Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 565
Har mistet lappen før for ruskjøring, og hvis jeg blir tatt for ruskjøring igjen så mister jeg lappen 'for alltid'.
Men siden jeg er ferdig med prøvetiden på lappen så er jo 0.2-0.4 promille bare bot og prikker.
Så hva skjer hvis jeg blir stoppet og har f.eks. 0.3 i promille? Mister jeg den 'for alltid' eller blir det kun bot?
Kanskje jeg husker feil men mener jeg fikk beskjed om at ble jeg tatt en gang til ville jeg bli dømt strengere ta jeg ble tatt for ruskjøring.
Hvis du har mistet lappen for ruskjøring tidligere så er det nok veldig lite smart å spekulere i promillegrenser og alt sånt.
Poenget med straffen er jo at man skal lære av det og innse konsekvensene av det man har gjort. Og det er ingenting noe sted som indikerer at du har forstått budskapet hvis du blir tatt med promille igjen på et senere tidspunkt, uavhengig av om den er høy eller lav. Og du vil få strengere straff pr gang du blir tatt for det samme forholdet. Men, det er selvfølgelig sånn at hvis du blåser over og har gått under innen de får tatt deg på legevakta og tatt utvida prøve osv så vil du sikkert slippe unna. Men, jeg ville på ingen måte orket å finne ut av det om jeg var deg og vil på ingen måte oppfordre deg til å finne det ut.

Drikk når du drikker. Kjør bil når du kjører bil. Ikke kombinere de to
Forhåpentligvis, ja.