View Single Post
Sitat av Sa-chan Vis innlegg
Trenger jeg og være så gjennomtenkt for og skrive at jeg tror at gud er en fiksjon? Jeg er et enkelt menneske, og jeg gidder ikke og bruke energien min på og ordlegge meg slik at jeg ikke sårer religiøse, men det er no bare slik viss vi skal følge all sans og logikk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Darwinism

I rest my case.
Vis hele sitatet...
Som tidligere diskutert kan man ikke dra logikk inn i bildet. Dette hadde du sett hvis du hadde lest de andre postene i diskusjonen.

Hvis du ikke "gidder å ordlegge deg så du ikke sårer andre" foreslår jeg at du ikke ordlegger deg i det hele tatt.

Darwinisme, slik som Big bang, er ikke en motstridende teori i forhold til kristendommen eller annen religion. Darwinisme forteller om artenes opprinnelse og utvikling. At evolusjon eksisterer, betyr bare at skapelsesberetningen ikke er korrekt på et bokstavelig nivå, noe de aller fleste religiøse er fullstendig klar over.

Atter en gang, sett deg inn i diskusjonen så du ikke ender opp med å poste overflødighet.

Sitat av tvinsnes
Noe annet jeg alltid har lurt på er dette med menneskenes måleenhet for at ting forandrer seg, nemlig tiden. Har den alltid vært der? Har tiden alltid vært den samme? Er tid en mutasjon av noe? Var det en spesiell hendelse som startet tiden? Hvordan hadde verden vært uten tid?
Vis hele sitatet...
Einsteins spesielle relativitetsteori forklarer tid som en fjerde dimensjon på linje med de tre romlige dimensjonene. Interessant lesestoff hvis du vil vite mer om emnet.
Sist endret av Provo; 10. juli 2009 kl. 22:11.