View Single Post
Syns dette forslaget er rimelig tåpelig, og det vil ha store negative konsekvenser for det kulturelle livet i byene om det innføres. Enten man liker det eller ikke, så er alkohol en del av kulturlivet i Norge (og resten av Europa). Det er ikke bare utagerende fyll og vold på byen (jeg veit ikke med dere, men jeg har aldri vært i en slåsskamp her i Oslo etter at jeg flytta hit, privatfester på bygda derimot...), det er også mange som har det hyggelig over noen pils, gode konserter og bra dansegulv. Alt dette vil bli relativt kjipt om man må drikke brus etter kl. 11, og utestedene vil stå ovenfor enorme økonomiske tap, noe som igjen vil resultere i et dårligere uteliv.

Tenk på turister som kommer til Norge, om ikke regelverket vårt virker absurd nok fra før av, må de jo tro vi er en gjeng med mormonere om de ikke kan ta seg en pils etter kl. 11.

Ikke misforstå meg, jeg har ingenting til overs for norsk helgefyllkultur og alt det fører med seg, men jeg mener at majoriteten av voksne mennesker i byene takler å ta noen pils ute etter kl. 2300, og dette er faktisk en stor del av bylivet.