Tråd: Hjernevask
View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
Ikke fan av faste håndtrykk??
Vis hele sitatet...
Jeg quoter hele driten fra tazte priv, med untak av unødvendige ord;

Eia: Det er en del av disse mennene som tar meg i hånden, og da skal de
alltid ha FAST håndtrykk...Vet ikke om det er et sånt Oslo-fenomen, men jeg FATTER ikke hva det er de vil med å ha et sånt fast håndtrykk, hva er liksom greia med det?

Tufte: Nei, nå kjenner ikke jeg den gjengen der, men et fast håndtrykk er vel ansett for å være noe positivt. Et tegn på at du er en stødig fyr.

Eia: Ja, det ante meg det her, detta syns jeg er rart; "Åh, du hadde et fast håndtrykk, du må være en utrolig bra fyr, siden du velger å klemme så hardt! Deg stoler jeg på gitt, du er sterk i hånden! Her, ta alle pengene mine, ta alt jeg eier!"

Tufte: Altså, du syns ikke at et fast håndtrykk sier noe om hvordan du er?

Eia: Det er poenget, det eneste jeg med sikkerhet kan vite om en som har et fast håndtrykk, er at han eller hun ikke har leddgikt, ikke har celebral parese eller en muskelsykdom, det er det. Altså, alle skurker for eksempel har jo fast håndtrykk. Tror du de i five prosent community, tror du de hadde sånn kult, slapt og giddalaust håndtrykk, Bård?

Tufte: De hadde garantert sånn fast håndtrykk. OG, jeg tror de tok deg liksom på armen, med den andre hånden (Clintonstyle)

Forøvrig vil jeg si at jeg er fan av fast håndtrykk, det viser alltid engasjement som utgangspunkt! Vil også si at jeg har sett halvveis ut i episoden, og det er meget interessant og troligvis meget relevant. Det har blitt litt sånn i samfunnet vårt i dag at det blir politisk ukorrekt å påstå at det skulle vært biologiske forskjeller i hjernen på menn og kvinner. Det er hårreisende når en kjønnsforsker velger å se helt bort i fra denne typen forskning, fordi det ikke stemmer med den informasjonen hun har skaffet seg gjennom humanoria(!!)