Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 294
En venn av familien har en ASRock Beebox-S 7200U mini pc. Han kom til meg og spurte om hjelp. Han sa at den fungerte greit så begynte signalet/bildet til skjermen å forsvinne, fra tid til annen før den stoppet helt å fungere.

Når jeg skrur den på reagerer ikke skjermen den er koblet inn i og sier ingen signal. Den har 2 HDMI porter og 1 DisplayPort. Jeg har prøvd flere skjermer og kabler uten hell, utenom DP ettersom jeg ikke har en kabel tilgjengelig.
Jeg har prøvd å ta inn og ut RAM’en og starte den med kun RAM.
Starter jeg maskinen uten RAM, så piper den, noe som betyr at den vet/oppdager at det ikke er RAM i maskinen
Jeg har også prøvd å resette CMOS/Bios.
Ingenting av det jeg har prøvd funker.
Maskinen reagerer når jeg trykker på Num Lock og Caps Lock.

Hva kan være galt? Hovedkortet, eller grafikken?

Spesifikasjoner:
Prosessor: Intel Core i5 7200U
RAM: Crucial Ballistix 8Gb DDR4
SSD: Western Digital Black 256Gb PCie M.2
Wifi: Intel Dual Band Wireless-AC 3160
Hvordan har du resatt CMOS?

Jeg ville forsøkt å koble vekk alt (interne USB-tilkolbinger, etc), samt nappe ut M.2 brikke, kun la CPU, strøm og RAM (1 brikke) være tilkoblet. Napp gjerne ut CMOS batteriet og la det være ute i 30 sek før du forsøker å starte igjen.

Har vært borti at en skrue/bit med metall har på uforklarlig vis havnet bak selve hovedkortet inne i kabinettet og forårsaket kortslutning, så kanskje start med å demontere hele hovedkortet
Sist endret av cryo; 1 uke siden kl. 18:45.
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter
Jeg resatte CMOS etter beskrivelsen i en forumtråd på ASRock sine sider.
https://forum.asrock.com/forum_posts...n-beebox-n3150
Sist endret av øyvind95; 1 uke siden kl. 20:18.