Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 602
Hei, jeg har satt hovedkortet/Prosessor og Ram inn i kabinettet. Problemet er at når jeg starter maskinen kommer det ingenting på kjermen...

Hva er det som er galt? Rammen, prosessoren eller Kabinettet?

Ps: Dette er delene: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200
Hva med å sette inn skjermkortet?
sjekk at alt av strømledninger sitter som de skal og der de skal. spesielt da pci-express strømmen til skjermkort.

Edit: godt poeng wiggles
Sist endret av random13798; 29. september 2007 kl. 13:22.
Som de andre har sagt, sett sammen resten også. Har du gjort det og det fortsatt ikke virker, sjekk i manualen om du har satt alt på riktig sted. Fungerer det fortsatt ikke kan du sjekke manualen etter feilkoder ved hjelp av små lys på hovedkortet eller lyder under oppstarten.
Å huff, kan ikke se hvem som vil bygge pc trøbbel men
sett sammen alt du, se så hva som skjer
Sist endret av Dice; 29. september 2007 kl. 13:47.
Kabinettet har vel ikke noe med at skjermen ikke viker å gjøre?
Det er et integrert kjermkort i hovedkortet...
Hvorfor vil du bruke det integrerte hvis du har et GF 8600?
Min første prioritet, er at biosen kommer opp på kjermen. Men det gjør den ikke.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
prøv å sleng inn skjermkortet og se om det funker da.
Sitat av davidentotre
Det er et integrert kjermkort i hovedkortet...
Vis hele sitatet...
Sjermkort heter det hvis jeg ikke tar helt riv ruskende feil.
However, kan fint være at du har behandlet komponentene på en måte du ikke børr behandle de.

F.Eks kan det være at du har klart å ødelegge f.eks hovedkortet takket være statisk elektrisitet.
Noe som er veldig enkelt å generere hvis du går med ullsokker. For å hindre at komponentene dine skal bli ødelagd av statisk elektrisitet, ambefales det å kjøpe entel antistatisk armbånd. DEt som du også kan gjøre for å¨hindre at komponentene blir defekt takket være antistatisk elektrisitet, er å holde begge hendene dine på innsiden av kabinettet i ca 2 sec.


Det kan også være at du har behandlet de sensitive delene i maskinen dårlig.
husk at komponentene i datamaskinen tåler nesten ikke en drit.
Vel noen tåler mindre en andre, men i alt så tåler ikke noen av delene så masse. derfor må delene bli behandlet med sensitivitet, med mindre du har lyst å ødelegge maskinvarene før du har brukt de.

Uansett det du kan gjøre for å finne feilen er:
Hvis du har AGP, PSI eller andre sjermkort slotter ledige, prøv å sett i ett sjermkort, som passer til den slotten, hvis du har liggende.

Det som også kan forårsake ett sånt problem er RAM brikkene.
Disse brikkene tåler en god del, men de kan også bli fort ødelagd.
Hvis du har 2 ram brikker, ta ut den ene, start maskinen, hvis ikke dette hjalp., repiter det samme med den andre brikken.

Det kan også være at du har koblet noe feil selvfølgelig.

Det kan være at du har tatt for mye kjølepasta på CPUen, eller for lite.
Sist endret av Spelly; 29. september 2007 kl. 14:43.
Sitat av spelley
Sjermkort heter det hvis jeg ikke tar helt riv ruskende feil.
Vis hele sitatet...
I hate to burst your bubble here, men det heter faktisk skjermkort.

Sånn helt ontopic:
Sett sammen alt, og da mener jeg skjermkortet og, så kan du se om du har bygget mer pc trøbbel da.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Starter PSU, CPU-vifte og disker da?
Får du lys i DV/CD-rom?
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Hvorfor bygger du pc-trøbbel? Jeg er mest interessert i at PC'n min fungerer