Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 785
Jeg har planer om og skaffe meg en fisheye linse til og ta litt snowboard og ski bilder. for det er jo snart vinter.
så har jeg da funnet denne
Det er da en av de linsene du montere uten på ditt standar obijektiv.
Sist endret av moose; 3. november 2007 kl. 16:49.
Jeg tror ikke du får ekte fisheye effekt med den linsa der. Siden du bare setter den på din vanlige 55mm, så får man jo ikke 180 graders synsvinkel osv.
det står ikke noe om hvor mange blenderre du vil miste med det, noe jeg tror er en hel del.

og på 90$ får man ikke bra opptikk, uansett.

The Precision Design .25X is the affordable fisheye optic for useful, unusual and fun pictures you otherwise wouldn't be able to obtain.
Vis hele sitatet...
tror nok det funker best til festbilder og sånn.

kjøp deg heller en skikkelig fisheye om du skal drive noe seriøst med det.
En kamerat har noe tilsvarende. Problemet med den greia hans er at autofokusen fungerer dårlig. Styr unne.
Trådstarter
83 0
Jeg har ikke noen planer om og drive noe seriøst med det. Men har veldig lyst på et fisheye objektiv men et skikkelig et koster jo mange tusen. Og det er noe jeg ikke har penger til så jeg tror jeg tar sjansen på att bildene blir nogen lunde og kjøper den jeg.
fotell oss hvordan den fungerer da?
Legg gjerne ut et bilde
åh, så fantastisk.

du kommer og spør om råd om objektivet, får beskjed om at det ikke er noe særlig, men kjøper det likevel?

jaja.