View Single Post
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Hvilke land reiser du gjennom på vei til Angola? Jeg så på ett kart over Afrika. Var ganske mange land mellom Marokko og Angola. Blir spennende å følge denne tråden videre.
Vis hele sitatet...
Jeg må planlegge det litt nøyere. Er en del land som Algerie som ville vært korteste vei igjennom som krever oppmøte på ambassaden dems i Oslo før visumsøknad blir tatt imot. Sikkert ikke så vanskelig å bare møte opp på grensen når man først er her men må si klart at jeg foretrekker visumfri reise inn.

Brått så ble tråden veldig kjedelig med at jeg flydde istedenfor.

Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Er det mange slike? Er det kanskje et godt sjekkemarked for de som reiser rundt slik. Jeg skal gjøre det samme etter sommeren, men blir nok tog framfor buss.

Jeg er heller ikke noe glad i å kjøre buss om natten, gjorde det i Finland der veiene var bekmørke, er ikke utenkelig da at sjåføren kan duppe litt av, og plutselig er man reinkarnert som ei padde eller et eller annet da bussen krasjet.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke på sjekkemarkedet selv og synes det kun er fint med hyggelig selskap innimellom.

Fra Paris til Madrid så var det en enslig mor med en lter sønn som plutselig hadde fått en norsk venn.

I Dortmund en små barnsfamilie kun med damer som ville være i kontakt.

Er ikke all kontakt som er like ønskelig alltid men jeg foretrekker å prate godt med det motsatte kjønn og aner ikke hvordan jeg får de til sengs fra offentligheten og det ønsker jeg ikke å vite heller så da må du nesten bedømme det selv.

Møtt på mange hyggelige mannfolk også. Som de sa i Berlin, samme i alle byer.

Her i Tanguir var de ekstra velkomstfrie i dag og beggyner å ta av formen nå.
Politi som ikke ønsket å arreste har de også overalt.

Over til noe annet enn damer så er jeg i gamle Medina har jeg blitt fortalt.

Her pleide jøder og muslimer og bo fredelig sammen. Ble vist en gate av en grei kar med judenhut hvor det pleide å bare bo jøder men ikke nå lenger.

Det er god stemning i byen og mye som feires.

Sånn som verdens økonomien har utviklet seg så mener jeg at vi er blant de rike hvorhen vi drar omtrent utenfor Norge hvor alle skal ha penger.

Jeg sliter veldig med den biten selv om at jeg skal ha penger som norsk statsborger. Hvis jeg sier at jeg er i Norge til Nav så kommer det litt penger selv om jeg har sittet på møte med de tidligere og fått veiledning og godkjenning til å ha en partner i Afrika istedenfor veileder så liker de å endre på alt ofte og det er til tider slitsomt. Ble kuttet av på forrige tur etter 6 måneder og ikke anmeldt for svindel, skulle gjerne hatt den rettsaken men det ville ikke de. Så er ikke ett trygt liv jeg lever og advarer mot å dra med NAV penger hvorsomhelst i verden om man ikke er pent nødt til å gjøre det. Så jeg har blitt vandt med å overleve uten NAV i utlandet, det mest slitsomme med det er at alle Nordmenn går for at alle får penger og tar eierett over mitt liv og det blir det alltid bråk av.

Tid for en mornings så er jeg sikker på at ferden går videre til litt fredeligere sted hvor det ikke er tusenvis som går om kamp gjennom disse gatene i Medina hver dag i morgen.

Ser for det meste turist grupper bare fra Europa men går helt fint å bli litt guidet lokalt også for de som ønsker å oppleve denne byen.

Man trenger ikke å dra langt fra ferje leie for å oppleve Marokko.
Sist endret av Janikverulani; 2 uker siden kl. 08:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.