Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2177
Igår natt satt jeg å gama cs og WoW osv osv, I morges våkner jeg til null nettverk av noe slag. Har ikke peiling på hvordan dette har foregått men skal beskrive (prøve)
Det står "Trådløst nettverk utilgjengelig", og prøver jeg å reparere får jeg seff "..kan ikke repareres fordi: kan ikke koble til det trådløse nettverket".
Altså får ikke maskinen min tilgang til noe som helst nettverk.
På TCP/IP options er det huket av for automatisk ip mottakelse.

Så var det inn i cmd! Der tok jeg /ipconfig, og da fikk jeg den merklige infoen:
På Ethernet:
" Medietilstand: Medium frakoblet ". Dette skjønner jeg ikke noe av
Så prøvde jeg " ipconfig /release " og " ipconfig /renew ", ved begge kommandoene fikk jeg en error som sa " kan ikke utføre operasjoner på lokal tilkobling/trådløs nettverkstilkobling 4 når mediet er frakoblet ".

Jeg bruker: Linksys router som alle pc'ne i huset er koblet på trådløst.
Problemet er, det er bare min pc som er sånn. Sitter å skriver på fatterns pc....

Jeg lurer på hvordan i he***te det er blitt frakoblet? Jeg har hatt noen stygge tanker om at det er noe muffens med nettverkskortet mitt generelt, og windows oppstarten har også begynt å gå uhyre treigt, så jeg lurer på kanskje windows begynner å ta kvelden...

Er det noen som har noen ideer som kan hjelpe meg? Ville vært VELDIG takknemlig fra noen som har bedre kunnskap!!!!

ps: bare si ifra hvis jeg må legge til mere info
--Jarle
Jeg hadde akkurat samme problem, jeg løste det bare med å formatere
Har du prøvd å restarte trådløs routeren?
Archj's Avatar
Trådstarter
Sitat av aphex
Har du prøvd å restarte trådløs routeren?
Vis hele sitatet...
Nei, fordi fattern jobba med noe stuff. Er veldig lite sannsynlig at dette er feilen, ettersom han har brukt internett siden kl. 08:00 i morges... Men takk for tipset Prøver nok for sikkerhets skyld
sørg for at kortet er aktivert. er det en laptop er det somregel en hardware/software knapp som styrer det.
ellers er det alltid strøm til det å du kan gå under nettverkstilkoblinger og aktivere det deaktiverte kortet
Jeg blir også kasta av til tider, hjelper å dra ut strømmen på trådløsroutern å la den kvile seg et par minutter. (De blir utrolig varme)
Archj's Avatar
Trådstarter
Jeg tror jeg har prøvd det med å aktivere kortet, skal dobbeltsjekke.
Goil; Det er ikke routeren som er problemet.. det er pc'n min. alle andre pc'er i huset (3 stk) fungerer uten problemer :s

Hvis jeg ikke kommer opp med en løsning innen et par dager tar jeg vel bare å formaterer ass... har ikke lyst men blir vel nødt til det....
Har lokalisert feilen, og skal nok funke nå. Denne tråden kan bli closed
hvorfor ikke poste hva du fant ut da så vist en annen tilfeldigvis imot alle odds skulle søke før han sporte om noe fant svaret?
▼ ... over et år senere ... ▼
jeg har også den samme feilen, så gi meg please svar. jeg vil få ordnet dette.
jeg leita en gang med samme feil, viste seg det å være knappen til trådløs kortet på min bærbar jeg hadde skrudd av... flau feil
jeg er forferdelig dårlig på pc, sikkert mange som får seg en latter nå. men hvor er den knappen? er fortsatt et rødt kryss her.
Sitat av Malvo
jeg er forferdelig dårlig på pc, sikkert mange som får seg en latter nå. men hvor er den knappen? er fortsatt et rødt kryss her.
Vis hele sitatet...
Kommer litt an på. Hvis du har Acer er den gjerne på fremsiden.

Sitat av Psycoboom
Jeg hadde akkurat samme problem, jeg løste det bare med å formatere
Vis hele sitatet...
Noen mennesker har dette som svar på allt. Da lærer man null til den gang man har en pc man ikke kan formatere.





sukk...