Tråd: Punk!
View Single Post
Å være punker har ingen fasit. Punk er den mest samfunnskritiske musikk sjangeren og det vil si at punkere ikke "gir faan i alt". Punk har stærke holdninger mot majoriteter og de fleste har politisk standpunkt i anarki.

Blink 182 og greenday er vell kjent som punk band, men de er alt for kommerse til å gå under den sjangren syns jeg.

beklager at jeg formulerer meg dårlig, er trøtt

Sitat av StianBe Vis innlegg
Dude! De er så mye punk som det går ann å bli!!



Tulling! Det var Ramones som fant opp punk! Inspirert av The Stooges, men Stooges/Iggy Pop er ikke punk! Bare nesten... :P


Dust .. :P


Endelig en som har skjønt det


Alstå... Stilen punk er/var slitte dystre klær og gjerne langt hår. Eller.. De dreit i hva folk tekte om dem, det blir vel mer riktig
Vis hele sitatet...

For å rette på rettinga di; Ramones "oppfant ikke punk", de var bare en av de første, man hadde f.eks The newyork dolls.Men ja de var før Sex Pistols. Å jo Iggy Pop and the stooges er punk, men ikke i den forstand vi kjenner den.

Stilen punk kan forklares med tre bokstaver diy (do it yourself) De tok gamle klær de hadde og klippet de opp og festet et par sikkerhetsnåler i de. De fleste punkere var kortklipt (ikke RAmones) fordi de vile skille seg fra rocken.
Sist endret av Fickledick; 19. november 2008 kl. 23:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.