View Single Post
Hei, først litt kort generell info om meg:

- mann
- 27 år
- opp og velgående
- blid
- har det generelt bra

positivt:
- liker å holde meg aktiv(jevnlig trening og fotball)
- spiser jevnt over sunt, med salat, tomat, paprika i tillegg til middag
- Jeg tar omega3 og vitamin c daglig
- iiker å gå turer

negativt:
- Stresser for mye?
- overtenker for mye?
- dårlig taper?



ok, så her er tingen: for 2-3 uker siden ble jeg forskjølet, og fikk halsbetennelse, og litt feber. Jeg hadde corona i august, så jeg tror IKKE det var corona jeg fikk for 2-3 uker siden.

Så ble jeg veldig frisk igjen(for 7-10 dager siden), og da var det rett på trening igjen, også ut på byen på lørdag.

Nå i går skjedde det igjen: begynte å nyse kraftig et par ganger, og fikk litt rennende nese. Også ble jeg dårlig utover kvelden igjen. I natt slet jeg med kraftig feber, jeg frøys og hadde kraftig migrene. Disse symptomene var veldig like symptomene jeg hadde da jeg fikk Corona tilbake i august.


Hva er det som skjer? har jeg plutselig fått et svekket immunforsvar? Det er så kjedelig..

Det skal nevnes at jeg ble ofte syk og forkjøla når jeg var yngre også, 1-2 ganger per vinter sesong + hver gang jeg kommer hjem fra sydenferie(fra varmt sted til kalde Norge).

Dette bedret seg litt i 2015 da jeg ble anbefalt om å ta omega3(som jeg fortsatt tar daglig den dag idag), da skjedde det noe: plutselig ble jeg aldri syk lenger, og sjeldent forkjøla. Men nå ser det ut til at den omega3 effekten er blitt brukt opp, og jeg er tilbake slik det var da jeg var yngre.

Det som bare er stusselig er at jeg har blitt syk 2 ganger på under en måned, og dette gjør noe med humøret mitt..

Jeg har forhørt meg rundt med kjente før jeg skrev denne posten, men det nytter ikke da de bare sier: du må spise mer omega3! mer fisk! mer salat!. Men jeg gjør jo dette?