Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 718
Nå har jeg brukt µtorrent i alle herrens år, og fikk denne helgen plutselig problem med det. Etter å kjøre µtorrent bare et par minutter, så starter harddisken å lage rare lyder, så ender ikke det hele opp i BSOD, men enten et helt hvitt vindu, eller et annet med mønster, og det er ikke annet å gjøre enn å starte pc'en på nytt. Harddisken fortsetter å lage lyder samtidig som disse skjermene kommer opp, og dette skjer bare når jeg startet µtorrent, og den starter å laste ned. Det virker som om harddisken har problemer med å skrive data på disken. Noen som har vært borti dette før?

http://bildr.no/thumb/176356.jpeg
http://bildr.no/thumb/176355.jpeg

ca. 8 mnd gammel Acer Aspire 4520
Win XP Pro
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual-Core Processor TK-55, 1800 MHz
NVIDIA GeForce 7000M / nForce 610M
2 Gb RAM

Harddisk:
TOSHIBA MK1237GSX (120 Gb, IDE) ca 60 Gb igjen
Sist endret av mardiodh; 30. mars 2008 kl. 04:36.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Gratulerer, du har en defekt harddisk.
Sansynligvis noe galt med lesehodet.

Trengte du virkelig noen til å fortelle deg dette?
AtXbYeA Hvorfor tror du han skrev dette da? Hvis du har lest litt på forumet så har det kommet opp en tråd der moderator sier at vi skal være litt snillere med de som er ny på forumet. Kanskje litt mindre sarkastisk.
Trådstarter
32 3
Hvorfor låser harddisken seg bare når jeg bruker µtorent da? kopiering fra minnepenn, ekstern harddisk, og over til denne "defekte" harddisken, det funker fint.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Torrentprogrammer bruker mye fragmentering i dataene og sprer det utover for så å sette det sammen bit for bit etterpå.

Når du kopierer en fil fra en minnepenn blir det blokk for blokk kopiering.

That is why.
Trådstarter
32 3
Den harddisken jeg har i nå har grensesnittype ATA-7, og de fleste andre harddisker på mpx har ATA-150, hva er forskjellen her?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ata-7 er bare en hjerneskadet måte å skrive ATA150 (SATAdisk) på.

Hvorfor noen skriver det vet jeg ikke.
Trådstarter
32 3
Okei, takker for svar