Tråd: En liten logg
View Single Post
Quite atrocious
Expialidocious's Avatar
Trådstarter
742
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Flotte greier!
Men ett spm angående ice o lator, jeg ga opp fordi det tok jææævlig lang tid å sile igjennom vannet, virka som om bagsa ble tett om du skjønner? Hva er trikset?
Vis hele sitatet...
Ja det tar noe tid.
Jeg har bare en filterbag, og så selve baggen man har plantematerialet i.
Når jeg har rørt en halvtime, legger til flere isbiter halvveis inn i prosessen. tar jeg ut baggen med plantematerialet og gir den en god klem før jeg løfter filterbaggen opp ut av vannet i bøtta, slik holder jeg den og ser vannet renne ut. Det tar vel en halvtime det også nesten, viktig å riste baggen nå og da siden det kan tette seg som du sier.

Vurderer å bytte ut min snart eller å prøve noe løsemiddel av et slag for å rense baggen: De par første gangene jeg brukte baggen så var det ikke mye å hente fra det kjipe materialet, så jeg ble grådig og skrapa godt for å få med alt, uten å tenke på at romtemperaturen og hendene mine varmet opp ting og gjorde filteret tett i noen steder.

Nå får jeg en 3-4 gram ut av materialet av en plante, altså det som ikke er buds. Har et lite "tørkle" størrelse filter som jeg legger oppå en hånnduk for å ta i mot fuktighet. Så jeg får ut alt vannet, og forsiktig vrir posen, uten å kline/søle noe av godsakene utover posen, noe som er frustrerende vanskelig men tålmodighet og forsiktighet er nøkkelen.
Trer ene hånden inni og strekker ut biten av filteret med alle fingrene og tar en stekespade som er kald og skraper av godsakene og over på tørklefilteret. Det er det du ser på bildet over.