Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 569
Lett spørsmål, hva gir best ytelse, 4GB DDR2 533MHz eller 2GB DDR2 667MHz?

Jeg har de 4 gigabytene fra den gamle pc'en min, og de 2 gigabytene fra den nye. Men så lurte jeg på om jeg ville få best ytelse med 4 eller 2 gig i Vista 64-bit? Klokkefrekvensen har vel bare noe å si på overklokking?

Situasjonen er som følger: Jeg kjøpte nettopp 8 gig med 800MHz RAM (ja, hovedkortet støtter det). Men pc'en bare kræsja når jeg hadde i mer enn to minnebrikker på en gang. Det viste seg at hovedkortet, MSI P6N SLI Platinum, har problemer med minnebrikker i alle slotene. Det som hjalp for andre folk var å skru ned klokkefrekvensen, men det bydde bare på nye problemer!

Så jeg bestemte meg for å returnere de nye minnebrikkene, siden jeg egentlig klarer meg fint me de gamle. Og nå lurer jeg på hva som vil gi best ytelse, de 4 gigabytene med PC-4200 RAM eller de 2 gigabytene med PC-5300 RAM?

Takker for svar

-gwalskar-
Definitivt mer ram. Forskjellen i hastighet på minnet her er veldig lite.
Sikkerhetsklarert
Ikke noe tvil der nei..
I mine øyne så teller dobbelt så minne kapasitet mer enn hastigheten.. Nå var det jo ikke allverden forskjell i hastighet heller da..
gwalskar's Avatar
Trådstarter
Takker for svarene! Da går jeg for PC-4200 brikkene

-gwalskar-