View Single Post
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
101
Bakgrunnshistorie: (bla ned til spørsmålene hvis du ikke gidder å lese alt)
Hei! Dagen før nyttår (2023/2024) mistet jeg førerkortet mitt etter å ha blitt stoppet av politiet for en "tilfeldig" spyttprøve. Jeg testet positivt for THC, og etter en blodprøve mistet jeg førerkortet mitt. Men jeg fikk førerretten tilbake nylig, siden saken ble henlagt hos politiet. Etter å ha kjørt for første gang igjen, (kødder ikke) ble jeg stoppet samme dag og måtte gjennomgå spyttprøven IGJEN (det var fordi de søkte etter registreringsnummeret mitt og oppdaget min nylige involvering med dem). Men på en eller annen måte testet jeg negativt, og fikk kjøre hjem. Jeg vet ikke engang nøyaktig hvordan jeg besto, (kanskje fordi jeg pusset tennene et par timer før?).

Ikke lenge etter min involvering med politiet, har legen min gitt meg resept på benzodiazepiner for søvnen min (ikke noe å gjøre med denne situasjonen, jeg sliter bare generelt med søvn). Så nå må jeg også tenke på dette før jeg setter meg bak rattet, jeg har lest at benzodiazepiner er lettere å oppdage med spyttprøve enn de fleste andre stoffer. Hvis politiet fortsetter å stoppe meg hver gang de søker etter registreringsnummeret mitt, kan jeg ikke engang kjøre til jobb.

Etter all denne galskapen, har jeg lest litt om hvordan jeg kan bløffe spyttprøven vellykket. Problemet er at jeg ikke vet hvilken av disse metodene som er mest effektive. Fortell meg gjerne hvis du vet, eller har erfaring med dette selv.

Noen eksempler jeg har lest om for å bløffe spyttprøven:
- Pusse tennene (med tannkrem selvfølgelig)
- Skylle munnen med hydrogenperoksid
- Tygge tyggegummi (med sitrussmak?)
- Spise sure godterier, spesielt sure sitrusgodterier. (får meg til å lure på om vanlig sitron alene vil hjelpe til å jukse munnprøven)

Uansett, mine hovedspørsmål er som følger:
1. Hvis jeg har røykt marihuana eller tatt benzodiazepiner 1-2 dager før (eller samme dag) jeg blir stoppet, hvordan kan jeg da bløffe spyttprøven vellykket?
2. Hvor mange minutter/timer før jeg kjører må jeg implementere disse metodene?
3. Er det noen av disse overnevnte metodene (eller andre metoder) som fungerer å gjøre med det samme jeg blir stoppet av politiet, eller rett før jeg setter meg bak rattet får å kjøre?
3. Vil noen av eksemplene (overnevnte) på hvordan å bløffe spyttprøven fungere for benzodiazepiner, eller vil de fungere bedre på marihuana?
4. Kan jeg bli dømt igjen for ruspåvirket kjøring hvis jeg kjører dagen etter å ha tatt benzodiazepiner, selvom jeg har resept?
5. Har politiet rett til å tvinge meg inn på blodprøve, selvom jeg tester negativt på spyttprøve? (eller hvis jeg tester positivt).