Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 630
Denne påsken hadde jeg vært kunde hos Ucan2 (Netcom) i ett år. I følge www.ucan2.no kunne de som hadde vært kunde ett år, velge en telefon fra ett bestemt sortemang, og betale bare 1krone (eller en andre dyrere modeller få en redusert pris). Jeg benyttet meg av tilbudet og bestilte en Nokia 6300 for nettopp en krone (i tillegg bestilte jeg også ett minnekort). I og med at dette var mitt i påsken, og folk ikke var på jobb, gikk jeg ut i fra at det ville ta en liten stund før telefonen kom.

I går (Torsdag 27. Mars) ringte en av Ucan2s selgere og spurte om jeg hadde mottatt ett brev om at de som hadde vært kunder av dem i ett år, kunne velge en telefon for 1 krone. Jeg svarte ja, og tenkte at noe måtte ha skjedd under bestillingen av telefonen i påsken som gjorde at den ikke hadde blitt registrert hos dem (så dette nevnte jeg ikke for han). Selgeren sporte om jeg var interressert, og det var jeg jo. For og korte samtalen ned, kan jeg si at det endte med at jeg "bestilte" meg en telefon (Nokia N73), som da er litt dyrere og litt mer avansert (denne telefonen skulle jeg da betale 990 kroner for). Greit nok...tenkte jeg...da er det bare og vente noen dager så kommer telefonen i posten.

I dag, for 1 time siden, fikk jeg hentet en pakke på postkontoret. Som dere sikkert skjønner inneholdt pakken en telefon. En Nokia 6300, telefonen jeg trodde ikke var blitt bestilt. Om noen dager vil den andre telefonen (N73en) komme i posten, og jeg vil sitte her med to splitter nye telefoner. Går ut ifra at tilbudet gjaldt bestilling av bare en telefon. Så da lurer jeg på ett par ting:

1: Har jeg lov og beholde begge telefonene?

2: Jeg har betalt for begge telefonene, ergo; jeg eier dem, kan jeg velge og bruke den ene selv, og selge den andre uten att dette blir brudd på en eller annen lov?

3: Bør jeg vente en stund og se om de etterlyser telefonen?

4: Bør jeg snarest returnere den ene av telefonene til Ucan2?

_

Nokia 6300:
https://ucan2.netcom.shop.moobi.com/.../6409/action/1

Nokia N73:
https://ucan2.netcom.shop.moobi.com/.../5254/action/1
3. Vent en stund og se om de etterlyser den. Går det mer enn en måned, ville jeg ha solgt den. Hvis de purrer p åden etter det, kan du si at du aldri fikk den.
Om de har litt orden i sakene, å de finner ut at de har sent deg to telefoner, kan de lett se at du har mottatt dem.
Forhåpentligvis forsvinner den ene telefonen i "papirmølla" og du kan bare si at du aldri har fått den. Så, vent å se
^ProXo^'s Avatar
Trådstarter
Takktakk, går for "3"