeg ser ikke hvordan innlegget ditt hjelper trådstarter eller andre som leser tråden.
Sist endret av SID64; 12. april 2008 kl. 18:24.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av SID64
Trådstarter (meg) erkjenner jo at han har null kunnskap, så istedet for bare å si det var dritt er det kanskje mer hensiktsmessig å komme med forslag om hvordan å forbedre det? Jeg ser ikke hvordan innlegget ditt hjelper trådstarter eller andre som leser tråden.
Vis hele sitatet...
Jeg sa ikke at det var dritt. Jeg sa bare at det ikke er noe poeng å kommentere noe som ikke engang er egenprodusert.

Om du skal bruke én av de to logoene ville jeg valgt #1. Det ville derimot hjulpet -veldig- mye om du hadde funnet en font som blendet fint inn med resten av motivet.
SID64's Avatar
Trådstarter
Sitat av ticks
Jeg sa ikke at det var dritt. Jeg sa bare at det ikke er noe poeng å kommentere noe som ikke engang er egenprodusert.

Om du skal bruke én av de to logoene ville jeg valgt #1. Det ville derimot hjulpet -veldig- mye om du hadde funnet en font som blendet fint inn med resten av motivet.
Vis hele sitatet...
Joda, det er egenprodusert.

Slutten av posten din var iallefall litt brukbar, du mener fonten ikke blender med resten, det var en mening og jeg ble forsåvidt enig.

Men noen lærer innen feltet tror jeg ikke du skal satse på å bli. Prøv en litt høfligere tone og ødsle gjerne fra din kunnskap, ikke ditt forakt.
Jeg liker ikke nr1. Den har for mange detaljer som gjør den lite umiddelbar og har ingen egenart over seg. Likner på hvilket som helst våpenskjold og sier ingenting om bandet.

Nr2 derimot viser identitet og er lett gjenkjennelig.
Våpenskjoldet var kult, om du har tegnet det selv; props! Fonten passer ikke så veldig godt overens med våpenskjoldet, syns jeg. Om det virkelig er du som har tegna våpenskjoldet, så kan du jo prøve å integrere bandnavnet på det, det funker som regel fint.

Om det ikke er du som har tegnet våpenskjoldet, så er det liksom ikke så mye å kommentere. Mitt forslag vil i såfall være å få noen som har litt peiling til å tegne noe lignende til dere, så dere får noe eget og unikt, framfor noe clipart-greier, eller noe dere har tatt fra nettet.
Knall arbeid med den første, kan bare ta ordet ditt på at det er egenprodusert. Som nevnt over tror jeg den kan passe fint som et cover, jeg ville absolut være interesert i å se dere hvis jeg fant bildet på en poster eller flyer. Nr. 2 er derimot ikke fullt så bra, minner meg om mötley crue og det var kansje meningen, men likte den ikke så mye uansett, for mye brukt motiv.
Vil bare påpeke (som mange andre har gjort), at du burde bytte ut fontene på bilde nr 1. Fonten der det står "Royal Rebels" passer ikke inn med resten av bildet, og der det står "Hollywood Kningts", er det nesten vanskelig å lese hva som står.