View Single Post
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
304
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
For å siter engelsklæreren min: "Hold kjeft din lille dritt!"

Men seriøst, tror du ikke vi vet litt mer enn deg som har levd 3 ganger så lenge? Og teller vi fra "voksen" hva å det er kan vi gange det tallet med 2 eller mer.

Nå betyr ikke det at jeg har rett i alt av den grunn. Den som lever lenge nok vil se at man tok mer feil enn rett når alt kom til alt. Men ikke tro du vet alt når du knapt nok har begynt på livet.
Vis hele sitatet...
Når det kommer til Fysikk (som jeg er interessert i) så outsmarter du meg 110%
Men så er det også fordeler med å være ung i en diskusjon fordi samtidig som du kan argumentere med at du har levd trippelt så lenge som meg så kan jeg argumentere med at siden jeg er ung så vet jeg mer om nyere ungdomskultur enn deg

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Fra menneskeheten kort sagt, eller moderne vestlig samfunn.
Det er ikke slik at 13-åringer er totalt uvitende, de er i den magiske grensen der hjernen begynner å tenke i mer i de banene man gjør som en voksen. Men de har ikke helt grep over dette med konsekvenser og det å skille personlige lyster/krav/preferanser over hva som er objektivt i verden rundt de og i forhold til andres følelser.

Den seksuelle lavalder i de fleste respekterte land er 16-18 år.
Få til ingen moderne samfunn tillater 13-åringer å arbeide, få barn, eie eiendom, være juridisk ansvarlige. Men dette vet jo du like godt som meg, så for meg virker det som du bare prøver terge meg? Eller var dette helt ny informasjon for deg?


Ja det var en overdrivelse fra min side, poenget er at du har nevnt flere ganger hvor gammel du er, selv om det ikke var relevant for tråden.




Jeg applauderer engasjement, og ja i møte med engasjement så kan gretne gamle gubber som meg bli frustrert når man: Bastant sier at slik og slik er det, uten å legge noe til grunne for hvorfor.

Med det sagt, hadde jeg diskutert med meg selv som 13-åring så hadde jeg sikkert ikke hatt noe godt inntrykk av det heller, det er her det kræsjer:
Samtidig som jeg bør respektere deg for den du er så skal jeg også diskutere med deg, jeg hopper mellom å være motparten i debatt og lærer, to roller som er litt vanskelig å balansere i mellom.

Slik som f.eks nå, der du kommer med en uttalelse og mening som åpenbart er feil i manges øyne men for deg så er det en helt gyldig mening, for du vet ikke bedre, og så må vi andre her lære deg hva som er et mer forenlig menneskesyn.

Dette også en konflikt moderatorer ofte har: Skal man la det stå, prøve å lære opp den andre parten, eller skal man bare slette det og håpe at motparten skjønner hvorfor det er slettet og lære å bli bedre ut i fra det? I flere tilfeller ender jeg opp med å prøve å forklare, la ting stå i stedet, men så utvikler det seg til en massiv avsporing, slik denne tråden nå begynner å bli. For noen ganger blir jeg selv engasjert og siden jeg er en gretten gammel gubbe med barn og andre ansvar så har jeg ikke en tiendedel av tiden jeg før hadde til å formulere gode og vennlige argumenter.

Samtidig klarer jeg noen ganger bare ikke å la være, spesielt slik som nå. Du kan gjerne si at 13 åringer er klar over seksualitet, men i det store og hele kan man ikke blankt proklamere at alle som kler seg ut som katter i den alderen er klar over eller i det hele tatt vil forbinde et par katteører og en hale med noe som helst seksuelt.

Vi må la folk få holde på med det de vil og gå ut i fra at intensjonen ikke er syk/ond. Først når man har klare indikasjoner på at dette er en eller annen pervo som prøver å spre sine seksuelle fetisjer midt på lyse dagen kan man handle.

Live and let live.



Det du svarer på, selv med begrensingene tekstbasert kommunikasjon har, skjønner omtrent alle var ment humoristisk.

Du må ikke ta alt så bokstavelig. Den rette responsen din hadde vært å rapportere det.
Vis hele sitatet...

Jeg gir dette innlegget en KP fordi jeg respekterer synspunktet

Er forsatt uenige om hovedtema da
Sist endret av 1Rapper; 4 uker siden kl. 22:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.